Mos? Aan de rand van Panoramadak!

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
dreh
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Sittard
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 jan 2014, 00:15

Mos? Aan de rand van Panoramadak!

15 mar 2014, 18:18

Zoals de titel al zegt, ik heb iets in de trend van Mos? aangetroffen aan de zijkant rondom mijn panoramadak :s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iemand enig idee hoe ik dit het allerbeste kan schoonmaken?
Aangezien het dak open moet staan om het schoon te krijgen :mrgreen:

Hopelijk heeft iemand een goeie tip! of een tip voor bepaald spul?
Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Mos? Aan de rand van Panoramadak!

15 mar 2014, 18:27

Op de boot gebruiken we algenreiniger van LG voor de raamrubbers werkt goed volgens mij kan je dat ook op de rubbers van een auto gebruiken.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1500
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Re: Mos? Aan de rand van Panoramadak!

16 mar 2014, 09:07

Casper schreef:Op de boot gebruiken we algenreiniger van LG voor de raamrubbers werkt goed volgens mij kan je dat ook op de rubbers van een auto gebruiken.
Klopt, werkt uit de kunst, (zelf pas ook gedaan) en dan in samenwerking met een oude tandenbostel een uurtje boenen en de alg er tussen uit borstelen :mrgreen:
Flash
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Hattem
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mar 2014, 19:58

Re: Mos? Aan de rand van Panoramadak!

16 mar 2014, 10:04

Ben nieuw hier maar weet wel wat van reinigen.... :D . Ik zou APC (All purpose cleaner) bij Carclean kopen. Dit is goed te verdunnen (gaat dus heel lang mee). dit is de link:http://carclean.nl/product/Poorboys_Wor ... C32_100712 .Voordeel is dat het voor vele doeleinden geschikt is! Succes :D
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Mos? Aan de rand van Panoramadak!

16 mar 2014, 10:20

zelfs met normaal auto sop en een doekje veeg je het zo weg hoor.
zou niet gelijk met borstel gaan doen want dat spettert alle kanten uit :-D
Afbeelding
sweetspeed
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 feb 2014, 17:01

Re: Mos? Aan de rand van Panoramadak!

16 mar 2014, 22:12

Ik gebruik Biomix. 100% biologisch spul, zitten enzymen in die dol zijn op algen. Ff insoppen en na 2 weken is het weg en blijft het minimaal een half jaar weg.
ha
harmless85

Re: Mos? Aan de rand van Panoramadak!

30 mei 2014, 11:46

Flash schreef:Ben nieuw hier maar weet wel wat van reinigen.... :D . Ik zou APC (All purpose cleaner) bij Carclean kopen. Dit is goed te verdunnen (gaat dus heel lang mee). dit is de link:http://carclean.nl/product/Poorboys_Wor ... C32_100712 .Voordeel is dat het voor vele doeleinden geschikt is! Succes :D
Inderdaad APC cleaner gebruiken.

Inborstelen intrekken en af spoelen en het is weg:D

IS het niet geweldig!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Mos? Aan de rand van Panoramadak!

19 jun 2014, 17:20

Schoonmaakazijn verdunnen met water. Goedkoper en sloopt de algen. Als je alleen water gebruikt komt het gewoon weer terug is mijn ervaring.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”