Misschien nog 'n alternatief voor diegenenen die er één zoeken.
http://www.kroon-oil.com/nl/producten/p ... 369&m=desc
Voldoet aan de BMW LL-04 specificatie.
De officiële Castrol kost overigens ca. 2 tientjes per liter . Da's 80 euro aan olie bij 'n oliewissel. Kunnen ze onderhand beter 'n paar flessen Roederer erin schenken, is goedkoper
Motorolie R53
- Bisazza
- Nieuwsgierig
- Locatie: Utrecht
Bericht
Ik gebruik altijd Elf Excellium 5W-40 volledig syntetisch en voldoet ook een de BMW LL-04 specificatie..... en geloof me of niet.... je merkt echt verschil....
Kijk ook op http://www.elf.nl/lub/lubnederland.nsf/ ... A907&LG=NL&
Kijk ook op http://www.elf.nl/lub/lubnederland.nsf/ ... A907&LG=NL&
- Bisazza
- Nieuwsgierig
- Locatie: Utrecht
Bericht
De motor is namelijk stiller geworden qua mechanisch geluid.
Koude start verloopt de motor veel soepeler (Ik laat hem overigens gewoon rustig warm worden) het warm lopen verloopt zachter dan voorheen (dealerolie Castrol?)
Daarnaast zal elke volledig synthetische olie een minder hoge thermische belasting met zich meebrengen en treed er ten alle tijde minder weerstand (soepeler worden) op dan semi of niet synthetische olie
In mijn R32 destijds had ik altijd een oliedrukprobleem. Dealer kon geen storingen en geen fouten vinden. Olie was vervangen. sensoren etc. Na een tip omtrent bovenstaande olie heb ik dit geprobeerd en wonder boven wonder heeft dit zit na nog ongeveer 2 meldingen zich nooit meer voorgedaan.
Nu realiseer ik mij dat een R32 anders is dan een MINI maar dit heeft mij wel vertrouwen gegeven. Nogmaals je auto word er echt niet sneller door maar het geheel word echt soepeler.
Daarnaast weet ik dat de beschermende en smerende eigenschappen van ELF erg goed zijn onder hoge belasting. Ik rij zelf niet op het circuit en belast hem eigenlijk ook niet meer dan normaal.
Nogmaals dit zijn mijn persoonlijke bevindingen....
Groeten Vincent
Koude start verloopt de motor veel soepeler (Ik laat hem overigens gewoon rustig warm worden) het warm lopen verloopt zachter dan voorheen (dealerolie Castrol?)
Daarnaast zal elke volledig synthetische olie een minder hoge thermische belasting met zich meebrengen en treed er ten alle tijde minder weerstand (soepeler worden) op dan semi of niet synthetische olie
In mijn R32 destijds had ik altijd een oliedrukprobleem. Dealer kon geen storingen en geen fouten vinden. Olie was vervangen. sensoren etc. Na een tip omtrent bovenstaande olie heb ik dit geprobeerd en wonder boven wonder heeft dit zit na nog ongeveer 2 meldingen zich nooit meer voorgedaan.
Nu realiseer ik mij dat een R32 anders is dan een MINI maar dit heeft mij wel vertrouwen gegeven. Nogmaals je auto word er echt niet sneller door maar het geheel word echt soepeler.
Daarnaast weet ik dat de beschermende en smerende eigenschappen van ELF erg goed zijn onder hoge belasting. Ik rij zelf niet op het circuit en belast hem eigenlijk ook niet meer dan normaal.
Nogmaals dit zijn mijn persoonlijke bevindingen....
Groeten Vincent
- Nexus
- Bijna verslaafd
Bericht
Weet iemand wat de dealer ervan vindt als je je eigen olie meeneemt bij 'n beurt? saint
[tip] Net gekocht en in de MINI gegooid, kost de helft van de originele BMW olie [/tip]Nexus schreef:Misschien nog 'n alternatief voor diegenenen die er één zoeken.
http://www.kroon-oil.com/nl/producten/p ... 369&m=desc
Voldoet aan de BMW LL-04 specificatie.
De officiële Castrol kost overigens ca. 2 tientjes per liter . Da's 80 euro aan olie bij 'n oliewissel. Kunnen ze onderhand beter 'n paar flessen Roederer erin schenken, is goedkoper
Weet iemand wat de dealer ervan vindt als je je eigen olie meeneemt bij 'n beurt? saint
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik hoorde al een hele tijd een tikkend geluid in mijn motor van mijn Sje. Gisteren tijdens de rit naar Breda werd dit alleen maar erger. Daar aangekomen leek het wel een diesel motor. Tevens als ik hier thuis de motor koud startte maakte deze ook vreemde geluiden. En als ik dan weg reed hoorde ik vanalles mee draaien wat ik normaal niet hoorde. Zag gisteren wel dat het lampje van de olie ging branden als ik door een bocht reed.
Dus gisteren avond maar even de proef op de som genomen. De meetstok van de MINI goed schoongemaakt en ding weer terug in de motor gestopt. Even later het ding er uit getrokken om af te lezen hoeveel er nog in zat. Had ongeveer een jaar geleden er een paar bussen in gedaan. Meen iets van 5 liter ofzo. Ik trok die peilstok er uit en ik zag helemaal geen olie zitten.
Ding weer eens afgepoetst en weer er terug in gestopt. Het systeem weer eens herhaald en wederom geen olie er in. Het lampje van de olie brandde niet!
Ik vanmorgen met mijn auto naar een bevriende garagagist die even naar mijn auto ging kijken. Hij vond het tikken ook erg raar en niet bij de motor horen. Mijn uitlaatgeluid was ook verandert. Eerst was het gewoon constant herrie maar ondertussen was het geluid verandert in een boxer impreza geluid.
Dus in eerste instantie dacht hij dat het de uitlaat was die los zat. Dit was het dus niet. Hij zei voor de gein we zullen nog eens de olie peilen. Zo gezegd zo gedaan. Weer geen olie op de stok. Hij er een flesje olie ingekieperd en weer gemeten.
Weer niks. Naja dan nog maar een flesje erbij. Weer meten. Weer niks. Derde flesje er in. Toen was het puntje van de stok al een beetje nattig. Toen er uiteindelijk 4 liter in de motor gedaan was had deze weer het juiste peil.
Dit geeft de MINI dus niet nauwkeurig aan! Ik wil daarom iedereen waarschuwen op tijd hun oliepeil na te meten. Want drooglopen van de motor kan schade veroorzaken.
Toen de olie weer op peil was en de auto 2 minuten draaide was het getik en het diesel geluid weg!
Dus controleer op tijd je olie ongeacht het aantal kilometers je maakt want je MINI geeft dit veel te laat aan!
Ik heb vandaag weer een wijze les geleerd en schade aan het motorblok voorkomen
Dus gisteren avond maar even de proef op de som genomen. De meetstok van de MINI goed schoongemaakt en ding weer terug in de motor gestopt. Even later het ding er uit getrokken om af te lezen hoeveel er nog in zat. Had ongeveer een jaar geleden er een paar bussen in gedaan. Meen iets van 5 liter ofzo. Ik trok die peilstok er uit en ik zag helemaal geen olie zitten.
Ding weer eens afgepoetst en weer er terug in gestopt. Het systeem weer eens herhaald en wederom geen olie er in. Het lampje van de olie brandde niet!
Ik vanmorgen met mijn auto naar een bevriende garagagist die even naar mijn auto ging kijken. Hij vond het tikken ook erg raar en niet bij de motor horen. Mijn uitlaatgeluid was ook verandert. Eerst was het gewoon constant herrie maar ondertussen was het geluid verandert in een boxer impreza geluid.
Dus in eerste instantie dacht hij dat het de uitlaat was die los zat. Dit was het dus niet. Hij zei voor de gein we zullen nog eens de olie peilen. Zo gezegd zo gedaan. Weer geen olie op de stok. Hij er een flesje olie ingekieperd en weer gemeten.
Weer niks. Naja dan nog maar een flesje erbij. Weer meten. Weer niks. Derde flesje er in. Toen was het puntje van de stok al een beetje nattig. Toen er uiteindelijk 4 liter in de motor gedaan was had deze weer het juiste peil.
Dit geeft de MINI dus niet nauwkeurig aan! Ik wil daarom iedereen waarschuwen op tijd hun oliepeil na te meten. Want drooglopen van de motor kan schade veroorzaken.
Toen de olie weer op peil was en de auto 2 minuten draaide was het getik en het diesel geluid weg!
Dus controleer op tijd je olie ongeacht het aantal kilometers je maakt want je MINI geeft dit veel te laat aan!
Ik heb vandaag weer een wijze les geleerd en schade aan het motorblok voorkomen
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Peilen moet je altijd doen met een warme motor. Olie zet uit als het warm is.
De peilstok is niet de meest makkelijke. Moet eerst door een bocht en dan zit ie pas goed. Op de stok staat ook geen Min en Max maar xxxxxx. Als de olie voorbij de kruisjes is zit er voldoende in.
Bij mij was de eerste tot en met de derde keer meten de stok gewoon droog.
De tip is ook voor de mensen die niet iedere maand een check hebben. Ik controleer dat ook niet. Zolang het ding rijd rijd het
Maar wel erg vreemd dat de sensor van de olie dit veel te laat pas detecteert. Reed dus al zeker een paar dagen met te weinig olie in mijn auto rond.
De peilstok is niet de meest makkelijke. Moet eerst door een bocht en dan zit ie pas goed. Op de stok staat ook geen Min en Max maar xxxxxx. Als de olie voorbij de kruisjes is zit er voldoende in.
Bij mij was de eerste tot en met de derde keer meten de stok gewoon droog.
De tip is ook voor de mensen die niet iedere maand een check hebben. Ik controleer dat ook niet. Zolang het ding rijd rijd het
Maar wel erg vreemd dat de sensor van de olie dit veel te laat pas detecteert. Reed dus al zeker een paar dagen met te weinig olie in mijn auto rond.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik peil ook ongeveer 1x per maand en check dan andere vloeistiffen en inderdaad die peilstok is ruk
Nou zo te horen is het blok toch wel behoorlijk drooggelopen, eventuele motorschade kan zich goed over een paar 1000km nog openbarenkwiebje schreef:Ik heb vandaag weer een wijze les geleerd en schade aan het motorblok voorkomen
Ik peil ook ongeveer 1x per maand en check dan andere vloeistiffen en inderdaad die peilstok is ruk
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Sittard
Bericht
en alle sapjes checkt?
Hoe moeilijk kan het zijn om iedere keer als je Mini in bad doet, om ook even die motorkap open te trekkenDe tip is ook voor de mensen die niet iedere maand een check hebben. Ik controleer dat ook niet. Zolang het ding rijd rijd het
en alle sapjes checkt?
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als aanvulling: peilen moet je dus juist niet doen als je je motor net afgezet hebt. Wacht ongeveer 10 minuten zodat de olie weer terug in het carter kan lopen.kwiebje schreef:Peilen moet je altijd doen met een warme motor. Olie zet uit als het warm is.
Sja dat is bij veel meer auto's het geval, als het lampje eenmaal gaat branden is het in de praktijk meestal al veel te laatkwiebje schreef:Maar wel erg vreemd dat de sensor van de olie dit veel te laat pas detecteert. Reed dus al zeker een paar dagen met te weinig olie in mijn auto rond.
Onze sponsors