Airco upgrade naar climate control

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
8-bitarjan
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Almere
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 mar 2008, 12:34

Airco upgrade naar climate control

11 jan 2014, 20:08

Mijn airco werkt naar behoren maar ik vroeg mij het volgende af:
Kun je de verwarming bediening unit (met AC) demonteren uit het dashboard en deze simpelweg vervangen door een climate control bediening unit? Of is dit te kort door de bocht? :wink:

Het zal vast wel passen maar komt het uit met de stekkers en/of software? If so (hypothetisch), dan zou je dus bij VDG parts een 2e hands climate control bediening unit kunnen aanschaffen voor 60 euro en heb je een upgrade van airo naar climate control. (shakeit)

Thanks in advance!

Cheers,
Arjan
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Airco upgrade naar climate control

11 jan 2014, 23:05

viewtopic.php?f=22&t=28044#p708722

:() :()
spenki
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 1733
Lid geworden op: 12 mar 2007, 22:31

Re: Airco upgrade naar climate control

12 jan 2014, 11:33

Hoi.
Het is wel mogelijk maar ik zou zeker niet zo alleen de andere schakelaar aanschaffen.
Je hebt er meer bij nodig oa binnentemp.sensor boven op de dash incl. draden/stekkers.
Na de ervaringen met Misterman en met wat ik nu zelf weet , ben ik er achter dat er in ieder geval meerdere types zijn qua
bedrading aan aansluitingen. Zelf bij pre en facelift loopt dat door elkaar.
Je moet dus proberen een mini te vinden met dezelfde draadboom om zo snel mogelijk te kunnen werken.
Ik heb nog 2 mini s staan voor de sloop met climate control waar alles nog compleet in zit.
Beiden prefacelift en van 2003 en 2004.
Mocht je interesse hebben dan moet je gewoon een keer komen kijken of je draadboom gelijk is.

Gr Roy

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”