Weer een avontuur beleefd ...

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Brutus
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

26 dec 2011, 16:23

Dag allemaal,

Daar ben ik weer, ik heb mijn Mini zoals jullie weten net 2 weken en er is inmiddels al een hoop gebeurt, daar hoeven we het niet weer over te hebben. Maar wat ik nu weer heb meegemaakt kan in de boeken, onder het kopje; hoeveel geluk kun je hebben. Uiteraard kun je het ook negatief bekijken maar zelf ben ik van mening dat je moet proberen om er altijd maar iets positiefs in te zien, anders is het leven een stuk zwaarder. Kortom het volgende verhaal gaat over geluk.

Ik reed ee uurtje geleden op de Kromme Nieuwegracht te Utrecht. Voor de mensen die niet bekend zijn in Utrecht.
Stel je een smal klinker weggetje voor in een oude binnenstad met smalle zijstraatjes.
Mijn snelheid lag ongeveer op 15 a 20 km/uur. Ik heb nog nooit zo rustig gereden op die plek terwijl ik daar al ruim 6 jaar overheen cross is het altijd goed gegaan. Vandaag niet, er kwam uit zo'n smal steegje van rechts plots een scooter met hoge snelheid. En ja ik heb hem super licht geraakt dus ik zat hoe dan ook fout. De jongeman op de scooter viel en mankeerde wonder boven wonder niks. Op zijn oude (al zwaar beschadigde) scooter zaten een paar extra krassen, maar dat deerde deze jongeman totaal niet. Het leek zelfs wel alsof hij niet wist hoe snel hij weer weg moest komen (wellicht een gestolen scooter of zo). Toen dus bleek dat de jongeman niks mankeerde ging ik met geknepen bilspieren en geknepen oogjes maar eens de schade opnemen. En dan mag ik wel enorm van geluk spreken. Ik weet bij god niet hoe je het onderdeel noemt maar het allerlaagste stuk zwart plastic onder mijn voorbumper zat los, deze kon ik met geduld en kracht weer keurig terug plaatsen. Wat overbleef is een lichte kras op datzelfde stuk zwarte bumper plastic en een klein veegje daarboven op de lak. Verder is de kentekenplaathouder een stukje van afgebroken.

Nou heb ik even een paar foto's gemaakt van de schade en was ik erg benieuwd of jullie nog tips hebben hoe ik dat veegje op de lak en op de bumper mooi weg kan poetsen.

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

26 dec 2011, 17:05

Hmm die aero 2 lip als daar echt een kras op zit zo te zien dan krijg je die er niet meer uit maar die kun je gewoon los bestellen bij de dealer :wink:
Op de lak zou ik met polijstmiddel iets polijsten en dan pas kun je oordelen of er mee te leven valt en anders zit er niets anders op als bumper laten spuiten als het echt diepe krassen zijn maar gelukkig op een haast onzichtbare plek.
Kenteken plaat houder kost 2 euro nieuw dus dat valt reuze mee :lol:
Toch geluk gehad ja want had veel erger kunnen zijn :shock:
quang
4 op een rij!
4 op een rij!

26 dec 2011, 19:23

probeer www.autokrassen.nl , misschien kunnen ze iets voor je doen...
Dennisvdh
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

26 dec 2011, 21:14

Balen...

Ik heb de onderste aero lippen ook besteld. Links en rechts kun je los bestellen, maar zou ze allebei vervangen i.v.m. kleurverschil door het zonlicht.

Kost ongeveer 75 euro voor beide lippen.
Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
Muurstickers en muurteksten
Brutus
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Dank

27 dec 2011, 11:30

Dank jullie wel voor alle tips en trucs, ik zal er mee aan de slag gaan :D

Groet, Egon
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 dec 2011, 16:25

speedy schreef:Kenteken plaat houder kost 2 euro nieuw dus dat valt reuze mee :lol:
3,50 hoor :roll: :roll: :mrgreen:

Inderdaad geluk hebben! Schade valt mee, maar het is wel schrikken.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

27 dec 2011, 16:49

Zoveel :shock:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 dec 2011, 16:58

:mrgreen: de clubkentekenplaathouder he :roll:
Marcel Always Open
Cabrio-King

27 dec 2011, 21:49

Egon, jij moet snel eens een LEUK avontuur beleven met de Mini, want tot op heden is het schrikwekkend :cry: (brandstof, lichte aanrijding)...
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

27 dec 2011, 22:08

Het valt idd nog erg mee allemaal. :D
Ik sluit me aan bij je positieve benadering van dit soort gebeurtenissen. :D :icon_top:

(kijk of ik hem eens kan spotten bij een lunch-wandelingetje door de stad)
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
Brutus
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

28 dec 2011, 10:30

Dank voor al jullie leuke berichten, ik hoop dat de reis naar Berlijn een leuk avontuur gaat worden. :rijden
De Mini is gisteren met de hand gewassen en helemaal in de was gezet (dit is gedaan in opdracht van Speedy)
De auto blinkt nu als een malle :mrgreen:

Vanmiddag even naar Beek om te controleren of de Thermo update er nu wel of niet op zit en ffe een nieuwe kentekenplaathouder scoren en dan zijn we er helemaal klaar voor. A.s. vrijdag in de ochtend vertrekken we.

Ik heb er zin in! Jullie in ieder geval allemaal een gelukkig en gezond 2012 gewenst :feest :)) :feest

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”