Onderhoud in de regio Leiden?

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6588
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

12 sep 2012, 23:13

Uurloon 51,50excl. Vervangende auto 15 euro incl. en eventueel 10 euro afkoop eigen risico.

Mijn cabrio JCW en diverse andere 1e gen en 2e generatie MINI's zijn er in onderhoud.

Voor een beurt en APK kan ook bij een universeel bedrijf prima terecht. Voor het echte tuningswerk moet je lekker naar Beek gaan. Daar kan een dealer, MINI specialist of universeel bedrijf je toch niet bij helpen. Een uitlaat o.i.d is geen probleem maar voor bijvoorbeeld software en in korte tijd een pulley wisselen of een onderstel in 1,5uur plaatsen kan alleen bij Beek terecht hier in de regio. Door hun ervaring en snelheid ben je dan wel weer goedkoper uit bij ze.

Groetjes,
Peter
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6588
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

12 sep 2012, 23:14

Waar woon je eigenlijk?
Maik
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:25

12 sep 2012, 23:35

Randje L'dorp :wink:

Thanks voor de info.
Ik denk dat jouw garage een goede kans maakt.
Het gaat om een gewone beurt, met nieuwe remvloeistof en het vervangen van een klepje van de kleppendekselontluchting (denk ik). Ben benieuwd of de schijven door de keuring komen eigenlijk, zo niet, dan moet ik daar nog wat knaps voor op de kop tikken.
Wat is het uurloon bij Beek eigenlijk? Daar hebben ze leuke schijven zo liggen denk ik... :roll:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

12 sep 2012, 23:38

beek heeft zelfde uurloon als de dealer :wink: rond de 100 euro.
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6588
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

12 sep 2012, 23:44

Je kan ook zelf schijven aanleveren als wij ze niet kunnen bestellen. :wink:
Maik
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:25

23 sep 2012, 10:54

Nou, kogel is door de kerk, de R53 gaat woensdag een beurt plus APK krijgen bij Beek...
Toch hier maar gekozen voor de eerste beurt na de aanschaf van de mini, om een zeer grondige check van alle zwakke punten van de R53 te krijgen. Als deze beurt + APK + nieuwe schijven+ nieuwe remblokken + nieuwe remvloeistof + nieuwe klep in kleppendeksel + misschien nieuwe bypassklep dan achter de rug is kijk ik weer voor de volgende beurt waar ik naartoe ga. Dan maakt de toko van Peter weer een grote kans om de meer standaard beurten te gaan doen.
Bedankt voor de info allemaal, ook vooral Peter :icon_top:
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6588
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

23 sep 2012, 19:50

Graag gedaan!
Maik
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:25

05 okt 2012, 12:10

Even een update over de beurt van de mini.
Hij heeft dus vorige week een grote beurt gehad en een verse APK, bij Beek Autoracing.
Er was weinig aan de hand, maar toch een lekkere rekening van 800 euro :)
Wat er wel aan de hand was wat de prijs mede heeft opgekrikt wist ik vantevoren:
Opnieuw uitlijnen (stuur stond scheef en achteraf bleek ook dat er behoorlijk wat uitspoor op de achteras stond, ik vond die achterkant ook al zo levendig! :) ).
Nieuwe remschijven en blokken (remschijven had ik vantevoren al op ebay gekocht, remblokken (tarox 112 voor, origineel achter) zelf van Beek afgenomen).
Nieuwe remvloeistof.
Nieuw slangetje van kleppendekselontluchting naar spruitstuk (vibreerde, slangetje was te soepel geworden over de tijd, bekend mini euveltje), kostte een paar euro.
Bypassklep gecontroleerd of die nog goed werkte (veer van de klep kan over de loop van tijd wat slap worden en dan wordt de werking wat minder, bekende mini euvel), en werkte nog prima.
Ruitensproeiertje achter was verstopt (bekend mini euveltje).
Nieuwe bougies.
En dan de bekende zaken (olie, filtertes).

Geen klachten over Beek, fijne zaak om je auto naar weg te brengen.

Als het goed is kan hij er weer lekker tegenaan, in ieder geval weer een jaar of twee denk ik (25.000km), maar ik denk dat ik tussendoor nog wel even verse olie erin gooi.

Voor de rest blijft het een leuk wagentje, en eens kijken hoe hij zich houdt op Zandvoort volgende week vrijdag ;)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

05 okt 2012, 12:28

weinig aan de hand, maar toch 800 euri's....

Ligt het aan mij, of klopt er iets niet in die zin...

:|
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
S-67
Be Mini
Be Mini
Locatie: Veendam / Breda
Berichten: 425
Lid geworden op: 28 mei 2010, 23:14

05 okt 2012, 12:49

Best veel geld nog ja! En dan niet te vergeten dat je de remschijven ook nog zelf hebt gekocht..
Maik
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:25

05 okt 2012, 14:53

Maik schreef: ....
Er was weinig aan de hand, maar toch een lekkere rekening van 800 euro :)
Wat er wel aan de hand was wat de prijs mede heeft opgekrikt wist ik vantevoren
....
Remmen en uitlijnen noem ik zelf standaard onderhoud, dus dat dat de prijs redelijk op kan stuwen is voor mij dan geen verrassing, maar voor sommigen hier dus wel? :wink: Achterstallig was het in ieder geval niet (behalve misschien het uitlijnen want daar klopte niet zoveel meer van...).
Remblokken en bougies kosten bijelkaar al 300 euro. Motorolie en remvloeistof is ook niet gratis, en dan nog een paar uur arbeidsloon (zaken checken die ik vantevoren al had aangegeven bij Beek, zoals de bypassklep, remmen vernieuwen, remvloeistof verversen, uitlijnen, APK, ruitensproeiertje, etc.) dan schiet het hard op natuurlijk. Voor mij was het geen verrassing in ieder geval, en ik weet wel zo'n beetje wat beurtjes/reparaties/APK'tjes kosten in het land :wink:

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”