Hallo,
ik heb een vraagje. Ik heb een Mini cooper uit 2005 en het schakelen gaat vrij zwaar. In neutraal komt de pook ook niet automatisch tussen de 3e en 4e versnelling te staan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt.
Zwaar schakelen
- RobbeDoes
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Winterswijk
Bericht
eerst maar is > Welkom
weet er niet zo heel veel vanaf,maar ik weet wel dat een r50 cooper/one een 'zwakke' versnellings bak heeft,
zie> http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... sc&start=0
grtzzz

weet er niet zo heel veel vanaf,maar ik weet wel dat een r50 cooper/one een 'zwakke' versnellings bak heeft,
zie> http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... sc&start=0
grtzzz
- Beamer
- One wheel wonder
- Locatie: Best
Bericht
De beruchte Midlands 5-bak is mid 2004 vervangen door een Getrag 5-bak.
Jetty zou dus een getrag bak moeten hebben.
De Getrag 5-bak geniet niet dezelfde reputatie als de befaamde Getrag 6-bakken.
Het lijkt erop dat de hulpas lagers gaar zijn.
Misschien heeft Spenki hier meer kaas van gegeten.
Mvg,
Beamer
Jetty zou dus een getrag bak moeten hebben.
De Getrag 5-bak geniet niet dezelfde reputatie als de befaamde Getrag 6-bakken.
Het lijkt erop dat de hulpas lagers gaar zijn.
Misschien heeft Spenki hier meer kaas van gegeten.
Mvg,
Beamer
- @mr
- Bijna verslaafd
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
De stofhoes? die kan je vervangen. maar dan zou ik kijken of er niks tussen de pook en de middenconsole komt als je de pook heen en weer haalt. Simpler te testen.. even de ring losmaken, hoes omhoog trekken en kijken of hij dan wel goed schakelt.
Maar "zwaar" schakelen is wat subjectief trouwens. Je zou eens vergelijkingsmateriaal moeten hebben om te proberen. Wat voor de een zwaar is, is voor de andere goed.
Maar "zwaar" schakelen is wat subjectief trouwens. Je zou eens vergelijkingsmateriaal moeten hebben om te proberen. Wat voor de een zwaar is, is voor de andere goed.
- Jetty
- One wheel wonder
- Locatie: Leeuwarden
Bericht
Met zwaar schakelen bedoel ik; Als ik de pook in vrij zet blijft die op de plek staan waar ik hem loslaat en dus niet tussen de 3 en de 4 zoals normaal is.
Onder de stoefhoes zie je dat de pook in een plastic ring hangt. Die heb ik ook al gesmeerd. Maar kan je die ring vervangen of moet je dan dat hele blok eruit halen?
Onder de stoefhoes zie je dat de pook in een plastic ring hangt. Die heb ik ook al gesmeerd. Maar kan je die ring vervangen of moet je dan dat hele blok eruit halen?
- Jetty
- One wheel wonder
- Locatie: Leeuwarden
Bericht
Jetty schreef:Met zwaar schakelen bedoel ik; Als ik de pook in vrij zet blijft die op de plek staan waar ik hem loslaat en dus niet tussen de 3 en de 4 zoals normaal is.
Onder de stoefhoes zie je dat de pook in een plastic ring hangt. Die heb ik ook al gesmeerd. Maar kan je die ring vervangen of moet je dan dat hele blok eruit halen?
- Jetty
- One wheel wonder
- Locatie: Leeuwarden
Bericht
Ja, die willen nog weleens gaan oxideren. Soms is gewoon schoonmaken voldoende.Ben schreef:Jetty schreef:Ja het is opgelost door de steun van een hele fijne bmw dealer dusseldorpsammax schreef:is het nog opgelost jetty? wij hebben namelijk hetzelfde probleem.
Was het de ingaande schakelas van de bak???
Gr Ben
- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Nijkerk
Bericht
zwaar schakelen bij een mini vanaf 07-2004 is de schakelkop boven op de bak.
als je het luchtfilter weghaald zie je deze zitten.
hier zitten de schakelkabels bevestigd.
zwaar schakelen komt meestal door oxidatie en kan soms verholpen worden maar kan van korte duur zijn.
ik heb het meerdere keren bij deze types gehad en heb gewoon een nieuwe schakelkop besteld.
koste rond de 130 ex als ik het goed heb en als je een beetje handig bent en geduld heb is dit makkelijk zelf te doen.
kan maar op 1 manier erin wel de autoin z'n vrij zetten.
kop zit met drie torx boutjes vast.
dit is eigenlijk het enigste mankement wat in de getrag bakken voorkomt.
in de etk staat hij als schakeleenheid genoemd met onderdeelnummer 23 11 7 545 076 prijs €124,50 excl
als je het luchtfilter weghaald zie je deze zitten.
hier zitten de schakelkabels bevestigd.
zwaar schakelen komt meestal door oxidatie en kan soms verholpen worden maar kan van korte duur zijn.
ik heb het meerdere keren bij deze types gehad en heb gewoon een nieuwe schakelkop besteld.
koste rond de 130 ex als ik het goed heb en als je een beetje handig bent en geduld heb is dit makkelijk zelf te doen.
kan maar op 1 manier erin wel de autoin z'n vrij zetten.
kop zit met drie torx boutjes vast.
dit is eigenlijk het enigste mankement wat in de getrag bakken voorkomt.
in de etk staat hij als schakeleenheid genoemd met onderdeelnummer 23 11 7 545 076 prijs €124,50 excl
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors