Hallo Mini Vrienden
Vandaag kreeg ik een rode icoon van mijn accu op mijn display van mijn R56. Meestal is het geel. Weten jullie wat het kan zijn voordat ik mijn accu ga vernieuwen.
Gr. Erwin
Rode icoon Accu diplay R56
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Rode icoon Accu diplay R56
Ik ben een keer vanuit Veghel naar een IKEA meet gereden in Son en Breugel/Eindhoven. Net voordat ik aan kwam hoorde ik een raar geluid maar kon het nog niet lokaliseren. Na een "burgertje" zouden we naar het dak van de IKEA garage rijden maar toch nog een keer onder de motorkap gekeken en gestart, toen had ik het snel gelokaliseerd, multiriem gebroken.
Twee keuzes, daar laten staan of de gok wagen dat ik thuis kon komen, besloten voor het laatste. Ik reed weg bij de IKEA meteen een dynamo fout en zodra ik de snelweg opdraaide een geel accu teken. Logisch, omdat de dynamo niet meer aangedreven werd door de multiriem en met gevolg dat de accu niet meer opgeladen werd maar leeg getrokken. Net voordat ik thuis was kreeg ik het rode accu teken en nog net thuis gekomen, vond het toch een prettiger idee dat ie voor het huis stond dan daar op een industrie terrein voor een Burger King.
Je rode accu icon kan, wat Dennis aangeeft dus een kapotte dynamo zijn die geen (ongeveer) 14,4 V meer afgeeft, even makkelijk te meten met een voltmeter bij draaiende motor op je accu klemmen, moet dan ongeveer 14,4 Volt aangeven. Mocht dat het geval zijn dan even op de accu polen meten wat de accu aangeeft als de motor niet draait/uit is, dan moet de accu ~12Volt aangeven. Is die veel lager dan even een capaciteit test uit laten voeren cq inwendige weerstand van je accu laten na meten bij een garage.
Succes
Twee keuzes, daar laten staan of de gok wagen dat ik thuis kon komen, besloten voor het laatste. Ik reed weg bij de IKEA meteen een dynamo fout en zodra ik de snelweg opdraaide een geel accu teken. Logisch, omdat de dynamo niet meer aangedreven werd door de multiriem en met gevolg dat de accu niet meer opgeladen werd maar leeg getrokken. Net voordat ik thuis was kreeg ik het rode accu teken en nog net thuis gekomen, vond het toch een prettiger idee dat ie voor het huis stond dan daar op een industrie terrein voor een Burger King.
Je rode accu icon kan, wat Dennis aangeeft dus een kapotte dynamo zijn die geen (ongeveer) 14,4 V meer afgeeft, even makkelijk te meten met een voltmeter bij draaiende motor op je accu klemmen, moet dan ongeveer 14,4 Volt aangeven. Mocht dat het geval zijn dan even op de accu polen meten wat de accu aangeeft als de motor niet draait/uit is, dan moet de accu ~12Volt aangeven. Is die veel lager dan even een capaciteit test uit laten voeren cq inwendige weerstand van je accu laten na meten bij een garage.
Succes
- Erwin CS
- Be Mini
- Locatie: Den Haag
Bericht
Re: Rode icoon Accu diplay R56
Gisteren is de ANWB geweest en het is mijn Multi riem die is afgebroken
Respect 2 All
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Rode icoon Accu diplay R56
Oke, dan klopt het weer, ik had hetzelfde, moest toen ook goed kijken om het te zien maar toen ik een gerafelde riem zag zitten wist ik genoeg. Ik weet dat ze naast de riem meteen nog iets mee vervangen hebben, als je wil weten wat dan kan ik vanavond even de factuur/bon er bij pakken om te kijken wat.
Succes met de afhandeling
Gr. Milco
Succes met de afhandeling
Gr. Milco
- Erwin CS
- Be Mini
- Locatie: Den Haag
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Rode icoon Accu diplay R56
Erwin,
de Poly-riem, riemspanner mechanisch en het wrijvingswiel. Zie EKRIS:
https://minishop.ekris.nl/58564-mini-co ... id=11_3917
items 1, 2 en 3.
Ik heb een R56 Cooper van eind 2006 en toen had ik de MINI nog bij Nobracars in onderhoud zijnde dealer, arbeidsloon en onderdelen 380€ excl BTW, zo'n 460€ incl BTW. Voor mij kwam daar ook nog de uitrukservice bij (zoals ze het zelf noemen) uit eindelijk 575€ kwijt. Dat was voor mij de druppel om op zoek te gaan naar een MINI specialist garage, vond het nog al veel geld voor een multiriem vervangen en dan ook nog voor de 5km rijden, je MINI ophalen omgerekend 115€ voor vragen. Dan weet je in ieder geval wat het bij de dealer kost vwb arbeidsloon/onderdelen.
Succes
de Poly-riem, riemspanner mechanisch en het wrijvingswiel. Zie EKRIS:
https://minishop.ekris.nl/58564-mini-co ... id=11_3917
items 1, 2 en 3.
Ik heb een R56 Cooper van eind 2006 en toen had ik de MINI nog bij Nobracars in onderhoud zijnde dealer, arbeidsloon en onderdelen 380€ excl BTW, zo'n 460€ incl BTW. Voor mij kwam daar ook nog de uitrukservice bij (zoals ze het zelf noemen) uit eindelijk 575€ kwijt. Dat was voor mij de druppel om op zoek te gaan naar een MINI specialist garage, vond het nog al veel geld voor een multiriem vervangen en dan ook nog voor de 5km rijden, je MINI ophalen omgerekend 115€ voor vragen. Dan weet je in ieder geval wat het bij de dealer kost vwb arbeidsloon/onderdelen.
Succes
Onze sponsors