Meld je aan en
parkeer hier je
EIGEN MINI
.
Home  |  Forum  |  Nieuws  |  MINI Parking  |  Locatiekaart  |  Gallery  |  DIY  |  Contact  |  Sponsors
Forum Registreren  | Jouw berichten  | Help  |   Inloggen

Mini R53 dark silver

Plaats hier de foto's en specs van je trots.

Mini R53 dark silver

Berichtdoor wiebe98 » wo okt 11, 2017 21:06

Na al een geruime tijd op Facebook actief te zijn geweest toch ook maar eens een topic gemaakt op de website.

Sinds augustus 2016 trots eigenaar van een MINI R53 Chili in de kleur dark silver.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MINI is overgenomen van de eerste eigenaresse met een kilometerstand van 29.000 kilometer. Afkomstig uit 2002 en voorzien van onder andere panoramadak, navigatiesysteem, 6CD wisselaar etc.

Vrij kort erna een in nieuwstaat verkerende set BBS RS844 gekocht.

Afbeelding

Afbeelding

Vanwege de winterperiode niet gemonteerd en per toeval een van mijn favoriete velgen tegengekomen, originele 18 inch Hartge Union Jacks.
De set was net fris gecoat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu had ik 2 setjes liggen en daarom heb ik besloten de BBS te verkopen om zodoende de Hartge in het voorjaar te laten monteren met nieuwe bandjes.

Eibach Pro Kit verlagingsveren gekocht en laten monteren bij GoGarage37, in 1 woord top! Zeker een aanrader!

De MINI is door de Eibach Pro Kit 3cm verlaagd en stuurt een stuk strakker dan voorheen.

Afbeelding

Resultaat:
Afbeelding

Afbeelding

In de Telegraaf!

Het Autovisie onderdeel "Mijn garage" in de Telegraaf. Wegens de uitmuntende staat van de Mini in de krant terecht gekomen. Erg leuk om is mee te maken en een leuk artikel! (18 februari 2017)

Afbeelding

Nu het voorjaar is aangebroken was het tijd voor de zomerset. Splinternieuwe 215 35 18 banden laten monteren op de Hartge. Resultaat :

Afbeelding

Afbeelding

Cars and Coffee 2017:
Afbeelding

Old vs New:
Afbeelding

Omdat ik iemand van de details ben wordt de MINI regelmatig gedetailed om zo de MINI in topconditie te behouden. Resultaat na uitgebreid wassen met de 2 emmer methode, kleien en in de Autoglym HD wax zetten:

Afbeelding

Ook de velgen worden regelmatig voorzien van een verse laag Poorboys wheelsealant om ze te beschermen tegen weersinvloeden.

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels zijn we een dik jaar verder en de MINI is dit jaar glansrijk door de apk gekomen zonder problemen. Teller staat nu op 41.000 km. Opvallend is dat de MINI totaal geen enkele druppel olie verbruikt waar ik juist wel voor gewaarschuwd was. Goed teken dacht ik zo! Oliepeil wordt toch voor de zekerheid regelmatig gecontroleerd en een fles Castrol 5W30 C3 is bij de hand!

Wielenwissel! Omdat ik liever niet met de Hartge rijdt in de koude periode besloten om een winterset aan te schaffen. Originele 2 delige MINI Webspokes met winterbanden. Set overgenomen van een liefhebber en uiteraard zonder schade. Bij thuiskomst de set uitgebreid gewassen en voorzien van 3 lagen Poorboys wheelsealant.

Afbeelding

It BEADS
Afbeelding

Een schroefset stond al een tijdje op het lijstje vanwege een nog betere wegligging van de MINI ten opzichte van de Eibach veren. Natuurlijk ook op eigen wens in hoogte te verstellen en daarom ook goed voor de looks van de MINI. Na lang inlezen over wat nou precies een goede set is uitgekomen bij AP, een kwalitatief zeer goede set en een dochtermerk van KW. De AP is vrijwel identiek aan de KW V1 alleen niet afgewerkt met een coating en dus eerder kans op roestvorming etc. Voor mij geen probleem, de roest krijgt bij mij uiteraard geen kans.

Afbeelding

Momenteel kan ik nog geen ervaringen delen over de schroefset omdat deze pas in het voorjaar i.c.m. de Hartge gemonteerd zal worden.

Afbeelding

Velgen liggen er momenteel mooi bij in de bandenhoezen en zullen binnenkort worden voorzien van een glascoating.
Laatst bijgewerkt door wiebe98 op do okt 12, 2017 21:51, in totaal 3 keer bewerkt.
MINI
nog niet
geparkeerd

wiebe98

Mini R53 dark silver

Berichtdoor nepnerd » wo okt 11, 2017 22:11

Welkom op het forum Wiebe.
Werd wel tijd dan om je hier aan te melden.
De UJ’s blijven de wreedste velgen voor de Rxx

nepnerd

Re: Mini R53 dark silver

Berichtdoor wiebe98 » wo okt 11, 2017 22:15

nepnerd schreef:Welkom op het forum Wiebe.
Werd wel tijd dan om je hier aan te melden.
De UJ’s blijven de wreedste velgen voor de Rxx

Werd de hoogste tijd inderdaad Charles

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MINI
nog niet
geparkeerd

wiebe98

Berichtdoor Robert » do okt 12, 2017 05:44

Welkom op het forum. En jeetje, wat een mooie en goed verzorgde MINI heb je. :icon_top:
Veel plezierige en veilige kilometers. :rijden

Robert

Berichtdoor wiebe98 » do okt 12, 2017 09:02

Dankjewel Robert! Gaat helemaal goedkomen!
MINI
nog niet
geparkeerd

wiebe98

Berichtdoor mbvandenberg » do okt 12, 2017 19:31

Hoi Wiebe. Dacht dat je gewoon lid was van het Forum maar blijkbaar niet. Leuk dat je je hebt aangemeld en direct mooie foto's gepost!
Groeten, Maurice
Afbeelding
Mini Clubman eigenaar maar gek op alle Mini's

mbvandenberg

Berichtdoor wiebe98 » do okt 12, 2017 21:34

mbvandenberg schreef:Hoi Wiebe. Dacht dat je gewoon lid was van het Forum maar blijkbaar niet. Leuk dat je je hebt aangemeld en direct mooie foto's gepost!
Groeten, Maurice

Dankjewel Maurice! Was wel lid inderdaad maar nog nooit iets gepost

MINI
nog niet
geparkeerd

wiebe98

Berichtdoor robertok » vr okt 13, 2017 09:17

Cool Wiebe. Welkom ;)
Ik heb dezeflde, zelfde kleur en nog geen schroefset maar gister zelf ST ( dochterbedrijf van KW) 30 mm veren eronder geplakt.

Nice MINI :icon_top:
Mijn R53 JCW -SYR
MINI
nog niet
geparkeerd

robertok

Berichtdoor wiebe98 » vr okt 13, 2017 11:21

robertok schreef:Cool Wiebe. Welkom ;)
Ik heb dezeflde, zelfde kleur en nog geen schroefset maar gister zelf ST ( dochterbedrijf van KW) 30 mm veren eronder geplakt.

Nice MINI :icon_top:

Dankjewel! Veren staan ook erg goed! En hij stuurt lekker strak

MINI
nog niet
geparkeerd

wiebe98

Berichtdoor wiebe98 » zo okt 15, 2017 10:53

Afbeelding

Foto van het motorblok

MINI
nog niet
geparkeerd

wiebe98

Berichtdoor WenMini » di okt 17, 2017 08:29

Leuk dat jij blijkbaar diegene bent uit het artikel. Had het toen gelezen en herinnerde het me net weer toen ik je topic doorlas.
Wat een prachtige auto is het! Ben het met je eens dat roest bij jou waarschijnlijk geen kans krijgt.

Groetjes,
Wendy

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Afbeelding

VW Golf IV 1.6 16v, VW Golf V 2.0 TDI, Audi A3 2.0 TDI, Mini One 1.6 16v 130pk (getuned)

WenMini

Berichtdoor wiebe98 » di okt 17, 2017 10:36

WenMini schreef:Leuk dat jij blijkbaar diegene bent uit het artikel. Had het toen gelezen en herinnerde het me net weer toen ik je topic doorlas.
Wat een prachtige auto is het! Ben het met je eens dat roest bij jou waarschijnlijk geen kans krijgt.

Groetjes,
Wendy

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Dankjewel Wendy

MINI
nog niet
geparkeerd

wiebe98

Berichtdoor Baseman » di okt 17, 2017 10:39

Dikke ride Wiebe 8)