OK ik was op zoek naar wat info omdat ik een beetje het spoor bijster ben welke beurt mijn tuf tuf nu gaat krijgen.
Ik heb hem een jaar geleden gekocht met toen 49000 op de teller. Volgens het boekje had hij toen net een beurt gehad en de eerste beurt daarvoor is rond de 25.000 km geweest destijds. Nu staat hij op 75000 km en moet weer eens naar de dealer.
Uit het boekje dacht ik begrepen te hebben dat de intervallen zo waren:
1e beurt: olieservice
2e beurt: olieservice en inspectie I
3e beurt: olieservice
4e beurt: olieservice en inspectie II
Nu heb ik gebeld voor een afsrpaak, ivm Mini next garantie laat ik de beurt door de dealer doen, en toen werd gezegd dat 75000 juist de grote beurt is. En dat snap ik niet helemaal.
Dus mijn vraag, weet iemand hoe het zit met welke beurt mijn auto krijgt.
Of wat zijn de meeste mensen kwijt geweest voor een beurt met 75000. Ik was uitgegaan van de olieservicebeurt, maar als het een grote beurt is dan moet ik even in mijn spaarcenten gaan dippen vrees ik want die zal wel duurder uit gaan vallen dan ik tot nu toe had ingecalculeerd.
Ter info nog even:
Het betreft een Mini One uit juni 2006, (1e gen, maar wel facelift model)
Ik rij met name lange stukken en wel pittig maar trap hem eigenlijk nooit op zijn staart ten zij noodgevallen.
Olieverbruik ligt op de 0,5 liter elke 3 a 4 duizen km die ik rij.
Banden hoef ik niet te verwachten, staat net op hagelnieuw winterrubber en zomerbanden hebben dus net 25000 gereden maar liggen in de garage tot maart schat ik.
Ik hoor graag wat jullie ervaringen waren met de beurten.
GR Sandra
Beurt komt eraan
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik was juist andersom verbaasd .
Bij mij:
1e beurt olieservice: 20.000km
2e beurt Groot onderhoud: 50.000km
3e beurt ??? 80.000km
Dealer geeft aan alleen olieservice?? Ik had eigenlijk op een grote beurt gerekent??
Wanneer doen ze dan de bougies, luchtfilter etc. Kan het niet terugvinden in de papieren....
Gr,
PP
Bij mij:
1e beurt olieservice: 20.000km
2e beurt Groot onderhoud: 50.000km
3e beurt ??? 80.000km
Dealer geeft aan alleen olieservice?? Ik had eigenlijk op een grote beurt gerekent??
Wanneer doen ze dan de bougies, luchtfilter etc. Kan het niet terugvinden in de papieren....
Gr,
PP
- Skyjack
- Enthousiast
Bericht
Het schijnt te verschillen per type motor. Ik heb een mini uit 2006, one edition 1.6 liter.
Er is mij nu verteld dat mijn mini om en om een oliebeurt en dan een onderhoudsbeurt krijgt.
dus 25000 oliebeurt
50000 kleine beurt
75000 oliebeurt
100000 grote beurt.
125000 oliebeurt etc
Ik ben dus net geweest bij 76000 en het was dus toch een olie beurt koste me ongeveer 230 euro inclusief filter van de airco die ze op verzoek hebben vervangen. Het is tegenwoordig normaal dat ze per 25-30 duizend km een beurt krijgen.
Mijn volgende beurt is dan dus de grote beurt met 100000 km en dan gaan volgens mijn boekje de bougies, de ditributieriem etc., da's dus echt een grote beurt so to speak (alvast maar gaan sparen denk ik zo)
Er is mij nu verteld dat mijn mini om en om een oliebeurt en dan een onderhoudsbeurt krijgt.
dus 25000 oliebeurt
50000 kleine beurt
75000 oliebeurt
100000 grote beurt.
125000 oliebeurt etc
Ik ben dus net geweest bij 76000 en het was dus toch een olie beurt koste me ongeveer 230 euro inclusief filter van de airco die ze op verzoek hebben vervangen. Het is tegenwoordig normaal dat ze per 25-30 duizend km een beurt krijgen.
Mijn volgende beurt is dan dus de grote beurt met 100000 km en dan gaan volgens mijn boekje de bougies, de ditributieriem etc., da's dus echt een grote beurt so to speak (alvast maar gaan sparen denk ik zo)
Laatst gewijzigd door Skyjack op 16 dec 2011, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Okai dan klopt het dus wat de dealer vanmorgen zei en is alleen olieservice voldoende. Wat ik me dan afvraag is wanneer ze dan bougies, multiriem, luchtfilter etc gaan doen. Luchtfilter heb ik zelf al 2x gedaan. Gaan die bougies zo lang mee??
Gr,
PP
Gr,
PP
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou ik heb nieuws. Vandaag de mini voor een OLIESERVICE gebracht. Naast de verplichte remolie service geen bijzonderheden.
Op naar de 100k en dus de service INSPECTIE 2. Wel viel het me op dat er nu 0W30 castrol in gaat en dat er eerst 5W30 castrol in zat. Zal dit iets uitmaken??
Gr,
PP
Op naar de 100k en dus de service INSPECTIE 2. Wel viel het me op dat er nu 0W30 castrol in gaat en dat er eerst 5W30 castrol in zat. Zal dit iets uitmaken??
Gr,
PP
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja dat dacht ik dus ook! Volgens dealer hebben ze het vandaag gechecked en had ie geen nwe bougies nodig. Wel raar dat ik ze dan niet op de inspectie 1 papieren kan terugvinden. Maar goed zo lang de mini goed rijdt zal het wel, maar het blijft raar.
Voorlopig ga ik weer 25k cruisen met mn bakkie
Voorlopig ga ik weer 25k cruisen met mn bakkie
- Skyjack
- Enthousiast
Bericht
Nice!, en ja ik ook dus tot de 100k en dan een grote beurt met bougies. Is trouwens wel grappig, was voordat ik hem kreeg meer boodschappenautotje, in 5 jaar een krappe 50000 gereden. Nu staat hij ruim een jaar later al op 81000. Ik zeg altijd maar, bij mij komt hij echt wel uit de doos.
- MB1971
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik heb een MINI Seven van 2006.
Deze week de “Grote” beurt gehad, de teller staat op 95661 en de countdown op -150 km.
Ik moest toch al nieuwe remschijven voor dus ik rekende op een flinke kostenpost.
Bij deze beurt heeft men vervangen : motorolie, microfilter, luchtfilter, bougies, oliefilter, interieurfilter, koelvloeistof, remvloeistof, remblokset voor.
De beurt was ongeveer €500,- en de remmen €200,--
Nu staat de countdown bij het starten weer op 25000
Deze week de “Grote” beurt gehad, de teller staat op 95661 en de countdown op -150 km.
Ik moest toch al nieuwe remschijven voor dus ik rekende op een flinke kostenpost.
Bij deze beurt heeft men vervangen : motorolie, microfilter, luchtfilter, bougies, oliefilter, interieurfilter, koelvloeistof, remvloeistof, remblokset voor.
De beurt was ongeveer €500,- en de remmen €200,--
Nu staat de countdown bij het starten weer op 25000
Laatst gewijzigd door MB1971 op 23 aug 2012, 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Voorheen MINI Seven 2006 Nu MINI Hampton 2012
Onze sponsors