Ik heb een MCS JCW uit 2003 met de naam Mike. Mike heeft nu 160k gelopen.
Mike loopt niet lekker. Met name als Mike koud is. Het voelt als een lichte misfire oid maar dat is het niet. Mike genereert geen foutcodes, helaas. Mike gaat redelijk goed bij volgas maar met half gas of in ieder geval niet vol gas is de vermogensgroei niet constant. Dit gaat schokkerig. het voelt alsof Mike op 90% van zijn vermogen presteert. Af en toe gaat hij wel op 100% en dan merk je weer wat het is om een MCS JCW te hebben. Het lijkt als of er niet altijd genoeg brandstof ingespoten wordt.
Ik heb al vrij veel gedaan om Mike weer goed in orde te krijgen. Zelfs een cilinderkop-rebuild. Kleppen enz weer netjes ingeslepen en nokkenasketting op speling gechecked.
Reeds gedaan:
- Bougies
- Bougiekabels
- Bobinepack
- cilinderkoprevisie
- MAP-sensor
- Luchtfilter
- Brandstoffilter
- adaptiewaarden
- voorste lambdasensor
- By-Pass-Valve vervangen
Ik heb de beschikking over INPA en NCSExpert (laatste hiervoor niet relevant). Nu kun je bij andere BMW's blijkbaar de injectoren individueel uitschakelen en weer inschakelen om te testen welke niet goed is. Alleen dat kan ik voor een MINI niet vinden.
Wie kan mij helpen met mijn probleem? Ik ben ook bereid om naar een specialist te gaan (tegen betaling) maar wil dan wel naar iemand die me ook echt kan helpen. Wanneer ik naar de dealer ga, heb ik daar niet zo'n vertrouwen in. die gaan direct allerlei (dure) delen vervangen om het zo op te lossen.
Ik ben bekend met onze specialisten Beek uit Den Haag, Spenki uit Enschede en Martijn Schol uit uit diepe zuiden maar woon zelf in het oosten. Van Spenki weet ik dat hij hier niet zo handig in is. ( in ongeveer alles verder wel )
Wie helpt mij en Mike er weer bovenop te komen?