De 2 liter SD van Peet - The End
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Ginoceros' sleuteltopic
Vandaag aan een T4 camper gewerkt van een neefje .... water + diesel lekkages ... vgl week verder.
Vanavond Mini weer in elkaar gezet. Kreeg vreemd genoeg oogje vd compressorbuis niet in een lijn met het schroefgat. Vgl mij komt dat door een iets afwijkende pakking. De buis wordt door gasklep en bypassvalve strak op zijn plaats gehouden dus vgl mij niet zo'n probleem. Bij starten liep ie niet fijn en na diagnose gaf ie misfire in cylinder 4 aan. IC etc weer eraf gehaald, bleek stekker van injector los te zitten, oef ...
Loopt nu weer dus morgen maar us langer testritje.
Halo bumperlampjes gemonteerd, fel maar te blauw licht, voorlopig blijft het zitten. Ook nog even van die Silvertec/ vision knipperlichten scoren.
Vgl weekend verder met camper. Als die klaar is staat de conversie vd remmerij vd Mini op het programma.
Vanavond Mini weer in elkaar gezet. Kreeg vreemd genoeg oogje vd compressorbuis niet in een lijn met het schroefgat. Vgl mij komt dat door een iets afwijkende pakking. De buis wordt door gasklep en bypassvalve strak op zijn plaats gehouden dus vgl mij niet zo'n probleem. Bij starten liep ie niet fijn en na diagnose gaf ie misfire in cylinder 4 aan. IC etc weer eraf gehaald, bleek stekker van injector los te zitten, oef ...
Loopt nu weer dus morgen maar us langer testritje.
Halo bumperlampjes gemonteerd, fel maar te blauw licht, voorlopig blijft het zitten. Ook nog even van die Silvertec/ vision knipperlichten scoren.
Vgl weekend verder met camper. Als die klaar is staat de conversie vd remmerij vd Mini op het programma.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zonnetje scheen dus otootje naar buiten gereden en ff de raampjes wat schoongemaakt want we hadden wel zin in een stukje scheuren zodat we meteen konden testen hoe ie reed met Krumm valve etc en of er verder geen onderdelen vanaf zouden vallen .... liet de motor ff lopen en denk wat hoor ik toch voor een gesis ...provisorisch hersteld slangetje dat vd compressorbuis naar druksensor koeling loopt toch stuk gegaan dus helaas weer verplichte sleuteldag en komende dagen mag Peet met de Corsa van ouders naar het werk want de onderdelen komen woensdag pas binnen.
In motorgedeelte alles maar weer uitgebouwd zodat ik woensdag dat slangetje makkelijk kan monteren en de riemspanner gedemonteerd want daar komt ook een andere op.
Tevens aircopaneel maar vast uitgebouwd en ventilatortje gedemonteerd want ook dat ding komt woensdag.
Meteen maar even dat paneel uit elkaar gedraaid om te kijken hoe dat er van binnen uitziet.

In motorgedeelte alles maar weer uitgebouwd zodat ik woensdag dat slangetje makkelijk kan monteren en de riemspanner gedemonteerd want daar komt ook een andere op.
Tevens aircopaneel maar vast uitgebouwd en ventilatortje gedemonteerd want ook dat ding komt woensdag.
Meteen maar even dat paneel uit elkaar gedraaid om te kijken hoe dat er van binnen uitziet.
- 2Kaatjes
- Be Mini
Bericht
Potverdorie zeg! Het houdt je wel van straat zo. Jammer. Was idd mooie dag, veel 2 wielers onderweg........ (kriebel de kriebel)
Lucky 7 

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Vandaag bij dealer slangetje van compressor gehaald dus Mini loopt weer.
Deze week bij Davy een scangauge meegenomen en wil hem onder het schakelaarpaneel monteren dus morgen maar us een beugeltje fabriceren. Als er mensen zijn die zoiets al gemaakt hebben hoor ik het graag.
Deze week bij Davy een scangauge meegenomen en wil hem onder het schakelaarpaneel monteren dus morgen maar us een beugeltje fabriceren. Als er mensen zijn die zoiets al gemaakt hebben hoor ik het graag.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Kabel is al tot onder middenconsole getrokken. Wil liever niets in het zicht op het dash hebben. Vanavond stukkie gereden met proefopstelling onder schakelpaneel, prima zichtbaar.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Kleine updatejes, scangauge gemonteerd, brugjes gelast en vandaag ledringetjes gemonteerd in de halo lampen maar die gaan er weer een keer uit op zoek naar een wittere variant.

- 2Kaatjes
- Be Mini
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Vandaag weer verder geknutseld en Dave F achtig filter gemaakt ... de Che R versie .... en nog de NGK bougies erin gemikt. Was een lekker daggie en ik heb weer een ouwerwets whieeeeeep geluid bij flink gasgeven
Verschil met het Dave F filter is dat ik de oorspronkelijke slangaansluiting aan de voorzijde behouden heb hetgeen ook mijn doelstelling was. Aan de achterkant gat in schutbord gemaakt ... zoek nog een mooie rubber die net als de onderste standaardrubber tegen het schutbord gezet kan worden.
Plaatjes bij de praatjes
Materiaaloverzicht

Transport

Meest gebruikte gereedschap

Binnenflens flink aan moeten passen + vastgeschroefd

Filterhuis klaar

K&N geplaatst

Schutbord aansluiting

Klaar is kees Che R

Extra materiaal om nog 3 filters te kunnen maken

Verschil met het Dave F filter is dat ik de oorspronkelijke slangaansluiting aan de voorzijde behouden heb hetgeen ook mijn doelstelling was. Aan de achterkant gat in schutbord gemaakt ... zoek nog een mooie rubber die net als de onderste standaardrubber tegen het schutbord gezet kan worden.
Plaatjes bij de praatjes
Materiaaloverzicht
Transport

Meest gebruikte gereedschap
Binnenflens flink aan moeten passen + vastgeschroefd
Filterhuis klaar
K&N geplaatst
Schutbord aansluiting
Klaar is kees Che R
Extra materiaal om nog 3 filters te kunnen maken
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Hmm als iemand me kan vertellen hoe zij de aansluiting op het schutbord hebben gemaakt hou ik me aanbevolen.RubenR6 schreef:Ziet er strak uit! Precies hetzelfde als de orranje stealth CAI
- Craen89
- Be Mini
Bericht
Klopt Ruben zit een rubber over het stukje buis wat door je schutbord heen gaat
Mini Cooper S R53 2003 / Rota Subzero's 17x7,5j / Orranje Stealth CAI / AP Schroefset / Milltek catback