Antenne / Wasstraat

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
StarlightNo1
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Eindhoven
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 mei 2006, 13:10

Antenne / Wasstraat

02 jun 2006, 19:24

Misschien een domme vraag maar weet iemand of je je antenne los moet maken als je je mini door de wasstraat rijdt? Ik heb hem al proberen los te schroeven maar dat lukt niet echt ...
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

02 jun 2006, 19:27

Antenne kan je gewoon losdraaien. Weet niet of dit verstandiger is als je de wasstraat in rijdt. Mijn MINI wordt altijd met de hand gewassen :)
Gebruikersavatar
Demelza
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Bleiswijk
Berichten: 497
Lid geworden op: 21 dec 2005, 21:07

02 jun 2006, 19:41

Geloof dat Eelke m wel meestal losdraait. Maar we zijn het ook weleens vergeten en hij zit er nog steeds op. Dus verstandig, ja, maar noodzakelijk nee.
Demelza
Mini Cooper 1.3i, 1998, Hawaiian Blue + Union Jack rooftop
Nissan Figaro, 1991, Pale Aqua
Toyota IQ, 2011, Pearl White
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

02 jun 2006, 19:54

Maaij schreef:Antenne kan je gewoon losdraaien. Weet niet of dit verstandiger is als je de wasstraat in rijdt. Mijn MINI wordt altijd met de hand gewassen :)
Ik was 'm ook altijd met de hand, net als Maaij. Maar ja, wij hebben uni-lak en deze lak is minder hard dan metallic-lak.
Toch zou ik met een auto in metallic-lak ook niet snel door wasstraat gaan, alleen als deze flappen heeft i.p.v. borstels.
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: D11t
Berichten: 2308
Lid geworden op: 25 sep 2005, 18:53

02 jun 2006, 19:58

Mini Poeper schreef:
Maaij schreef:Antenne kan je gewoon losdraaien. Weet niet of dit verstandiger is als je de wasstraat in rijdt. Mijn MINI wordt altijd met de hand gewassen :)
Ik was 'm ook altijd met de hand, net als Maaij. Maar ja, wij hebben uni-lak en deze lak is minder hard dan metallic-lak.
Toch zou ik met een auto in metallic-lak ook niet snel door wasstraat gaan, alleen als deze flappen heeft i.p.v. borstels.
Wat is dan precies het voordeel van flappen ipv borstels? Lijkt mij dat deze flappen net zo goed een zandkorreltje van de lak af over de auto kunnen schuren. Of zie ik dat verkeerd. Hein gaat ook altijd door de "flappen-straat" maar een kennis van hem heeft zo'n straat staan.
Zelf doe ik altijd ff op de hand en daarna afspuiten met de hogedruk bij zo'n self-doen wasstraat. Gedestileerd water erover en hij gaat weer een paar dagen mee.
Vorige Cooper wel eens door de straat gehaald, maar miste altijd de achterkant van de MINI op een of andere wijze.
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

02 jun 2006, 20:22

Die harde borstels slaan volgens mij de lak eraf? Kijk ook maar eens bij die oudere wasstraten, daar zie je dat die draden van de borstel helemaal kapot geslagen zijn en dat kapotslaan gebeurd dus tegen je auto... Ik weet niet of dat goed is. De antenne haalde ik er ook altijd af (wel een keertje vergeten, maar zat er nog prima op. De laatste keer dat ik door een wasstraat gegaan ben had ik net die verstralers erop zitten, die stonden alle kanten op, dus leek me niet echt goed voor die dingen. Nu was ik 'm gewoon ff snel met de hand. Half uurtje werk en toch weer zo'n 6 eu bespaard! (gelukkig kun je best lang smerig rond rijden met Pure Silver, hij wordt gewoon wat donkerder grijs :mrgreen: )
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

03 jun 2006, 02:06

Ik heb hele slechte ervaringen met de wasstraten in de buurt hier (Nijkerk - Amersfoort) en rij daarom ook niet meer met auto's door wasstraten. Als je een beetje vlot werkt kan je de auto aan de buitenkant in een half uurtje gewassen en drooggeboend hebben. Als je dan nog wilt waxen tel je dr nog een half uurtje bij op. Dat resultaat zal je nooit krijgen bij een wasstraat.

Die ene keer dat ik het wel heb gedaan heb ik wel de antenne er afgeschroefd. Kwestie van aan het lange stuk draaien tot ie los is.

iDD...... gaat zijn auto ook maar eens in de was zetten.
Gebruikersavatar
Yvon
Wingman
Contacteer:
Locatie: Hilversum
Berichten: 3150
Lid geworden op: 25 sep 2005, 19:32

03 jun 2006, 08:15

Hier mini ook niet door wasstraat. Er was toch ook een zwarte lijst waar de mini opstaat? :roll: Vanwege de spoiler (zeker een s- of aerspoiler)...

Mijn cavia doe ik ook niet door de wasstraat, dus mini ook niet :mrgreen:
Afbeelding

_______________________________________
You can fight the sleep but you cannot stop the dream
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

03 jun 2006, 09:23

Deze Mini gaat ook de wasstraat niet in. Ik laat hem altijd wassen. :mrgreen: :p

Paul hij is weer vuil. :))
loijenga
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 feb 2006, 11:50

03 jun 2006, 12:14

Nou, ik gooi hem gewoon door de wasstraat hoor. :mrgreen:
De antenne halen ze er altijd af en omdat ik driving lights
heb drukken ze altijd een of andere knop in.
Alleen de velgen maak ik altijd zelf schoon, die worden nooit
helemaal schoon in de wasstraat.
Heb nooit strepen of krassen door de wasstaat gehad, ga wel alleen
naar Kleiboer hier in Apeldoorn.

MZZL, Sijbren
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

03 jun 2006, 16:34

De wasstraat hier in Nijkerk geeft altijd wasvlekken, ik heb mijn ouders het ook afgeraden om te doen.

iDD
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

03 jun 2006, 23:16

loijenga schreef:Nou, ik gooi hem gewoon door de wasstraat hoor. :mrgreen:
De antenne halen ze er altijd af en omdat ik driving lights
heb drukken ze altijd een of andere knop in.
Alleen de velgen maak ik altijd zelf schoon, die worden nooit
helemaal schoon in de wasstraat.
Heb nooit strepen of krassen door de wasstaat gehad, ga wel alleen
naar Kleiboer hier in Apeldoorn.

MZZL, Sijbren
Dan zet hem maar eens in het zonnetje. Ze veroorzaken geen krassen, maar je ziet heel de draai richtingen van de borstels. En zeker op een donkere auto.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

04 jun 2006, 11:34

Ik ben ook te dol op m'n auto, dat ik hem lekker met de hand was.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

04 jun 2006, 13:38

Zelf rijden we wel eens door de wasstraat, maar dan wel eentje met borstels waarvan we weten dat Renova hem ook gebruikt om MINI's mee te wassen. Van mijn neef heb ik geleerd dat je de borstels (lees oude installaties) beter kunt vermijden, bij hem is de spoiler er door afgebroken. Het droogblaasgeval herkend de spoiler niet goed en dan is het krak en weg spoiler. Gelukkig voor hem deed een reparateur van zijn auto dat en die heeft het kostenloos voor hem hersteld maar toch :?

Overigens hebben we wel driving lights en halen nooit de antenne eraf en gaat prima. Al moet je om hem echt mooi te krijgen hem wel met de hand wassen, maar soms zijn we wat lui
:roll:
Afbeelding
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

04 jun 2006, 17:09

Ik ga wel door een wasstraat, maar dan wel een hele goede, hier om de hoek (voor mij) in Barendrecht.
Bedrijf heet Larocar Auto Beauty Center.

Hier wordt je auto eerst afgespoten met hogedruk, met de hand gewassen, en daarna gaat de auto in een hogedrukwasstraat anex cabine, dus geen borstel. Daarna nog ff drogen en klaar is Mars-O... :mrgreen:

Kosten euries 12,50
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”