Dealer ervaringen

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 899
Lid geworden op: 30 dec 2005, 13:21

Dealer ervaringen

31 dec 2005, 16:27

Zet in dit topic je ervaring met dealers neer. Wel graag onderbouwd natuurlijk.

--------

Ikzelf heb mijn MINI bij MINI Maastricht (Keram) vandaan. De MINI verkoper daar is Roderique (topgozer :) ). Ik ben echt SUPER blij met deze dealer. Het 'waarom' lees je hieronder.

- Januari 2005: toen kwam ik voor het eerst binnenlopen bij deze dealer. Aangezien ik een nieuwe baan had waar een leaseauto bij zat en ik al tijden een MINI wilde, ging ik ter ori?ntatie eens naar binnen. Eigenlijk alleen om te kijken. Ik werd meteen goed behandeld, totaal niet opdringerig. Mij werd gevraagd om een proefrit, maar ik wilde dat een keer samen met m'n vriendin doen. "Weet je zeker dat je niet even wil rijden?". Hmmm, nou OK dan :D. Toen was ik verkocht.

- Maart 2005: Ik kwam terug met mijn vriendin. Ik werd meteen herkend, en hij wist dat ik met mijn vriendin terug wilde komen voor een proefrit. Dus kwam al met de sleutels aanlopen :D. Ze hadden toen net het 2005 model binnen. Vriendin ook helemaal verliefd op de auto.

Dus een MINI zou er komen. Probleem. Ik mocht alleen dieselen, wegens de grote afstanden (ik woonde nog in Maastricht, en werkte in Tilburg). Dit heb ik samen met Roderique besproken. Ik heb toen een dieselauto van een collega overgenomen. Contract daarvan liep in oktober 2005 af. In september 2005 zijn wij verhuisd naar Eindhoven. Bijkomend voordeel: veel kortere reisafstanden. Ik mocht van mijn baas benzine rijden! Dieselauto ingeleverd, MINI besteld.

- September-Oktober 2005: Het is meer dan een half jaar geleden dat ik contact had met Roderique van Keram. Maar hij kende mij, en vroeg hoe het met mijn Ibiza TDI ging :). En ik had goed nieuws voor hem, ik mocht benzine rijden. Om zeker te weten nog even ??n proefritje, geen probleem natuurlijk. Nog steeds kriebels, een MINI ging het dus worden.

Levertijd 6-8 weken. Hij had namelijk nog productieslots over. Bij andere dealers zou een Park Lane pas ergens in 2006 geleverd kunnen worden. Top! Onderhandelingen gingen ook leuk, hij heeft er voor mij ook nog eens een interessante deal van kunnen maken.

Uitdaging: Mijn auto moest uiterlijk 15 november op kenteken worden gezet van de leasemij, anders werd het alsnog januari. Dat gaf me 7 weken de tijd, met andere woorden: heel erg spannend. Roderique heeft ontzettend veel moeite voor me gedaan. Leasemaatschappij, MINI nederland, zo'n beetje alles en iedereen heeft hij achterna gezeten. Ze hebben de MINI op 14 november binnen weten te krijgen en via o.a. een versnelde kentekenprodcedure hebben ze de MINI 15 november op kenteken gezet. Op de valreep! Helemaal top, dat noem ik service!

Ik kan dus alleen maar ontzettend positief zijn over MINI Maastricht. Je moet wel Roderique hebben (de vaste MINI verkoper). De BMW verkopers vond ik eerlijkgezegd echt een stuk minder.

Het voordeel van de kleine MINI dealer Maastricht: persoonlijke service (niet opdringerig, veel geduld, je wordt herkend) en mogelijk nog vrije slots (dus korte levertijden). :-)) :)) Nadeel is dat hij geen grote verzameling voorraadauto's zal hebben, alleen de auto's in de showroom.
Laatst gewijzigd door Nexus op 11 mar 2007, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

31 dec 2005, 17:21

Geheel toevallig, maar ik ben ook zeer tevreden over Keram Maastricht. Ik heb getwijfeld of ik een nieuwe MCS bij hun zou kopen of een tweedehands uit Duitsland zou importeren (1 jaar oud zoals ik hem wou hebben in Nederland was er zo goed als niet of ze gingen voor nieuwprijs).

Helaas deed Roderick niet genoeg van de prijs af voor de nieuwe, dus heb ik er ??n uit Duitsland laten importeren. Heel sportief opgevat door Roderick en het was geen belemmering om mijn Mini toch onder te brengen bij de Keram voor de resterende 1 jaar garantie.

Bij de eerste kleine beurt vond Keram zelf nog kleine dingetjes die ze netjes onder garantie hebben vervangen. Ook de raamklemmetjes hebben ze netjes kostenloos vervangen. Dit allemaal terwijl men wist dat ik een Digi-Tec tuning had, daar werd niet moeilijk over gedaan. En dat terwijl de firma die notabene mijn Digi-Tec tuning had gemonteerd mij niet meer verder wou helpen!

Ik weet van meerdere MINI rijders dat ze zelfs vanuit Eindhoven en omgeving naar de Keram komen omdat ze niet tevreden zijn over de dealer bij hun in de buurt. Dat zegt toch wel wat. Kortom, Keram Maastricht is top.
Gebruikersavatar
Yvon
Wingman
Contacteer:
Locatie: Hilversum
Berichten: 3150
Lid geworden op: 25 sep 2005, 19:32

31 dec 2005, 18:05

Wellicht al bekend, ik ben super tevreden over mijn mini dealer Jan de Jong in Hilversum, verkoper Jesse Pomp (en manager mini Richard Kroes).

Waarom, omdat hij (toen mijn mini een aerospoiler kreeg) een cabrio als leenmini had geregeld.

Maar belangrijkste is natuurlijk hoe we zijn opgevangen nadat onze mini maart 2005 in de kreukels was gereden (ong. euro 11.000,00 schade). Er werd niet moeilijk gedaan (er werd op die zaterdag meteen een leenmini geregeld en we konden meteen met de leenmini naar huis. Onze mini werd subliem opgeknapt door het (Jan de Jong) schadebedrijf in Soest (Bram van Leeuwen). We mochten zelfs af en toe komen kijken (na werktijd) hoe het met mini ging.

Daarnaast kan je altijd ff binnenvallen voor een babbeltje, bakkie koffie en aan het eind van het jaar een mini-kalender.

Zijn gewoon twee toffe gasten :D
Afbeelding

_______________________________________
You can fight the sleep but you cannot stop the dream
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

01 jan 2006, 15:40

Ik heb m'n Mini ook gekocht bij Jesse Pomp van MINI Hilversum en ik heb dezelfde goeie ervaringen als Sleefje. Met Jesse klikte het meteen. Ik had via internet gevonden dat Jan de Jong Hilversum een Mini Cooper in Racing Green had staan met chili pakket, lederen bekleding, enz enz. Helemaal wat wij wilden. We wonen niet echt in de buurt en hadden na een telefoontje met Jesse een rit van anderhalf uur ervoor over om deze Mini in het echt te gaan bekijken. Het kontakt met Jesse was meteen gebaseerd op wederzijds vertrouwen. Hij nam bijna een uur de tijd om gewoon gezellig te kletsen over werk, mijn hobbie rockgitarist in een bandje enz. Pas na een uur ging hij mijn in te ruilen auto bekijken en in de tussentijd gingen wij een half uurtje proefrijden met de Mini waarvoor wij kwamen. Toen we terug kwamen van de proefrit gaf hij een goeie prijs voor onze auto en binnen 3 minuten hadden we een deal. Ongeveer 4 weken later hield Jan de Jong Mini een rijdersdag met 50 Mini klanten.
Met 50 Mini's door de omgeving van Hilversum scheuren. Wij werden ook uitgenodigd en dit was onze eerste ervaring met het MINI-gevoel. Hij wist ons trots te melden dat wij z'n verst wonende klant van dat moment waren en hij vond het top dat we aan hun dag deelnamen. Na die dag ben ik gaan zoeken naar Miniclubs en tata....de NewMINIclub !!
Voor onderhoud zit ik nu bij MINI Breeman in Rotterdam. Verkoper Vincent Klous is ook een aardige kerel. Ik heb nog geen zaken met hem gedaan, alleen gesocialized. Maar bij de werkplaats van Breeman hebben ze mij ook weer positief verbaasd. Ik wou witte knipperlichten aan de zijkant. Is niet zo duur maar veel mooier. Ze hadden ze niet op voorraad toen ik voor een grote onderhoudsbeurt kwam. Echter toen ik de auto op kwam halen zaten ze er toch op. De monteur kwam in donker helemaal naar buiten rennen om te vertellen dat ie nog een setje had liggen en ze op eigen inniatief had gemonteerd in de hoop dat ik er blij mee zou zijn.
En inderdaad een topvent natuurlijk zo'n monteur met het autohart op de juiste plaats. Hij had extra z'n best voor me gedaan omdat ie meteen door had hoe wild ik van die auto ben. Bovendien kreeg ik ze gratis!
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

02 jan 2006, 23:00

En weer een goeie 'Breeman Rotterdam'-ervaring erbij. Ik had de 3e week van december de MINI een grote onderhoudsbeurt laten geven. Ze hadden ontdekt dat buiten de normale beurt de schokbrekerschotels voor vervangen moesten worden, ik had ook een kapot mistlampglas dat vervangen moest worden en een irritante rammel in het dashboard. Voor deze 3 laatste dingen hadden ze een vervolgafspraak. Alles is vandaag opgelost maar de rammel daarvoor moest een monteur meerijden om te horen en ervaren wat ik nu precies bedoelde. Dat gedaan. Hoewel het al ruim over 17.00 uur was stonden 2 monteurs erop om die rammel toch nog ff te verhelpen en bovendien gratis!!! Dus weer een pluspunt voor
Breeman!! :D
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

06 jan 2006, 19:37

Vandaag weer een goeie Breeman-ervaring. Remlicht links achter deed het niet (opeens bolletje kapot, can happen). Eerst gekeken of ik dat zelf niet kan verwisselen, maar is lastig bij 1 gr. Celsius in donker en zonder kleine handjes (want je kan er heel slecht bij). Vannochtend vroeg langs Breeman, werd direct geregeld en GRATIS!!!
Hmmm...zouden ze dit forum in de gaten houden???
Ik heb immers alle keren dat ze wat aan de MINI gedaan hebben
(3x binnen enkele weken) de NewMINIClub raamsticker achterop zitten en ik was niet de eerste (toch Marco?) :mrgreen:
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: D11t
Berichten: 2308
Lid geworden op: 25 sep 2005, 18:53

06 jan 2006, 19:52

Vincent heeft iets wat ik wil, misschien is dat het :wink:
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

24 jan 2006, 13:18

Ik heb mijn MINI bij Van Laarhoven in Eindhoven gekocht.
Ik ging erheen omdat mijn BMW 540i een beurt nodig had. Ik kon erop wachten Koffie! en terwijl ik dat deed liep ik door de showroom heen. Achterin hadden ze de mini's staan, en hoe het kwam weet ik niet, maar ik ging erin zitten en was verkocht.
Ik ging voor wat info naar de balie en de secretaresse stuurde me door naar Jan van Zeeland (die nu met pensioen is btw).
Ik ging in eerste instantie voor de CooperS en die heb ik besteld in dark silver met chili pakket. Dit was november 2004. Doordat ik in december en januari in het ziekenhuis terecht kwam :( had ik alle tijd om de optielijst door te bladeren. Ik dacht :O ik leef maar 1 keer, en na het verblijf in het ziekenhuis terug gegaan naar de dealer. Heb toen de chromen spiegelkappen, panoramadak,visibility pakket en navigatie erbij besteld. Toen zag ik de folder van Works liggen :? . Je raad het al, juist, dit moest er ook op. Tuning pakket, works interieur, works 18"LMV, sportonderstel, aerodynamica pakket, verstralers en stoelverwarming. Toen zei mijn verkoper, nu is het wel genoeg zeker. Ik heb nog even over de parkeersensoren zitten nadenken, omdat die ook op de BMW zat, maar op zo'n klein autootje was dat niet nodig voor me :)

Toen ik in februari van vakantie terug kwam lag er een brief binnen dat de auto er bijna aankwam :D .Ikke vlug naar de dealer (en de mini zou in week 11 komen), maar toen bleek ie er al te zijn :)) Op 11 maart kreeg ik mijn bolide afgeleverd, en vanaf dat moment is iedere dag een feest voor me.

Ook de controles, behandeling, beurten zijn helemaal toppie. Altijd in voor een praatje, koffie, en houden me altijd op de hoogte.

Van Laarhoven, een dikke 10 :D
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

25 mar 2006, 16:16

Vandaag 2 super-positieve Breeman-ervaringen erbij. 's Ochtends om 11.00 uur had ik een afspraak om de 2 zwarte afdeklijsten van de A-stijlen te vervangen door nieuwe exemplaren. De oude afdeklijsten waren bij een vorige voorruitvervanging door Carglass kapot gemaakt. Daar kwam ik achter bij m'n 2e voorruitvervanging. Dus alsnog door Breeman laten oplossen. Ik heb vannochtend kennis gemaakt met o.a. Maurits (de werkplaatschef die sinds kort ook vaak op dit forum is te vinden). Ik mocht lekker door de werkplaats lopen en met de monteurs babbelen. En ik leer Michel (die de afspraken plant en de kontakten met de klant onderhoudt) nu ook steeds beter kennen. Hij was vandaag in een heel enthousiaste stemming want op een gegeven moment stond ik samen met 'm achter zijn counter te internetten om zijn grote droom (een oldtimer Volvo) te bekijken. Ik vertelde hem dat we a.s maandag naar de MINI-fabriek in Oxford gaan en dat vondt ie helemaal te gek. Om een lang verhaal kort te houden: een heel informeel dealerbezoek deze keer.
Maar er zit nog een staart aan dit verhaal. Eenmaal thuisgekomen kreeg ik het idee om voor Oxford nog ff de ruitensproeiervloeistof bij te vullen. Maar stom als ik was had ik het voordat ik nagedacht had al in het reservoir voor de koelvloeistof gegooid. Oeps!! "Houston we've got a problem"!! Het was inmiddels 14.00 's middags. Meteen Breeman weer gebeld. De monteurs raadden me sterk af ermee te gaan rijden. Maar ik moet maandagmorgen naar Engeland stamelde ik. Daarop hebben we afgesproken dat ik heel rustig opnieuw naar hun toe zou rijden, op goed geluk. Ze hadden eigenlijk helemaal geen tijd want het was een enorm drukke zaterdag vandaag. En ze hebben het voor me gefixt. De koelvloeistof vermengd met met ruitensproeier anti-vries met water was nog niet door de motor heen. Als dit wel het geval was geweest had m'n hele motor gereinigd moeten worden. Nu bleef het beperkt tot het leegmaken, reinigen en opnieuw vullen van het koelsysteem. Ik mag wel zeggen dat ik Breeman heel dankbaar ben voor alles dat ze vandaag voor me hebben gedaan. Topservice!!!
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
njuwdaij
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Culemborg
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 jun 2006, 14:14

Dealer 'discussie'

29 jun 2006, 23:55

Mijn vorige bericht is 'weg'? Ik hoop niet dat het er straks 2x staat...

Maar goed, mijn vraag/onderwerp ging dus over het feit ik nergens op dit forum iets lees over ervaringen (goed of slecht) met MINI-dealers.
Is dat een forumregel?

Ik heb zelf namelijk best een aantal dealers bezocht totdat ik er een vond waarbij ik me lekker voelde en die me niet het idee gaf dat ik blij mocht zijn dat ik was uitverkoren om 30.000 bij hem uit te geven.

En hoe durfde ik te informeren naar marges/kortingsruimte... :oops: :cry: :roll:

Wat zijn jullie ervaringen en hoe beleefden jullie dit?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

30 jun 2006, 00:36

Dat topic is er wel, namelijk onder deze link.

Er lezen toch behoorlijk wet dealers mee, en de meesten vinden het niet fijn om hier terug te lezen dat ze iets niet goed doen. Als je zelf zoiets schrijft op het moment dat je een conflict hebt met je dealer doet dat je zaak geen goed.

Als je op het forum op het woord 'dealer' zoekt vindt je 6 pagina's met resultaten. Er staat dus door alle berichten heen best veel over de dealers.
njuwdaij
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Culemborg
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 jun 2006, 14:14

30 jun 2006, 07:38

Geen conflicten hoor! Alles in vriendelijkheid verlopen. :D

Ik was gewoon benieuwd, dus dank je voor de link. Het is wel behoorlijke 'haleluja' post. Ik hoop dat ik in de toekomst ook zo'n gevoel blijf houden.
Eerlijk gezegd hebben een aantal dealer-medewerkers mijn MINI-uitzoek-plezier behoorlijk weten te verminderen.

En nee, zulke moeilijke vragen of lastige offertes waren er niet. Het ging ook vaak om de arrogante houding tov hun product alsof ze niet blij waren dat ik er een wilde kopen. En dat was/is bij mij nogal duidelijk.
Of een MINI of verder sparen, maar zeker geen andere auto.

Ik vroeg me af of meer mensen die minde leuke of natuurlijk een vreselijk goede ervaring hebben.
(En als het hier enkel 'haleluja' mag zijn, dan ontvang ik wel graag PB'tjes met minder goede ervaringen.)
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

30 jun 2006, 08:51

njuwdaij schreef:Geen conflicten hoor! Alles in vriendelijkheid verlopen. :D

Ik was gewoon benieuwd, dus dank je voor de link. Het is wel behoorlijke 'haleluja' post. Ik hoop dat ik in de toekomst ook zo'n gevoel blijf houden.
Eerlijk gezegd hebben een aantal dealer-medewerkers mijn MINI-uitzoek-plezier behoorlijk weten te verminderen.

En nee, zulke moeilijke vragen of lastige offertes waren er niet. Het ging ook vaak om de arrogante houding tov hun product alsof ze niet blij waren dat ik er een wilde kopen. En dat was/is bij mij nogal duidelijk.
Of een MINI of verder sparen, maar zeker geen andere auto.

Ik vroeg me af of meer mensen die minde leuke of natuurlijk een vreselijk goede ervaring hebben.
(En als het hier enkel 'haleluja' mag zijn, dan ontvang ik wel graag PB'tjes met minder goede ervaringen.)
Klinkt heel erg bekend, wij hebben ook bij heel wat dealers gekeken en bij sommige klikte het niet en wilde je niet serieus nemen. Goed ik was toen wel 24 en dan is rum 37000€ voor een auto best veel geld, maar dat is mijn probleem en niet dat van de dealer toch? Dat is ook de reden dat onze MINI niet bij de dichtsbijzijnde dealer gekocht is. Al mag ik de naam van de verkoper niet noemen, maar vele weten wel wie ik bedoel.

Maar ja ervaringen blijven ook persoonlijk denk ik, en soms klikt iets wel en soms niet. Maar voor zo'n bedrag moet je wel een goed gevoel bij een verkoper en dealer hebben vind ik.
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

30 jun 2006, 09:51

Ik wt wie jij bedoelt, maar moet zeggen dat ik wel serieus wordt genomen en soms best prettige gesprekken met hem heb gehad. Ondanks dat ik NIET de auto bij hem gekocht heb.

Bij dealer waar wij zitten zijn wij erg tevreden, alleen gaat deene medewerker wel me in onze jeugdig enthiousaisme en de ander niet. Wél is het zo dat ik het gevoel heb, dus niet persé hoeft te zijn, dat we serieuzer worden genomen wanneer senior mee naar binnen stapt.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

30 jun 2006, 10:05

Mini Poeper schreef:Ik wt wie jij bedoelt, maar moet zeggen dat ik wel serieus wordt genomen en soms best prettige gesprekken met hem heb gehad. Ondanks dat ik NIET de auto bij hem gekocht heb.

Bij dealer waar wij zitten zijn wij erg tevreden, alleen gaat deene medewerker wel me in onze jeugdig enthiousaisme en de ander niet. Wél is het zo dat ik het gevoel heb, dus niet persé hoeft te zijn, dat we serieuzer worden genomen wanneer senior mee naar binnen stapt.
Ik denk dat het contact met een verkoper heel belangrijk is. Niet zo specifiek welke dealer het is. Wij zijn ook bij meerdere dealers langsgeweest en kwamen tot de ontdekking dat de verkoper in Hilversum het meest bij ons past. Ook na 2 jaar is dat nog steeds het geval.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”