Tweede onderhoudsbeurt @ MINI/BMW dealer
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Bij onze dealer hebben ze een hele grote tank en als je al voor hele kleine dingetjes komt en motorkap is toch open dan wordt ruitensproeivloestof gewoon aangevuld. Standaardprocedure zei monteur destijds.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ergens tussen de 300 en 500 euro geloof ik. Was bij 12000 kilomter ongeveer dat ik hem een beurt heb gegeven, dat was zo rond Juni/Juli vorig jaar.
De auto geeft aan dat ik nog 7850 kilomter kan rijden tot hij weer een beurt moet hebben. Op mijn teller staat momenteel 35853 kilometer.
De auto geeft aan dat ik nog 7850 kilomter kan rijden tot hij weer een beurt moet hebben. Op mijn teller staat momenteel 35853 kilometer.
- Yvon
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
(voorgesteld voor een MCSC als leenmini ).
Indi moet 12 juni terug voor eh...bij de voorwiel zit er ergens iets speling op en dat wordt dus vervangen
Bericht
tjeetje, dus ongeveer 500 euro voor de tweede beurt reserveren.
heb vandaag even goed gekeken:
heeft 28500 gereden en kan nog 4300 tot volgende beurt...(de 2e beurt dus)
normaal ligt de tweede beurt bij 35000 dacht ik, maar met beetje doorrijden kom je dus aan 32800, oftewel 2200km eerder dan ''normaal''
heb vandaag even goed gekeken:
heeft 28500 gereden en kan nog 4300 tot volgende beurt...(de 2e beurt dus)
normaal ligt de tweede beurt bij 35000 dacht ik, maar met beetje doorrijden kom je dus aan 32800, oftewel 2200km eerder dan ''normaal''
- MINIJCW
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat valt mee. Mijne mag over 3 weken die beurt. Ben benieuwd of ze veel afwijken met jullieSleefje schreef:Rekening inmiddels binnen, was euro 301,00. Inspectie en de ruitenwisserbladen vervangen en de overige standaard zaken. (viel mij mij, bij mijn corsa was het 200 pleuro duurder)
Indi moet 12 juni terug voor eh...bij de voorwiel zit er ergens iets speling op en dat wordt dus vervangen
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ben benieuwd of het bij mij ook de stuurstangkogel is .
Edit: Het was de stuurstangkogel. Is direct onder garantie vervangen. Tevens dient de auto dan uitgelijnd te worden wat ook is gebeurd. Wederom goede service van Keram in Maastricht.
Bij het opleggen van mijn nieuwe banden vorige week heb ik ook geconstateerd dar er wat speling op het linkervoorwiel zat. Heb dit al gemeld bij mijn dealer waar ik morgen kom voor het monteren van Ferodo remblokken.werner schreef:Stuurstangkogel!!!!Sleefje schreef:)
Ben benieuwd of het bij mij ook de stuurstangkogel is .
Edit: Het was de stuurstangkogel. Is direct onder garantie vervangen. Tevens dient de auto dan uitgelijnd te worden wat ook is gebeurd. Wederom goede service van Keram in Maastricht.
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
"We've got a thing that's called...MINI love"
Over ca. 7.000 km krijgt die van ons z'n 3e beurt. Er zal dan ca. 75.000 km op staan. De 2e beurt was bij mij duur. De beurt zelf was ca. EUR. 400,--, maar ik had een kapotte mistlamp en kapotte schokbrekerschotels aan de voorkant. Is duur aan arbeidsloon, dus de rekening werd daardoor hoger.
"We've got a thing that's called...MINI love"
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ben zaterdag mede daarvoor naar de dealer gegaan. Bleek dat de stuurstangkogel de boosdoener was. Deze is onder garantie vervangen. Tevens dient de uitlijning van de auto dan gecontroleerd te worden. Dit is ook bij mij gebeurd (hoop dat dit ook onder de garantie valt, de vorige keer kostte het 100 Euro).
De auto stuurt en remt met de nieuwe banden+remblokken+uitlijning als een scheermes . Hij is topfit voor de komende ritten.
Bij mij zat ook speling op het voorwiel.Sleefje schreef:Rekening inmiddels binnen, was euro 301,00. Inspectie en de ruitenwisserbladen vervangen en de overige standaard zaken. (viel mij mij, bij mijn corsa was het 200 pleuro duurder)
Ben zaterdag mede daarvoor naar de dealer gegaan. Bleek dat de stuurstangkogel de boosdoener was. Deze is onder garantie vervangen. Tevens dient de uitlijning van de auto dan gecontroleerd te worden. Dit is ook bij mij gebeurd (hoop dat dit ook onder de garantie valt, de vorige keer kostte het 100 Euro).
De auto stuurt en remt met de nieuwe banden+remblokken+uitlijning als een scheermes . Hij is topfit voor de komende ritten.
- Eelke
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Het "theoretische" onderhoudsinterval staat in je instructieboekje, wat het in de praktijk wordt bepaald de auto zelf aan de hand van slijtagepatronen (simpel gesteld, hoe wordt hij gebruikt). Ik heb inmiddels ook de eerste beurt gehad (jaja, kilometervreter ) en dat was bij pak 'm beet 16k. Hoewel ik stevig rijdt met de auto maak ik dus wel lange afstanden, wat weer gunstig is voor de slijtage en de auto dus later aangeeft service nodig te hebben.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Onze sponsors