Uurloon 51,50excl. Vervangende auto 15 euro incl. en eventueel 10 euro afkoop eigen risico.
Mijn cabrio JCW en diverse andere 1e gen en 2e generatie MINI's zijn er in onderhoud.
Voor een beurt en APK kan ook bij een universeel bedrijf prima terecht. Voor het echte tuningswerk moet je lekker naar Beek gaan. Daar kan een dealer, MINI specialist of universeel bedrijf je toch niet bij helpen. Een uitlaat o.i.d is geen probleem maar voor bijvoorbeeld software en in korte tijd een pulley wisselen of een onderstel in 1,5uur plaatsen kan alleen bij Beek terecht hier in de regio. Door hun ervaring en snelheid ben je dan wel weer goedkoper uit bij ze.
Groetjes,
Peter
Onderhoud in de regio Leiden?
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
Randje L'dorp
Thanks voor de info.
Ik denk dat jouw garage een goede kans maakt.
Het gaat om een gewone beurt, met nieuwe remvloeistof en het vervangen van een klepje van de kleppendekselontluchting (denk ik). Ben benieuwd of de schijven door de keuring komen eigenlijk, zo niet, dan moet ik daar nog wat knaps voor op de kop tikken.
Wat is het uurloon bij Beek eigenlijk? Daar hebben ze leuke schijven zo liggen denk ik...
Thanks voor de info.
Ik denk dat jouw garage een goede kans maakt.
Het gaat om een gewone beurt, met nieuwe remvloeistof en het vervangen van een klepje van de kleppendekselontluchting (denk ik). Ben benieuwd of de schijven door de keuring komen eigenlijk, zo niet, dan moet ik daar nog wat knaps voor op de kop tikken.
Wat is het uurloon bij Beek eigenlijk? Daar hebben ze leuke schijven zo liggen denk ik...
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
Nou, kogel is door de kerk, de R53 gaat woensdag een beurt plus APK krijgen bij Beek...
Toch hier maar gekozen voor de eerste beurt na de aanschaf van de mini, om een zeer grondige check van alle zwakke punten van de R53 te krijgen. Als deze beurt + APK + nieuwe schijven+ nieuwe remblokken + nieuwe remvloeistof + nieuwe klep in kleppendeksel + misschien nieuwe bypassklep dan achter de rug is kijk ik weer voor de volgende beurt waar ik naartoe ga. Dan maakt de toko van Peter weer een grote kans om de meer standaard beurten te gaan doen.
Bedankt voor de info allemaal, ook vooral Peter
Toch hier maar gekozen voor de eerste beurt na de aanschaf van de mini, om een zeer grondige check van alle zwakke punten van de R53 te krijgen. Als deze beurt + APK + nieuwe schijven+ nieuwe remblokken + nieuwe remvloeistof + nieuwe klep in kleppendeksel + misschien nieuwe bypassklep dan achter de rug is kijk ik weer voor de volgende beurt waar ik naartoe ga. Dan maakt de toko van Peter weer een grote kans om de meer standaard beurten te gaan doen.
Bedankt voor de info allemaal, ook vooral Peter
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
Even een update over de beurt van de mini.
Hij heeft dus vorige week een grote beurt gehad en een verse APK, bij Beek Autoracing.
Er was weinig aan de hand, maar toch een lekkere rekening van 800 euro
Wat er wel aan de hand was wat de prijs mede heeft opgekrikt wist ik vantevoren:
Opnieuw uitlijnen (stuur stond scheef en achteraf bleek ook dat er behoorlijk wat uitspoor op de achteras stond, ik vond die achterkant ook al zo levendig! ).
Nieuwe remschijven en blokken (remschijven had ik vantevoren al op ebay gekocht, remblokken (tarox 112 voor, origineel achter) zelf van Beek afgenomen).
Nieuwe remvloeistof.
Nieuw slangetje van kleppendekselontluchting naar spruitstuk (vibreerde, slangetje was te soepel geworden over de tijd, bekend mini euveltje), kostte een paar euro.
Bypassklep gecontroleerd of die nog goed werkte (veer van de klep kan over de loop van tijd wat slap worden en dan wordt de werking wat minder, bekende mini euvel), en werkte nog prima.
Ruitensproeiertje achter was verstopt (bekend mini euveltje).
Nieuwe bougies.
En dan de bekende zaken (olie, filtertes).
Geen klachten over Beek, fijne zaak om je auto naar weg te brengen.
Als het goed is kan hij er weer lekker tegenaan, in ieder geval weer een jaar of twee denk ik (25.000km), maar ik denk dat ik tussendoor nog wel even verse olie erin gooi.
Voor de rest blijft het een leuk wagentje, en eens kijken hoe hij zich houdt op Zandvoort volgende week vrijdag
Hij heeft dus vorige week een grote beurt gehad en een verse APK, bij Beek Autoracing.
Er was weinig aan de hand, maar toch een lekkere rekening van 800 euro
Wat er wel aan de hand was wat de prijs mede heeft opgekrikt wist ik vantevoren:
Opnieuw uitlijnen (stuur stond scheef en achteraf bleek ook dat er behoorlijk wat uitspoor op de achteras stond, ik vond die achterkant ook al zo levendig! ).
Nieuwe remschijven en blokken (remschijven had ik vantevoren al op ebay gekocht, remblokken (tarox 112 voor, origineel achter) zelf van Beek afgenomen).
Nieuwe remvloeistof.
Nieuw slangetje van kleppendekselontluchting naar spruitstuk (vibreerde, slangetje was te soepel geworden over de tijd, bekend mini euveltje), kostte een paar euro.
Bypassklep gecontroleerd of die nog goed werkte (veer van de klep kan over de loop van tijd wat slap worden en dan wordt de werking wat minder, bekende mini euvel), en werkte nog prima.
Ruitensproeiertje achter was verstopt (bekend mini euveltje).
Nieuwe bougies.
En dan de bekende zaken (olie, filtertes).
Geen klachten over Beek, fijne zaak om je auto naar weg te brengen.
Als het goed is kan hij er weer lekker tegenaan, in ieder geval weer een jaar of twee denk ik (25.000km), maar ik denk dat ik tussendoor nog wel even verse olie erin gooi.
Voor de rest blijft het een leuk wagentje, en eens kijken hoe hij zich houdt op Zandvoort volgende week vrijdag
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
weinig aan de hand, maar toch 800 euri's....
Ligt het aan mij, of klopt er iets niet in die zin...
Ligt het aan mij, of klopt er iets niet in die zin...
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- Maik
- One wheel wonder
Bericht
Remblokken en bougies kosten bijelkaar al 300 euro. Motorolie en remvloeistof is ook niet gratis, en dan nog een paar uur arbeidsloon (zaken checken die ik vantevoren al had aangegeven bij Beek, zoals de bypassklep, remmen vernieuwen, remvloeistof verversen, uitlijnen, APK, ruitensproeiertje, etc.) dan schiet het hard op natuurlijk. Voor mij was het geen verrassing in ieder geval, en ik weet wel zo'n beetje wat beurtjes/reparaties/APK'tjes kosten in het land
Remmen en uitlijnen noem ik zelf standaard onderhoud, dus dat dat de prijs redelijk op kan stuwen is voor mij dan geen verrassing, maar voor sommigen hier dus wel? Achterstallig was het in ieder geval niet (behalve misschien het uitlijnen want daar klopte niet zoveel meer van...).Maik schreef: ....
Er was weinig aan de hand, maar toch een lekkere rekening van 800 euro
Wat er wel aan de hand was wat de prijs mede heeft opgekrikt wist ik vantevoren
....
Remblokken en bougies kosten bijelkaar al 300 euro. Motorolie en remvloeistof is ook niet gratis, en dan nog een paar uur arbeidsloon (zaken checken die ik vantevoren al had aangegeven bij Beek, zoals de bypassklep, remmen vernieuwen, remvloeistof verversen, uitlijnen, APK, ruitensproeiertje, etc.) dan schiet het hard op natuurlijk. Voor mij was het geen verrassing in ieder geval, en ik weet wel zo'n beetje wat beurtjes/reparaties/APK'tjes kosten in het land
Onze sponsors