Te hard snerperd lawaai bij 160 km +

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Nquire
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:25

07 apr 2007, 16:53

Ik ben verder aan het zoeken en heb info over soortgelijke problemen gevonden op Mini2:


- zijramen die niet goed aansluiten; lijkt niet van toepassing

- hitteschild meer naar beneden gebogen aan de linkerkant. Alle losse elementen verwijderd (zaten wat papierresten etc. bij de motor).

- grote rubber rechts (als je er voorstaat links) onder de motorkap( bij het verwarmingselement) is op 1 punt helemaal ingedeukt en op meerdere plaatsen gescheurd.


Nog geen resultaat. Ik ga zo maar even zonder rubber rijden. Maar ja, heel de dag 160+ rijden is best risky. Het moet maar.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

13 mei 2007, 06:00

Gisteren zijn we wezen shoppen in Keulen.
Op de heenweg niks van dat snerpende geluid gehoord.
En dat in deze toestand:

Afbeelding

:mrgreen:

Maar op de terugweg hadden we de wind niet meer mee en begon ook bij onze Mini links vóór dat geluid.
Telkens als ik 160+ km/h wilde gaan.
Jammer.
:|
Nquire
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:25

14 mei 2007, 23:05

welkom bij de club..
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

14 mei 2007, 23:30

Jenkins schreef:Afbeelding
Mooi man dat schermpje zo! :mrgreen:

Die van mij ziet er zo uit:
Afbeelding
:mrgreen:
Afbeelding
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2330
Lid geworden op: 24 jan 2006, 22:13

14 mei 2007, 23:59

Wisten jullie dat er een screenshot-functie op de Garmin Nuvi zit?! Dan hoef je geen foto's van je navi te maken. De screenshots komen in een map op je garmin te staan. Even aankoppelen en je hebt je afbeelding.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

15 mei 2007, 08:24

CooperS-lightningblue schreef:
Jenkins schreef:Afbeelding
Mooi man dat schermpje zo! :mrgreen:

Die van mij ziet er zo uit:
Afbeelding
:mrgreen:
Als ik een ander fotootje van jou goed herinner, stond daar 241 km/h op.
Dat zou betekenen een afwijking van iets meer dan 3%.
Niet slekt! 8)

@ Henkietenk;
Interessant! Ga ik eens opzoeken. :)
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

16 mei 2007, 15:55

Nquire schreef:Ik ben verder aan het zoeken en heb info over soortgelijke problemen gevonden op Mini2:
- zijramen die niet goed aansluiten; lijkt niet van toepassing
- hitteschild meer naar beneden gebogen aan de linkerkant. Alle losse elementen verwijderd (zaten wat papierresten etc. bij de motor).
- grote rubber rechts (als je er voorstaat links) onder de motorkap( bij het verwarmingselement) is op 1 punt helemaal ingedeukt en op meerdere plaatsen gescheurd.
Nog geen resultaat. Ik ga zo maar even zonder rubber rijden. Maar ja, heel de dag 160+ rijden is best risky. Het moet maar.
Op hetzelfde Mini2.com las ik dat veel mensen baat hadden met het opnieuw laten plaatsen van de voorruit.
Bepaalde batches Mini's hadden slecht gesealde voorruiten.

LINK

Hoe zouden onze dealers hierop reageren?

:?
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1253
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:56

17 mei 2007, 00:24

Yep oorzaak is dus gevonden. Hoe gaan we nu met zn allen dit voor mekaar krijgen. Denk dat de dealers je zo nooit gaan helpen. Ja uhm boven de 180 snerpt mn ruitje er hard 8) . Iemand een idee of goede jurist???
svendekoster
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Brussel
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 apr 2007, 11:11

17 mei 2007, 00:36

Glasbreuk aanvinken bij je verzekeraar en een steen door de ruit gooien...
Lijkt mij effectief en je krijgt voor bijna geen geld een nieuwe.
Toch?
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1253
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:56

17 mei 2007, 10:46

Uhm , tja dat kan. Hoewel ik nog enigzins gehecht ben aan het feit dat ik nog een "ORIGINELE" ruit heb en dat bedrijven zoals carglass waar ik dan heengestuurd wordt ook weer niet zulke top qualiteit leveren. Het liefst heb ik dat we de dealer kunnen overtuigen van de verkeerd gesealde voorruitjes.

Gr,

PP
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

17 mei 2007, 11:09

Ik heb zonet m'n 4e nieuwe voorruit laten plaatsen. Deze laatste keer een originele ruit door de dealer. Deze zit net zo perfect geplaatst als af-fabriek. Ben er erg blij mee. En bij al m'n vorige voorruiten geplaatst door Carglass en de Glasgarage was dit helaas wel anders. Wat een ellende hebben die veroorzaakt. De ruit is geplaatst door Breeman-Zuid in Rotterdam. Ze hadden enorm veel werk aan wat vorige ruitvervangers allemaal aan klipjes enz hadden afgebroken te herstellen. Desondanks was de rekening 'slechts' Eur. 600,--. Dat is niet duur en vakwerk afgeleverd. Carglass berekende Eur. 999,-- en de Glasgarage Eur. 350,--.
Maar ga alsjeblieft voor een voorruit naar de dealer. Zeker met een MINI. Dat zit nou eenmaal wat ingewikkelder met die voorruit dan bij andere auto's.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Nquire
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:25

19 mei 2007, 09:40

PPCS schreef:Yep oorzaak is dus gevonden. Hoe gaan we nu met zn allen dit voor mekaar krijgen. Denk dat de dealers je zo nooit gaan helpen. Ja uhm boven de 180 snerpt mn ruitje er hard 8) . Iemand een idee of goede jurist???
ik ben een stuk verder gekomen!

De chef werkplaats is meegegaan en heeft het geluid ook gehoord. De 31e gaat hij terug naar de dealer. En ik print ook deze gegevens uit. Als iedereen met deze problemen het nog even in het inventarisatietopic zet, dan heb ik het mooi bij elkaar.

:)
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

19 mei 2007, 12:43

Nquire schreef:
PPCS schreef:Yep oorzaak is dus gevonden. Hoe gaan we nu met zn allen dit voor mekaar krijgen. Denk dat de dealers je zo nooit gaan helpen. Ja uhm boven de 180 snerpt mn ruitje er hard 8) . Iemand een idee of goede jurist???
ik ben een stuk verder gekomen!

De chef werkplaats is meegegaan en heeft het geluid ook gehoord. De 31e gaat hij terug naar de dealer. En ik print ook deze gegevens uit. Als iedereen met deze problemen het nog even in het inventarisatietopic zet, dan heb ik het mooi bij elkaar.:)
Heel goed! :D Ik wil mijn verhaal ook wel laten opnemen.
[dumbo mode] Waar staat het inventarisatietopic?[/dumbo mode]
:o

Waar kun je rond A'dam 160+ km/h rijden???
:o
Nquire
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 136
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:25

19 mei 2007, 14:42

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”