Locatie voor sleutelen en poetsen

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Locatie voor sleutelen en poetsen

11 dec 2014, 14:15

Wat voor locaties gebruiken jullie om aan de auto te poetsen en/of te sleutelen?

Bij mijn woning is wel een prive parkeerplaats, maar die is niet overdekt. In mijn speurtocht naar het huren van een parkeerplaats blijkt dat deze eigenlijk gewoon niet beschikbaar zijn. Ik heb overwogen om een garagebox te huren maar de kosten hiervan beginnen bij 150 euro per maand, zonder enige electra.


Je auto in de wax zetten midden op straat is natuurlijk een drama ivm de wind. Een partytent gaat dat ook niet verhelpen. Bij je locale benzinestation in de wasboxen gaan ze het niet waarderen als je er drie uur lang een box bezet houdt.
Je kunt natuurlijk het geluk treffen dat een vriend nog een ruimte in de bedrijfsloods heeft, maar hoe vaak gebeurt dat nou? En dan wil ik ook nog de ruimte gebruiken in weekenden enzo als het bedrijf dicht is.

Wat voor gelegenheid hebben jullie?


Cooperdriver (Adriaan) vertelde me over zijn lidmaatschap van de WAC auto sleutel club in Schiedam waar je voor 23 euro per jaar , onbeperkt kan sleutelen en poetsen. http://www.wacschiedam.nl/ Dit lijkt me wel wat.
Zijn er nog meer van zulke locaties?
Plaats hieronder je bevindingen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Locatie voor sleutelen en poetsen

11 dec 2014, 14:19

Marcel Always Open schreef: Je kunt natuurlijk het geluk treffen dat een vriend nog een ruimte in de bedrijfsloods heeft, maar hoe vaak gebeurt dat nou? En dan wil ik ook nog de ruimte gebruiken in weekenden enzo als het bedrijf dicht is.
Ik heb denk geluk, zeker 3 van dergelijke locaties beschikbaar.

Maar een box huren (nieuwe normen) met elektra en water moet voor € 150,- wel mogelijk zijn toch?
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Locatie voor sleutelen en poetsen

11 dec 2014, 14:24

Ik ben in de regio Randstad. Ik denk dat er grote prijsverschillen in regio's zijn. In mijn regio zijn veel vinex wijken waar helemaal geen garages meer worden ingepland, dus de vraag is hoog. Daarnaast staat er eigenlijk niks leeg en is de grondprijs hoog.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Locatie voor sleutelen en poetsen

11 dec 2014, 14:30

Marcel Always Open schreef:Ik ben in de regio Randstad. Ik denk dat er grote prijsverschillen in regio's zijn. In mijn regio zijn veel vinex wijken waar helemaal geen garages meer worden ingepland, dus de vraag is hoog. Daarnaast staat er eigenlijk niks leeg en is de grondprijs hoog.
ik woon bij je om de hoek volgens mij, weet je nog. Weet 2 mooie projecten met boxen. Prijs huur vanaf 120,- ongeveer. Verkoop gaat ook niet super hard, oftewel zijn ook boxen beschikbaar voor verkoop. (nieuw)
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Locatie voor sleutelen en poetsen

11 dec 2014, 15:03

Nieuwe regels zijn toch wel aardig hoor, heb je al snel een box van 7 bij minimaal 3.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Locatie voor sleutelen en poetsen

11 dec 2014, 15:10

Voor poetsen heb ik niet per se heel veel ruimte nodig. Voor sleutelen worden veel plekken inderdaad wel erg smal.
Wilcoos, goede tip van die "nieuwe regels"! Daar heb ik geen notie van.


Ik denk dat ik morgen eens langs die autoclub in Schiedam rijd om me aan te melden. (omdat het nu eind 2014 is, moet ik mogelijk even wachten tot januari als ze per kalenderjaar contributie heffen).
Bij die autoclub is ook gereedschap, en een brug, tot beschikking. Mijn classic mini zal ook zo nu en dan wel wat TLC nodig hebben.

Ik overweeg al een tijdje om hier, net naast mijn woonwijk een stuk grond te kopen en er 10 garages op te plaatsen, daarmee een verhuur van te maken. Echter, er is geen grond beschikbaar en het is toch best wel een financieel risico.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Locatie voor sleutelen en poetsen

11 dec 2014, 15:14

Marcel Always Open schreef: Ik overweeg al een tijdje om hier, net naast mijn woonwijk een stuk grond te kopen en er 10 garages op te plaatsen, daarmee een verhuur van te maken. Echter, er is geen grond beschikbaar en het is toch best wel een financieel risico.
Kennis van mij heeft dat gedaan, helft verkopen, helft verhuren.

Zijn meerdere doe het zelf garages in de buurt. Ook wel leegstaande bedrijfshallen. Kale werkplek/vloer is misschien wel te regelen.
minidos
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 okt 2013, 14:08

Re: Locatie voor sleutelen en poetsen

11 dec 2014, 15:22

Hobbyhal 070 in Den Haag heb ik een paar keer gestaan. 10 per uur voor gebruik van de brug. 7 per uur zonder gebruik van de brug. Ze zijn tot laat open en ook in het weekend. Je kan er gebruik maken van luchtgereedschap. Maar of je er de auto kan wassen....denk dat het niet is toegestaan.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Locatie voor sleutelen en poetsen

11 dec 2014, 15:37

En als er serieus gesleuteld moet worden, mensen, wat voor plaatsen zijn er nog meer? Met brug / zonder brug.

Het lijkt mij wel aardig als er hier een lijst ontstaat van mogelijke locaties en bedrijven die zulke diensten bieden.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Locatie voor sleutelen en poetsen

11 dec 2014, 15:54

Meen dat er al een keer zo'n topic was over sleutel locaties. Daar weet ik van dat er toen een in Nijmegen was...
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Locatie voor sleutelen en poetsen

11 dec 2014, 15:57

Marcel Always Open schreef:
Het lijkt mij wel aardig als er hier een lijst ontstaat van mogelijke locaties en bedrijven die zulke diensten bieden.
Ik zal wel eens vragen of het mogelijk is om per dag een "stukje" vloer te "huren" in Pijnacker... ;)
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Locatie voor sleutelen en poetsen

11 dec 2014, 15:57

Ik was toen op die klusmeeting bij Koos dat was toen erg gezellig
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Locatie voor sleutelen en poetsen

11 dec 2014, 16:43

http://www.autowerkplaatsverhuur.nl/
Diverse locaties in rotterdam (lijkt nog niet operationeel!)
EUR 50 per dag mét brug, of EUR 35 per dag zonder brug
prijzen incl stroom, krachtstroom en perslucht.
div. gereedschap te huur
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
minihenkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 239
Lid geworden op: 07 jun 2014, 16:25

Re: Locatie voor sleutelen en poetsen

11 dec 2014, 16:46

Onderhoud, stalling en poetsen e.d. doe ik thuis. Ben in de gelukkige hoedanigheid twee garage's bij huis te hebben. Ook lekker voor de Cabbie.. binnen staan :wink:
Afbeelding

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”