Na 220.000km is de servopomp van mijn vrouw haar mini ermee opgehouden, althans: hij wil niet meer stoppen:)
Een veel voorkomend eerste generatie mini probleem.
Het probleem zit hem in de sturing van de servopomp, bij revisie wordt deze onder handen genomen. Nu heb ik alles netjes gereinigd en alle drie de transistors vervangen, het blijven draaien zou zo opgelost moeten zijn… niet dus:(
Bij het uithalen van de servopomp zag ik een klein lek aan het thermostaathuis (weeral een typisch Mini probleem)
Zou het kunnen dat het water ergens buiten de servopomop voor een kortsluiting zorgt waardoor deze continu de opdracht krijgt om te draaien?
Foutcodes uitlezen lukt me niet, mijn BMW-ISTA en carly kunnen geen contact maken met de ECU,
Revisie servopomp
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Revisie servopomp
Hallo Maarten. Zit er bij jullie MINI ook een ventilator bij de servopomp?
Als deze ventilator door vuil, vocht en strooizout niet meer voldoende koelt ivm slijtage fan raakt de electronica van pomp oververhit waardoor de pomp blijft draaien. Ook als het contact uit is.
Het beste is dus om ook de ventilator te vervangen.
Als deze ventilator door vuil, vocht en strooizout niet meer voldoende koelt ivm slijtage fan raakt de electronica van pomp oververhit waardoor de pomp blijft draaien. Ook als het contact uit is.
Het beste is dus om ook de ventilator te vervangen.
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Revisie servopomp
niekcarfreak schreef: ↑06 feb 2022, 17:33Hallo Maarten. Zit er bij jullie MINI ook een ventilator bij de servopomp?
Als deze ventilator door vuil, vocht en strooizout niet meer voldoende koelt ivm slijtage dan raakt de electronica van pomp oververhit waardoor de pomp blijft draaien. Ook als het contact uit is.
Het beste is dus om ook de ventilator te vervangen.
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Revisie servopomp
Ik meen eens gelezen te hebben dat de eerste series van de 1e generatie New Mini geen ventilator hadden maar dat MINI later besloten heeft wél een ventilator te monteren ivm te weinig koeling van de stuurpomp.
Als het mogelijk is deze alsnog te monteren dan zou ik dat doen.
Als het mogelijk is deze alsnog te monteren dan zou ik dat doen.
- Maarten1976
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Revisie servopomp
Opgelost.
Ik heb de servopomp helemaal gedemonteerd en de 3 transistors vervangen op het sturingsbordje.
Beetje prutsen, “dremelen” en solderen, maar de pomp werkt terug zoals het hoort.
Ik heb de servopomp helemaal gedemonteerd en de 3 transistors vervangen op het sturingsbordje.
Beetje prutsen, “dremelen” en solderen, maar de pomp werkt terug zoals het hoort.
Onze sponsors