Ik heb in April van dit jaar een R55 gekocht. Deze had toentertijd een km-stand van 19.000km. Nu zit ik bijna op 31.000km en de BC geeft aan dat ik de auto binnenkort een beurt nodig heeft (deze staat gepland voor 16 dec).
Na contact met de dealer waar ik de auto gekocht had, blijft dit pas de 1e beurt te zijn. Dealer geeft aan dat de auto pas na ca. 30.000km of 2 jaar (welke het eerst aan de beurt is) een beurt dient te krijgen. Hier lees ik echter dat sommige bij ca. 15.000km al een beurt heeft gehad.
Heeft de dealer waar ik de auto heb gekocht nou een beurt gemist of kan het kloppen dat mijn MINI nu pas een eerste onderhoudsbeurt moet krijgen?
Tweede onderhoudsbeurt @ MINI/BMW dealer
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
de onderhoudstermijn is afhankelijk van een heleboel factoren en die wordt aan de hand van die factoren bepaald door je BC. Dus als je alleen korte stukjes rijdt ben je eerder aan de beurt. Rij je vooral lange stukken, dan zal de onderhoudsinterval ook langer worden.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
Misschien moet een S minder snel op onderhoud.
Mijn cooper D moet elke 20.000km om verse olie (klein onderhoud), elke 60.000km een volledige check. Zo zegt hij het toch zelf.
Mijn cooper D moet elke 20.000km om verse olie (klein onderhoud), elke 60.000km een volledige check. Zo zegt hij het toch zelf.
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
(periodes van meer dan 10000km wel te verstaan)
Klopt, maar in de praktijk heb ik daar nog maar zeer weinig (niks dus) van gemerkt, heb een periode mij goed laten gaan, termijn werd niet korter. Daarna eens superzuinig beginnen rijden, ook geen effect. Olie wil hij steeds na exact 20000km bij mij.mushrop schreef:de onderhoudstermijn is afhankelijk van een heleboel factoren en die wordt aan de hand van die factoren bepaald door je BC. Dus als je alleen korte stukjes rijdt ben je eerder aan de beurt. Rij je vooral lange stukken, dan zal de onderhoudsinterval ook langer worden.
(periodes van meer dan 10000km wel te verstaan)
- thewongandonly
- Enthousiast
Bericht
Ik weet dat BMW/MINI nu idd CBS (conditioned based service) toepast, zoals Rob idd zegt, maar vind het toch frappant dat mijn 1e beurt bijna 2x langer is dan wat ik in dit topic lees (15000km vs 30.000km).
Ik heb iig navraag gedaan bij de dealer waar ik het gekocht heb. Pending reply...
Ik heb iig navraag gedaan bij de dealer waar ik het gekocht heb. Pending reply...
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Bij onze MINI's maakt het wel degelijk uit. De Clubman maakt normaal gezien kortere ritten hier in de stad. De JCW rijdt langere stukken. Onderhoudstermijn bij de Clubman is korter dan die van de JCW. Kan d'er ook niks anders van maken.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- thewongandonly
- Enthousiast
Bericht
Bij aanschaf van mijn R55 gaf de BC aan dat over 12.000km of 12/2010 voor een beurt moest. Dit is gedurende het jaar niet gewijzigd. Dus ondanks dat ik wrs anders rij met de clubman dan de 1e eigenaar is de serviceinterval niet gewijzigd.
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
Dan zal dat bij mijn mini wel kapot zijn, wat mij niet zou verwonderen... (want over de kwaliteit van die auto's heb ik mijn bedenkingen)
Bij mij maakt rijgedrag echt niks uit, toch niet voor olie, 'inspectie' en remvloeistof.
Remmen zelf is natuurlijk iets anders, daar zitten sensoren voor op je remmen zelf, en die zijn bij mij ook heel lang niet gedaald, ik heb wel zeker 12000 km gereden met de melding dat ik ze binnen 1400km moest vervangen. Eens de sensor dan echt in het rood gaat zijn de remmen eigenlijk nog niet echt versleten.
Nieuwe remmen steken (inclusief nieuwe sensoren), interval resetten, teller weer op 60000km voor de remmen, ondertussen ook nog niet gedaald (zeker 5000km geleden).
De BC toont altijd het dichtsbijzijnde interval. Dit kan evengoed de teller van de remmen zijn, die maar niet daalt. Remvloeistof moet dan weer om de 2 jaar vervangen worden, wat misschien de 12/2010 melding geeft. Een 'beurt' is relatief op een mini.
Wat misschien kan zijn is dat de verkoper zelf de BC heeft gereset en al dan niet een beurt heeft overgeslaan (of zelf verse olie getankt), zo denkt je auto dat hij op 15000 bvb reeds een beurt heeft gehad. 't Is maar een idee.
Bij mij maakt rijgedrag echt niks uit, toch niet voor olie, 'inspectie' en remvloeistof.
Remmen zelf is natuurlijk iets anders, daar zitten sensoren voor op je remmen zelf, en die zijn bij mij ook heel lang niet gedaald, ik heb wel zeker 12000 km gereden met de melding dat ik ze binnen 1400km moest vervangen. Eens de sensor dan echt in het rood gaat zijn de remmen eigenlijk nog niet echt versleten.
Nieuwe remmen steken (inclusief nieuwe sensoren), interval resetten, teller weer op 60000km voor de remmen, ondertussen ook nog niet gedaald (zeker 5000km geleden).
De BC toont altijd het dichtsbijzijnde interval. Dit kan evengoed de teller van de remmen zijn, die maar niet daalt. Remvloeistof moet dan weer om de 2 jaar vervangen worden, wat misschien de 12/2010 melding geeft. Een 'beurt' is relatief op een mini.
Wat misschien kan zijn is dat de verkoper zelf de BC heeft gereset en al dan niet een beurt heeft overgeslaan (of zelf verse olie getankt), zo denkt je auto dat hij op 15000 bvb reeds een beurt heeft gehad. 't Is maar een idee.
- thewongandonly
- Enthousiast
Bericht
Het is een 'dienstauto' van BMW zelf geweest. Dus door een werknemer gekocht en vervolgens weer via het dealernetwerk verkocht. Dus op zich maak ik me geen zorgen over de onderhoudshistorie. Het wordt nu uitgezocht bij de dealer.
Ik zie dat trouwens op een ander forum over 20.000 miles gesproken wordt. Dat komt overeen met de 30.000km die de dealer aangeeft. Toch raar dat er zoveel verschil is (tov de 15.000km waar veel eigenaar hier over spreken).
Ik volg 't ff niet. Wat zal dan bij jouw mini wel kapot zijn....?crossbytje schreef:Dan zal dat bij mijn mini wel kapot zijn, wat mij niet zou verwonderen...
Ik zie dat trouwens op een ander forum over 20.000 miles gesproken wordt. Dat komt overeen met de 30.000km die de dealer aangeeft. Toch raar dat er zoveel verschil is (tov de 15.000km waar veel eigenaar hier over spreken).
Laatst gewijzigd door thewongandonly op 30 nov 2010, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
mss vergis me wel. Ik zal het morgen eens cecken als beide auto's weer vor de deur staan.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
Nu, je mini zal idd zijn onderhoud wel op tijd en stond gehad hebben. Het lijkt inderdaad vreemd dat andere S'jes immens veel vroeger op onderhoud moesten, aan de helft van het 'normale interval'.
Misschien moesten die dan op onderhoud omdat de tijdslimiet verstreken was, en niet de kilometerlimiet?
Het 'condition based' zijn van de onderhoudsintervallen, want dat zijn ze bij mij niet.thewongandonly schreef:Ik volg 't ff niet. Wat zal dan bij jouw mini wel kapot zijn....?crossbytje schreef:Dan zal dat bij mijn mini wel kapot zijn, wat mij niet zou verwonderen...
Nu, je mini zal idd zijn onderhoud wel op tijd en stond gehad hebben. Het lijkt inderdaad vreemd dat andere S'jes immens veel vroeger op onderhoud moesten, aan de helft van het 'normale interval'.
Misschien moesten die dan op onderhoud omdat de tijdslimiet verstreken was, en niet de kilometerlimiet?
- thewongandonly
- Enthousiast
Bericht
Dat zou dan betekenen dat ze minder dan 15000 in 2 jaar hebben gereden. lijkt me vrij weinig. En dan meerdere personen rond dezelfde km-stand (15.000km)...
Ik heb iig bericht gekregen van de dealer en deze wist me te vertellen dat de eerste beurt voor mijn auto normaliter rond de 25 a 30.000km is, afhankelijk van de rijstijl (CBS). Fijn dus om te weten dat mijn R55 al zijn beurten heeft gehad die hij zou moeten hebben (geen dus op dit moment )
Blijf toch wel nieuwsgierig waarom de andere veel vroeger moesten...
Ik heb iig bericht gekregen van de dealer en deze wist me te vertellen dat de eerste beurt voor mijn auto normaliter rond de 25 a 30.000km is, afhankelijk van de rijstijl (CBS). Fijn dus om te weten dat mijn R55 al zijn beurten heeft gehad die hij zou moeten hebben (geen dus op dit moment )
Blijf toch wel nieuwsgierig waarom de andere veel vroeger moesten...
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Wie zijn dan die personen die bij 15k km al binnenkwamen voor service? Want in dit topic lees ik dat niet echt. Is dit een verchil tussen diesel en benzineauto's (S, Diesel, Gen1, Gen2, JCW?)? Waar heb je dat gelezen, en most important, wat voor type mini hebben die vroege serviceklanten?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- thewongandonly
- Enthousiast
Bericht
Als ik t topic doorspit is dit t lijstje:
Maar, ik zie dat het topic gestart is in '06. Kan dus goed zijn dat de meeste idd R50-R53 zijn (heb niet naar alle profielen/parking gekeken), en dat vanaf de R56/R55 de serviceintervallen zijn 'verlengd' naar ca. 30k voor de eerste beurt.
- Sid: 2e bij 31500
Maaij 1e bij 14000
MINIJCW 2e bij 41000
iDarkDesign 1e bij 16000
Fastbunny 1e @ 16500
CooperS-lightningblue 1e@12000, 2e@ 35000
Sepp 3e @ 75000
Luv2xlr8 2e @ 32500
Loijenga 2e@ 35000
Maar, ik zie dat het topic gestart is in '06. Kan dus goed zijn dat de meeste idd R50-R53 zijn (heb niet naar alle profielen/parking gekeken), en dat vanaf de R56/R55 de serviceintervallen zijn 'verlengd' naar ca. 30k voor de eerste beurt.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Even uit mijn hoofd.
Sid: welke MINI, heeft er twee "versleten"? 1.Gen en 2.Gen
Maaij: welke MINI, heeft er twee "versleten"? 1.Gen en 2.Gen
MINIJCW: welke MINI, heeft er twee "versleten"? 1.Gen en 2.Gen
iDarkDesign: heeft alleen een 1.Gen MINI gehad.
Fastbunny: heeft een 1.Gen MINI
CooperS-lightningblue: welke MINI, heeft er twee "versleten"? 1.Gen en 2.Gen
Sepp: welke MINI, heeft er twee "versleten"? 2x 1.Gen, 2e nog in bezit
Luv2xlr8: heeft alleen een 1.Gen MINI gehad.
Ik zelf: 1.Gen en 2.Gen (diesel), de 2.Gen had zijn eerste beurt tussen 25.000 en 30.00
Sid: welke MINI, heeft er twee "versleten"? 1.Gen en 2.Gen
Maaij: welke MINI, heeft er twee "versleten"? 1.Gen en 2.Gen
MINIJCW: welke MINI, heeft er twee "versleten"? 1.Gen en 2.Gen
iDarkDesign: heeft alleen een 1.Gen MINI gehad.
Fastbunny: heeft een 1.Gen MINI
CooperS-lightningblue: welke MINI, heeft er twee "versleten"? 1.Gen en 2.Gen
Sepp: welke MINI, heeft er twee "versleten"? 2x 1.Gen, 2e nog in bezit
Luv2xlr8: heeft alleen een 1.Gen MINI gehad.
Ik zelf: 1.Gen en 2.Gen (diesel), de 2.Gen had zijn eerste beurt tussen 25.000 en 30.00
Onze sponsors