Hallo allemaal,
Ik ben sinds enkele maanden een trotse eigenaar van een Mini Cooper S R53 uit 2006 en heb hier ook erg veel plezier mee.
Sinds enkele weken geleden hoor ik namelijk een nare ratel zodra ik mijn auto start. (Zie Youtube video)
Het geratel komt bij een koude en warme motor. Tijdens het rijden is dit geluid nagenoeg niet meer te horen.
Ook merk ik wel eens dat de motor erg schokkerig reageert op het gas, mogelijk dat dit te maken kan hebben met mijn probleem.
Bij mijn Mini specialist in de buurt heb ik te horen gekregen dat alleen onderhoud op mijn supercharger moet worden uitgevoerd, terwijl Beek Auto Racing juist aanraadt om de supercharger te verwisselen of te reviseren.
Ik vraag me namelijk af of iemand hier weet wat het probleem anders nog meer zou kunnen zijn. Ik hoor graag jullie mening.
Mvg Kevin
Mini Cooper S R53 ratelend geluid
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Mini Cooper S R53 ratelend geluid
Hoi Kevin
Vervelend dat je al zo snel een probleem hebt met je Mini.
Geen garantie neem ik aan?!
Op een filmpje beoordelen is moeilijk.
Hoeveel kilometers heeft ie gereden?
Kan de kompressor zijn, speling op de lagers door te weinig olie. Als er speling op komt dan raken schoepen huis aan de binnenkant.
Een maand geleden heeft de kompressor van mijn R53 het begeven.
Inmiddels is ie vervangen evenals de multiriem met de rollen.
In het beste geval is het bij jouw Mini enkel een looprol of spanrol met speling.
Maar als twee garages zeggen kompressor dan is dat aannemelijk.
Mijn Mini had ongeveer 208000km toen de kompressor het begaf.
Ik duim voor je dat het uiteindelijk meevalt, vooral qua kosten.
Vervelend dat je al zo snel een probleem hebt met je Mini.
Geen garantie neem ik aan?!
Op een filmpje beoordelen is moeilijk.
Hoeveel kilometers heeft ie gereden?
Kan de kompressor zijn, speling op de lagers door te weinig olie. Als er speling op komt dan raken schoepen huis aan de binnenkant.
Een maand geleden heeft de kompressor van mijn R53 het begeven.
Inmiddels is ie vervangen evenals de multiriem met de rollen.
In het beste geval is het bij jouw Mini enkel een looprol of spanrol met speling.
Maar als twee garages zeggen kompressor dan is dat aannemelijk.
Mijn Mini had ongeveer 208000km toen de kompressor het begaf.
Ik duim voor je dat het uiteindelijk meevalt, vooral qua kosten.
- Kevin_L
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Mini Cooper S R53 ratelend geluid
Momenteel heeft mijn Mini 157xxx km gelopen. Het gehele verhaal ging als volgt:
Nadat mijn Mini bij de Mini specialist was geweest voor periodieke onderhoud kreeg ik van hem te horen dat de olie van mijn supercharger moest worden ververst + algemeen onderhoud. Dit heb ik toen maar eens nagevraagd bij Beek Auto Racing en zij gaven mij aan dat het kon zijn dat de supercharger moest worden gereviseerd.
Nadat ik dit verhaal aan mijn Mini specialist had verteld, begon hij ook opeens te zeggen dat een revisie de oplossing zou moeten zijn. Vandaar dat ik deze vraag hier neerleg om enige opheldering te krijgen.
Nadat mijn Mini bij de Mini specialist was geweest voor periodieke onderhoud kreeg ik van hem te horen dat de olie van mijn supercharger moest worden ververst + algemeen onderhoud. Dit heb ik toen maar eens nagevraagd bij Beek Auto Racing en zij gaven mij aan dat het kon zijn dat de supercharger moest worden gereviseerd.
Nadat ik dit verhaal aan mijn Mini specialist had verteld, begon hij ook opeens te zeggen dat een revisie de oplossing zou moeten zijn. Vandaar dat ik deze vraag hier neerleg om enige opheldering te krijgen.
- Peter koster
- Mod virus alert!
- Locatie: Kleine huis op de prairie
Bericht
Re: Mini Cooper S R53 ratelend geluid
Beste Kevin ,
Ik lees in je verhaal “ kon zijn “ dit is dus een aanname van beek . ik weet niet of ze er naar hebben gekeken .ik denk dat jouw “ mini specialist “ niet erg zeker is van zijn diagnose als hij twijfelt en er op terugkomt . het probleem is dat je wel eens met een dubbele rekening zou kunnen uitkomen 1 voor onderhoud en daarna nog voor de revisie.ik zou persoonlijk even bij beek een afspraakmaken om hen er naar te laten kijken en eventueel het onderhoud uit te laten voeren of gelijk een revisie na een diagnose.afhankelijk van waar je woont kun je ook bij “van kronenburg” onderdelen laten reviseren dan zit je gelijk bij de bron en betaal je geen commissie s.
Ik lees in je verhaal “ kon zijn “ dit is dus een aanname van beek . ik weet niet of ze er naar hebben gekeken .ik denk dat jouw “ mini specialist “ niet erg zeker is van zijn diagnose als hij twijfelt en er op terugkomt . het probleem is dat je wel eens met een dubbele rekening zou kunnen uitkomen 1 voor onderhoud en daarna nog voor de revisie.ik zou persoonlijk even bij beek een afspraakmaken om hen er naar te laten kijken en eventueel het onderhoud uit te laten voeren of gelijk een revisie na een diagnose.afhankelijk van waar je woont kun je ook bij “van kronenburg” onderdelen laten reviseren dan zit je gelijk bij de bron en betaal je geen commissie s.
Onze sponsors