Zelf gebruik ik geen aparte producten onder de motrokap. Elke keer dat ik hem was doe ik onder de motorkap even met een zo'n geel doekje en wat water alleen afnemen. Het gaat er niet bepaald van glimmen maar het blijft wel netjes.
@Shag
Inprincipe zou dat geen kwaat kunnen, je hebt genoeg wasstraten die gebruik makken van bodemreining. Wat denk je dat er dan gebeurd?
Natuurlijk zal ik er zelf geen hoge drukspuit op zetten maar het zou er wel tegen moeten kunnen.
Onder de motorkap cleanen?
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
ik heb al best vaak het motorcomparitment gereinigd, zowel bij een hoop MINI's als bij een golf, ford etc etc, alle auto's rijden nog steeds probleemloos dus ik ga er van uit dat mijn methode zeker geen kwaad kan
Begin met afspoelen, Meguiars Engine Clean erop, ffies inwerken en met een oud sponsje (en waar nodig een afwasborstel oid) lekker schoonsoppen, en weer afspoelen. daarna ga ik lekker de auto wassen, zodat het onder de motorkap na het wassen al een stuk droger is, wat weer scheelt met afdrogen Als het grotendeels droog is (oude handoek gebruikt, het hangt niet om een laatste druppeltje) dan spuit ik de Engine Dressing erop, en smeer dit uit met een doekje. na een paar minuten nog een keer nasmeren met een doek zodat er geen strepen enzo meer zijn, en voila;
(sorry ik heb niet meer foto's )
uiteraard krijg je zwaar aangeslagen en onbehandelde metalen niet meer in nieuw staat, maar het plastic e.d. knapt er echt van op
En na een stukje rijden, zou het onder de motorkap kunnen ruiken naar verbrande citroen, dit had ik tenminste met de ford, was niet heel lekker, maar kwam van de dressing, die heet geworden was op wat ijzer delen
Begin met afspoelen, Meguiars Engine Clean erop, ffies inwerken en met een oud sponsje (en waar nodig een afwasborstel oid) lekker schoonsoppen, en weer afspoelen. daarna ga ik lekker de auto wassen, zodat het onder de motorkap na het wassen al een stuk droger is, wat weer scheelt met afdrogen Als het grotendeels droog is (oude handoek gebruikt, het hangt niet om een laatste druppeltje) dan spuit ik de Engine Dressing erop, en smeer dit uit met een doekje. na een paar minuten nog een keer nasmeren met een doek zodat er geen strepen enzo meer zijn, en voila;
(sorry ik heb niet meer foto's )
uiteraard krijg je zwaar aangeslagen en onbehandelde metalen niet meer in nieuw staat, maar het plastic e.d. knapt er echt van op
En na een stukje rijden, zou het onder de motorkap kunnen ruiken naar verbrande citroen, dit had ik tenminste met de ford, was niet heel lekker, maar kwam van de dressing, die heet geworden was op wat ijzer delen
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
das een erg nette prijs, en inderdaad, het geeft een veeel mooier resultaat als gewoon ff met water
Hoezo verkoop jij ze trouwens Dave?? oh wacht natuurlijk, je heb niet echt een motor ruimte meer om schoon te maken op het moment...
Hoezo verkoop jij ze trouwens Dave?? oh wacht natuurlijk, je heb niet echt een motor ruimte meer om schoon te maken op het moment...
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hmm, ik was eigenlijk van plan ook eens wat anders te bestellen om te proberen, maar dit is een best goede deal
kom je naar de tunnelcruise? dan neem ik ze daar wel van je over
kom je naar de tunnelcruise? dan neem ik ze daar wel van je over
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
ik ga ff kijken of er een van die mensen zaterdag ook naar de tunnelcruise gaat komen
PM me anders vast ff wat van je gegevens, dan kan ik t geld overmaken naar je
PM me anders vast ff wat van je gegevens, dan kan ik t geld overmaken naar je
- GreyCooperS
- Forum Junky
Onze sponsors