Wassen en poetsen beginneling

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Kristiaan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Kalmthout
Berichten: 423
Lid geworden op: 22 jun 2011, 02:01

27 okt 2011, 11:18

Kaasvrouwtje schreef:Hoi allemaal van de week hier in alkmaar advies gevraagd en wat Maguiars spulletjes gekocht, ik zou graag nog jullie advies willen of dit een goed begin is...

Ik heb (als ik alles goed onthouden heb, het was best veel ) als pakket en advies meegekregen voor het mooi maken en houden van mijn Mini Cooper Checkmate uit 2006:

1) Gold Class bug and tar remover -> opspuiten en inwrijven met katoenen handdoek of sponsje, even wachten, afnemen met schone katoenen handdoek of sponsje.

2) Tough all surface cleaner -> op velgen spuiten, even wachten, borstelen en met doek of spons afnemen, naspoelen.

3) Hot Shine Tire spray -> gelijkmatig op (zijkant) band sproeien

4) NXT Glass Cleaner -> Gedeelte besproeien, uitwrijven met krant of microvezeldoek.

5) Gold Class car wash -> auto afspoelen met water, wassen met 2-emmer methode met katoenen handdoek, afspoelen en drogen met water magnet.

6) Gold Class clear coat liquid car wax -> zorg dat auto goed schoon en droog is -> met bijgeleverde pad of sponsje een laag per paneel over het hele voertuig aanbrengen en laten drogen -> met katoenen shirt uitwrijven.

7) NXT Tech Protectant -> Met spons, katoenen shirt of handdoek inwrijven.

8) Quick Detailer (voor snel) -> uitwrijven met katoenen shirt, handdoek of microvezeldoek, met schone doek droogwrijven.

Oh ja ik ben eigenlijk vergeten te vragen hoe dat dan moet met mijn stickers, moet ik daar gewoon omheen poetsen?

Zo dat is een heel verhaal, ik hoop dat ik zo een goed begin maak, maar tips, trucs en opmerkingen zijn van harte welkom!
En wat heeft dat je allemaal gekost als ik vragen mag? :-D
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

27 okt 2011, 19:03

Als je goedkoop uit wil zijn, goede kwaliteit spullen wil hebben zou ik bij CarClean een deel van het assortiment van Poorboys kopen, goed spul voor een zeer nette prijs
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Heiloo
Berichten: 378
Lid geworden op: 07 jun 2011, 18:27

27 okt 2011, 22:48

En de laatste 3 pagina's van het detailing-topic even doornemen. Staat ook veel in :)
Leen
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Oss
Berichten: 80
Lid geworden op: 10 jan 2012, 19:39

13 jan 2012, 22:40

Zoals Daveke zegt: Even de site van carclean.nl checken. Zij hebben goede spullen en reuze handig is hun forum. Voor advies kun je ook altijd bij ze terecht (gewoon even bellen) En inderdaad heeft Poorboys heel veel fijne poetspullen. (heb ze zelf ook en ben reuze tevreden)

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”