Momentsleutel, welke wel en welke vooral niet
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Natrekken hoeft eigenlijk alleen bij nieuwe velgen/nieuwe bouten, maar ik doe het ook altijd voor de zekerheid, kleine moeite!
- Aantje
- Bijna verslaafd
Bericht
Omdat het een kleine moeite is draai ik de bouten liever iets losser en controleer even of het vast zit allemaal dan het allemaal zo strak te draaien met het risico op ene gebroken bout of nog veel erger een gebroken slotbout . Been there and done that, dus voor mij nooit meer te strak aandraaien...
Volgens mij staat er nogwel ergens een filmpje op autoblog hoe dat toen creatief werd opgelost...
Volgens mij staat er nogwel ergens een filmpje op autoblog hoe dat toen creatief werd opgelost...
- Robbee
- Be Mini
- Contacteer:
- Rode_Kogel
- 4 op een rij!
- Contacteer:
Bericht
De heren van Euromaster wisten mij te vertellen dat voor alle Ford's het moment voor de velgen op 170Nm moet worden gezet.
Ik ben een nono op dit gebied dus geloof alles (nou ja alles, dat is wel heel veel...).
Ik had voor mijn stalen velgen dezelfde bouten gebruikt als de LM velgen, schijnt ook linke soep te zijn.
Kortom bij de volgende wissel zal ik een momentsleutel gebruiken.
Dank voor alle tips.
Ik ben een nono op dit gebied dus geloof alles (nou ja alles, dat is wel heel veel...).
Ik had voor mijn stalen velgen dezelfde bouten gebruikt als de LM velgen, schijnt ook linke soep te zijn.
Kortom bij de volgende wissel zal ik een momentsleutel gebruiken.
Dank voor alle tips.
Mooi rood is niet lelijk
Onze sponsors