goedemorgen
na wat zoek en spit werk heb ik het volgende gevonden
ik heb een set schijven van diameter 294 deze zijn voor een R53 jcw (verkeerd geleverd, besteld )
bij deze schijven zouden de remklauwen van een R56 s passend gemaakt kunnen worden
nu las ik dat de remleiding ook aangepast moet worden
deze van staal om ivm betere prestaties
er zit in het vk een bedrijf die deze heeft orranje
heeft iemand hier ervaring mee ?
R56 s remmen monteren op R50 voorzijde
- Peter koster
- Mod virus alert!
- Locatie: Kleine huis op de prairie
Bericht
Re: R56 s remmen monteren op R50 voorzijde
Is het niet voordeliger om gewoon nieuwe schijven te bestellen?
Alleen met S remmen en stalen leidingen merk je denk ik niet echt verschil, dan moet je ook sportschijven (lees groter) en blokken en klauwen met minimaal twee zuigers ( als ik het goed heb heeft de S alleen een grotere zuiger maar geen dubbele)
Alles wat nu uit de UK komt betaal je 3 tot 4,5 % invoer + 21% btw over het gehele bedrag incl.verz.kosten .
En met de brexit/lockdown duurt het een eeuwigheid eer het hier is.
Beste optie maar ook een hele dure is bigbrake kit monteren dan heb je extra stoppower
Alleen met S remmen en stalen leidingen merk je denk ik niet echt verschil, dan moet je ook sportschijven (lees groter) en blokken en klauwen met minimaal twee zuigers ( als ik het goed heb heeft de S alleen een grotere zuiger maar geen dubbele)
Alles wat nu uit de UK komt betaal je 3 tot 4,5 % invoer + 21% btw over het gehele bedrag incl.verz.kosten .
En met de brexit/lockdown duurt het een eeuwigheid eer het hier is.
Beste optie maar ook een hele dure is bigbrake kit monteren dan heb je extra stoppower
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: R56 s remmen monteren op R50 voorzijde
De remupgrade naar R56S remmen op een R50/52/53 is een hele populaire, juist omdat het voor relatief weinig geld een behoorlijke verbetering oplevert. Je hebt andere remleidingen nodig omdat de aansluiting anders is, hoeven dus niet perse van staal te zijn maar is wel beter, maar die zijn ook in NL goed verkrijgbaar.
- Ricardo R50
- Enthousiast
Bericht
Re: R56 s remmen monteren op R50 voorzijde
ik las al iets dat de remleiding van een R56 s zou moeten passen?
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: R56 s remmen monteren op R50 voorzijde
Je hebt de remklauwen van een R56 S nodig en Goodridge heeft rvs remslangen die daar op passen.
De klauwen van een R53 JCW GP zijn hetzelfde als die op een R56 Cooper S met het verschil dat die van de GP standaard rood zijn met JCW logo.
Ik heb een R53 JCW GP en kreeg eerst de Goodridge slangen met de verkeerde aansluiting toegestuurd, omdat er nogal verwarring is over de klauwen van de R53 JCW GP remmen. Staat vaak verkeerd in het systeem.
Ik heb 294mm remschijven van Tarox, type F2000 gegroefd die een linker en rechter schijf hebben icm Tarox compound 114 remblokken. Heb nooit remproblemen.
Een goede big brake kit kost veel meer en is ook zwaarder.
De klauwen van een R53 JCW GP zijn hetzelfde als die op een R56 Cooper S met het verschil dat die van de GP standaard rood zijn met JCW logo.
Ik heb een R53 JCW GP en kreeg eerst de Goodridge slangen met de verkeerde aansluiting toegestuurd, omdat er nogal verwarring is over de klauwen van de R53 JCW GP remmen. Staat vaak verkeerd in het systeem.
Ik heb 294mm remschijven van Tarox, type F2000 gegroefd die een linker en rechter schijf hebben icm Tarox compound 114 remblokken. Heb nooit remproblemen.
Een goede big brake kit kost veel meer en is ook zwaarder.
- Ricardo R50
- Enthousiast
Bericht
Re: R56 s remmen monteren op R50 voorzijde
niek
heb je ook een link waarin die slangenkan bestellen
heb je ook een link waarin die slangenkan bestellen
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: R56 s remmen monteren op R50 voorzijde
Sorry Ricardo, een link heb ik niet. Is al 7 jaar geleden dat ik die gekocht heb. Was dacht ik bij Minispeed(Beek). Kan ook bij Biesheuvel geweest zijn.
Beste eerst even bellen of mailen voor je bestelt.
Beste eerst even bellen of mailen voor je bestelt.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Lees het forum er nog eens op na en vraag het aan de (ex)gebruiker(s).
Heel Engeland zweert bij deze setup. R56S remmen op een R53 zodat je kleinere en lichte wielen kan blijven gebruiken en met de juiste geleiding van lucht naar de remmen is dit DE remoplossing op een R50 (en ook R53).
Een 2, 4 of 6 pods-rem heeft geen zin op een R50. Zo'n ding heeft 125pk en gaat dus geen snelheidsrecords verbreken.
Zelf in de racerij gebruikte men deze setup.
De R56S remklauw is groter (dus ook andere blokken) en heeft een andere aansluiting op de remklauw betreft de remslang.
Je kan dus ook een R56S remklauw kopen waar de remslang nog aan zit, dan kan je m zo wisselen zonder problemen.
Een stalen remleiding is voor nóg een beetje meer gevoel en daardoor lijkt het alsof je harder kan remmen. Je moet dan gewoon een remslang voor een R56S kopen. Lengte is niet het probleem.
Conclusie:
R53JCW/R56S remmen op een R50 zijn meer dan voldoende en een super upgrade.
Staal omvlochten leidingen zijn ook leuk, maar moet niet
Re: R56 s remmen monteren op R50 voorzijde
Hier ben ik het niet mee eens.Peter koster schreef: ↑24 jan 2021, 10:49Alleen met S remmen en stalen leidingen merk je denk ik niet echt verschil, dan moet je ook sportschijven (lees groter) en blokken en klauwen met minimaal twee zuigers ( als ik het goed heb heeft de S alleen een grotere zuiger maar geen dubbele)
Beste optie maar ook een hele dure is bigbrake kit monteren dan heb je extra stoppower
Lees het forum er nog eens op na en vraag het aan de (ex)gebruiker(s).
Heel Engeland zweert bij deze setup. R56S remmen op een R53 zodat je kleinere en lichte wielen kan blijven gebruiken en met de juiste geleiding van lucht naar de remmen is dit DE remoplossing op een R50 (en ook R53).
Een 2, 4 of 6 pods-rem heeft geen zin op een R50. Zo'n ding heeft 125pk en gaat dus geen snelheidsrecords verbreken.
Zelf in de racerij gebruikte men deze setup.
De R56S remklauw is groter (dus ook andere blokken) en heeft een andere aansluiting op de remklauw betreft de remslang.
Je kan dus ook een R56S remklauw kopen waar de remslang nog aan zit, dan kan je m zo wisselen zonder problemen.
Een stalen remleiding is voor nóg een beetje meer gevoel en daardoor lijkt het alsof je harder kan remmen. Je moet dan gewoon een remslang voor een R56S kopen. Lengte is niet het probleem.
Conclusie:
R53JCW/R56S remmen op een R50 zijn meer dan voldoende en een super upgrade.
Staal omvlochten leidingen zijn ook leuk, maar moet niet
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Ricardo R50
- Enthousiast
Bericht
Re: R56 s remmen monteren op R50 voorzijde
En dan de achter set vervangen! Heeft Dat zin?
Ik kan namelijk een hele set overnemen
Ik kan namelijk een hele set overnemen
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: R56 s remmen monteren op R50 voorzijde
Ik weet even uit mn hoofd niet meer of die ook groter zijn.
Dat zou je moeten opmeten dan..
Het is leeftijdtechnisch altijd verser dan dat je nu hebt. Als je de kennis hebt om te vervangen, dan ook gelijk mee pakken idd!
Dat zou je moeten opmeten dan..
Het is leeftijdtechnisch altijd verser dan dat je nu hebt. Als je de kennis hebt om te vervangen, dan ook gelijk mee pakken idd!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Ricardo R50
- Enthousiast
Bericht
Re: R56 s remmen monteren op R50 voorzijde
Kan ik dan de bestaande remleidingen nan de R56 s brake kit gebruiken?
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: R56 s remmen monteren op R50 voorzijde
Interessant draadje.
Ben zelf bezig met een r56 jcw set vooraan.
Begreep dat als je achter ook r56 klauwen en schijven wil monteren, dat er wel een (kleine) aanpassing nodig is voor de leiding.
Ben zelf bezig met een r56 jcw set vooraan.
Begreep dat als je achter ook r56 klauwen en schijven wil monteren, dat er wel een (kleine) aanpassing nodig is voor de leiding.
- Ricardo R50
- Enthousiast
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: R56 s remmen monteren op R50 voorzijde
Ik kreeg het ook zo snel niet gevonden, maar volgens mij is er iets met de handrem idd.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- MaikR53
- Be Mini
- Locatie: Zaanstad
Bericht
Re: R56 s remmen monteren op R50 voorzijde
R56S klauwen op de vooras is al een hele verbetering. De JCW kreeg ook alleen de JCW remmen op de vooras en de achteras bleef standaard.
En een R56S setup voor ga je echt wel merken, de zuiger is namelijk groter evenals de blokken en de schijf. Deze samen zorgen voor (veel) meer frictie tijdens het remmen.
Wat wel even iets is om rekening mee te houden, hoewel vaak beweert wordt dat R56S en R53 JCW klauwen identiek zijn is dit maar deels waar. Ja de klauwen zien er hetzelfde uit, ja de zuiger is de zelfde grote MAAR de manier en de plek waar(op) de remslang wordt aangesloten is verschillend. Wanneer je dus R56S remmen monteert bestel dan NIET R53 JCW remslangen want die passen niet, gewoon voor die van R56S gaan.
Wat ook een leuke is, de klauw van een R56 Cooper is gelijk aan die van de R56S daarom worden nog wel eens cooper klauwtjes als S klauwtjes verkocht en vervolgens past de schijf niet... als je dan de remklauwhouder van een R56S of R53JCW koopt past het weer wel.
Overigens heb ik voor mijn BMW (met 6pots performance remmen) gevlochten remleidingen besteld bij Pro Brake in duitsland, ben super tevreden over de kwaliteit ervan en deze komen ook op mijn MINI. Tevens kun je bij hun (relatief) voordelig zelf remslangen samenstellen. Dus bijv. R53 lengte met R56 aansluitingen.
En een R56S setup voor ga je echt wel merken, de zuiger is namelijk groter evenals de blokken en de schijf. Deze samen zorgen voor (veel) meer frictie tijdens het remmen.
Wat wel even iets is om rekening mee te houden, hoewel vaak beweert wordt dat R56S en R53 JCW klauwen identiek zijn is dit maar deels waar. Ja de klauwen zien er hetzelfde uit, ja de zuiger is de zelfde grote MAAR de manier en de plek waar(op) de remslang wordt aangesloten is verschillend. Wanneer je dus R56S remmen monteert bestel dan NIET R53 JCW remslangen want die passen niet, gewoon voor die van R56S gaan.
Wat ook een leuke is, de klauw van een R56 Cooper is gelijk aan die van de R56S daarom worden nog wel eens cooper klauwtjes als S klauwtjes verkocht en vervolgens past de schijf niet... als je dan de remklauwhouder van een R56S of R53JCW koopt past het weer wel.
Overigens heb ik voor mijn BMW (met 6pots performance remmen) gevlochten remleidingen besteld bij Pro Brake in duitsland, ben super tevreden over de kwaliteit ervan en deze komen ook op mijn MINI. Tevens kun je bij hun (relatief) voordelig zelf remslangen samenstellen. Dus bijv. R53 lengte met R56 aansluitingen.
Onze sponsors