Wat is dé manier om steenslag lakschade te verhelpen?
Allemaal verzameld in de afgelopen 100.000 km mini rijden, met dank aan vorstperiodes waarbij het asfalt kapotvriest (want ik ben helemaal geen bumperklever, meer een rechterbaanrijder). Ik heb niet alleen diepe putjes in de lak maar ook echt gewoon hele plekken waar de lak is weggeslagen van de motorkap.
De putjes zouden met een lakstift te doen moeten zijn?
De plekken moet ik echt gaan uitbesteden.
wie kan me een beetje wegwijs maken?
Steenslag verhelpen
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Steenslag verhelpen
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- speedy
- NMC Legend
Bericht
marcel ik heb het in het echt gezien bij jou en met een lakstift zie je het nog meer dus niet aan beginnen.
Bumper en motorkap overspuiten is het enige met mooi resultaat
misschien ff contact opnemen met Jobraay want die is spuiter van beroep en kan vast iets voor je doen.
Bumper en motorkap overspuiten is het enige met mooi resultaat
misschien ff contact opnemen met Jobraay want die is spuiter van beroep en kan vast iets voor je doen.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
he Daiel, Dank voor het antwoord maar damn, dat is niet het antwoord waar ik op hoopte
Dat wordt nog wat want black-eye-purple lijkt me niet de makkelijkste kleur om over te spuiten.
Dat wordt nog wat want black-eye-purple lijkt me niet de makkelijkste kleur om over te spuiten.
Gr, Marcel
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
BEP is niet anders dan andere kleuren lijkt mij.
Waarom niet? Die spuiters zijn erg handig tegenwoordig. Zelfs al is je lak verkleurd of "verkrijt" door de zon weten ze het nog exact goed te krijgen.Marcel Always Open schreef:he Daiel, Dank voor het antwoord maar damn, dat is niet het antwoord waar ik op hoopte
BEP is niet anders dan andere kleuren lijkt mij.
- audissimo
- Mod virus alert!
Bericht
tja, het is maar hoe handig je bent...
Wij hebben steenslag door middel van een eigen mix van lak zeker 90% verbeterd gekregen. kleurlak met blank gemixt en wat harder erdoor.
dan alle puntjes opvullen(eigenlijk net wat meer dan nodig) en dan waterproof schuren en polijsten.
Zeer tijdrovend maar als je er hobby aan hebt een relatief goedkope manier om resultaat te boeken.
In onderstaand topic zie je deze manier ook gebruikt worden (verderop in het topic ook foto's van tussentijdse stappen). Misschien een idee om die topicstarter op dat forum te benaderen. Dat is echt een vakman.
http://www.meguiars.nl/forum/showthread ... -gewetsand
Wij hebben steenslag door middel van een eigen mix van lak zeker 90% verbeterd gekregen. kleurlak met blank gemixt en wat harder erdoor.
dan alle puntjes opvullen(eigenlijk net wat meer dan nodig) en dan waterproof schuren en polijsten.
Zeer tijdrovend maar als je er hobby aan hebt een relatief goedkope manier om resultaat te boeken.
In onderstaand topic zie je deze manier ook gebruikt worden (verderop in het topic ook foto's van tussentijdse stappen). Misschien een idee om die topicstarter op dat forum te benaderen. Dat is echt een vakman.
- P5ycH0
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat is werkelijk een super resultaat !!
Holy shit !!!audissimo schreef:tja, het is maar hoe handig je bent...
Dat is werkelijk een super resultaat !!
Laatst gewijzigd door P5ycH0 op 22 okt 2011, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- GreyCooperS
- Forum Junky
- audissimo
- Mod virus alert!
Bericht
vandaar ik ook aangaf dat contact opnemen bovenstaande meneer de beste optie is.
Heb zelf geen lakdikte meter maa heb mijn achterbumper ook gewetsand. vorige eigenaar had honden en die hadden zoveel krassen in de bumper gezet dat die bumper helemaal mat was. heb zon 90% verbetering gehaald...
Het was een risico maar als het niet beter zou worden zou het toch spuitwerk worden.
hier een indruk, een kant behandeld, een kant nog bekrast:
Heb zelf geen lakdikte meter maa heb mijn achterbumper ook gewetsand. vorige eigenaar had honden en die hadden zoveel krassen in de bumper gezet dat die bumper helemaal mat was. heb zon 90% verbetering gehaald...
Het was een risico maar als het niet beter zou worden zou het toch spuitwerk worden.
hier een indruk, een kant behandeld, een kant nog bekrast:
- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wij hebben de 356 naar Car Cosmetics in Leusden gebracht. Die doet voornamelijk porsches en ander exclusief spul, maar werkelijk waar: topresultaat. Hij mengt de kleur op maat en vult ieder putje op met een airbursh. Daarna alles poetsen en je ziet er amper meer wat van (alleen als je weet waar het zat).
Lekker aan de professional overlaten dus!
Lekker aan de professional overlaten dus!
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Bedankt voor jullie goede tips. Ik ga denk ik ná de winter de motorkap laten spuiten. Ik wilde eigenlijk eerst de motorkap bijwerken en dan met een gerust hart Ida de striping laten plakken, maar ik denk dat ik die striping dan maar gewoon opnieuw laat doen.
Dan kan ik nu daar enkele maanden mee rijden.
Dan kan ik nu daar enkele maanden mee rijden.
Gr, Marcel
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
i like the way you think !
Gr, Marcel