De hobby die 'detailen' heet...

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
BertV
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jun 2013, 13:52

Re: De hobby die 'detailen' heet...

18 jun 2013, 11:52

Dat ziet er netjes uit! Heb de site even bekeken, misschien moet ik als ik een dag vrij heb een keer naar Delft afreizen, je auto lijkt gewoon weer nieuw.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: De hobby die 'detailen' heet...

30 jun 2013, 18:42

Daiel gebruikt pre-wow en wow... Carclean verkoopt dit
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: De hobby die 'detailen' heet...

30 jun 2013, 19:08

of gewoon arachide olie dat je volgens mij bij de Lidl kunt kopen (weet de winkel niet zeker)


Of pindakaas erom smeren (jaja echt waar)
Laatst gewijzigd door Marcel Always Open op 30 jun 2013, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: De hobby die 'detailen' heet...

30 jun 2013, 19:19

Ik gebruik sinds kort dit

Afbeelding

Gewoon je auto wassen met autoshampoo en dan met dit goedje de kunstofranden doen, is niet zo duur en werkt prima blijft een tijd mooi. ik heb het gewoon bij Halfords gekocht.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: De hobby die 'detailen' heet...

30 jun 2013, 20:14

Producten van Car Pro! Kost alleen een beetje ;)
Grootje
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Groningen
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 feb 2013, 19:02

Re: De hobby die 'detailen' heet...

12 aug 2013, 13:57

Misschien is het handig om de kunstof delen eerst even met schilders tape af te plakken voordat je de wax (lagen) aanbrengt. dan heb je ook minder kans op witte vlekken op je kunstof.

Roadster schreef:Ik heb vandaag ook een poetsmachine gekocht en meteen onze auto in de Wax gezet.
Wouw wat werkt dat lekker, deed eerst alles met de hand maar je wordt ook een dagje ouder ( 43 ) Ha Ha dus dan is een machine wel lekker.

Groetjes

Patrick
Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: De hobby die 'detailen' heet...

12 aug 2013, 15:45

Roadster schreef:Ik heb vandaag ook een poetsmachine gekocht en meteen onze auto in de Wax gezet.
Wouw wat werkt dat lekker, deed eerst alles met de hand maar je wordt ook een dagje ouder ( 43 ) Ha Ha dus dan is een machine wel lekker.

Groetjes

Patrick
hahaha ook van '69 ik ook. En werkt goed he dat spul voor je randen.

Suc6 er mee ik persoonlijk ga het steeds leuker vinden dat poetsen, en het is toch nooit een hobby geweest
:D
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

Re: De hobby die 'detailen' heet...

12 aug 2013, 16:30

Stelletje ouwe schobbejakken !!
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 nov 2016, 20:06

Re: De hobby die 'detailen' heet...

12 aug 2013, 22:27

Vorige week ook weer wat gedetailed, een volle dag bezig geweest met alleen het dak en een ruime halve dag met de achterklep. Wat is die lak knetterhard zeg :evil:
Irriteerde me aan de tal van nog aanwezige ondiepe en iets diepere krasjes.
Met een paars wolletje van Lake Country en Veloce, geen tot nauwelijks resultaat.
Dus overgegaan naar een grid2000/2500 en alle krasjes maar lichtjes ge-wetsand voor zover mogelijk en toen na 3 hits met het wolletje en Veloce waren ze allemaal zo goed als weg.
Afgewerkt met Mezzo op geel en Finale op wit, toen Blackhole en EXP, een dag laten uitharden en toen afgetopt met PB Natty's Paste Wax Red met dit als resultaat:

Afbeelding

Motorkap had ik al eens gepolijst (maar nog niet geheel tevreden dus die gaan we nog een keer doen en wetsanden) maar nog niet gewaxed, met dit als resultaat:

Afbeelding

Al met al weer een hele verbetering en een hele nette beading.
Nu beetje bij beetje verder met de zijkanten.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: De hobby die 'detailen' heet...

18 aug 2013, 16:25

veel mensen gebruiken wheelwax maar ik gebruik gewoon wax wat ik op de lak gebruik en was ze 2 /3 keer per week.
Afbeelding

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”