Mijn F56S JCW - Mini foto's (P46)
- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Mijn F56S > stuk: Leenwagen R57 (pag. 12)
Weer wat geleerd, dank je wel voor de uitleg! 

"Orange is the happiest color!"

- 78Ray
- Mod virus alert!
Bericht
Tja, wist het ook niet toen we dat probleem kregen en als ik iets niet weet dan ga ik googlen [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]
[align=center][tr=test-align:center][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/76069.jpg[/img][/td][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/77299.jpg[/img][/td][/tr]
[/align]
- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Toen de 3e gen. uitkwam was er ook iemand in de club met teveel axiale krukas-speling, dus je bent niet de eerste.
Jammer dat de R57 nu weg gaat, het stopt nu met regenen.

Jammer dat de R57 nu weg gaat, het stopt nu met regenen.

- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
Bericht
Jos, heb je nog enig idee bij wie dat was en hoe dat uiteindelijk is opgelost? Ben ik wel benieuwd naar.
En de R57, ...echt een héél erg leuke MINI
, maar ik heb nog wel eens wat in de achterbak liggen en vandaag was 't met 2 tassen al gedaan met de ruimte. Voor dagelijks gebruik dus geen handige wagen, vind ik. Vandaar dat ik gevraagd heb om een F56, als het goed is staat die morgen voor me klaar.
En de R57, ...echt een héél erg leuke MINI

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
7-9 schreef je over je koppeling die vreemd aanvoelde. Dat is een gevolg van de krukasspeling waarschijnlijk:
Hi All,
I've recently been through quite a terrible experience with my 2015 MCS 2 door Hardtop. I brought my car in for it's regular maintenance (per the on board system) and the dealership found metal debris in the engine oil and the transmission oil. It turns out there was too much play in the crankshaft and this required a a new engine and turbo (the turbo was contaminated with the metal debris as well).
I had experienced clutch failure, where my clutch petal felt like it was stuck and I couldn't shift gears, usually while on a turn or incline such as a freeway on-ramp round-about.
Hi All,
I've recently been through quite a terrible experience with my 2015 MCS 2 door Hardtop. I brought my car in for it's regular maintenance (per the on board system) and the dealership found metal debris in the engine oil and the transmission oil. It turns out there was too much play in the crankshaft and this required a a new engine and turbo (the turbo was contaminated with the metal debris as well).
I had experienced clutch failure, where my clutch petal felt like it was stuck and I couldn't shift gears, usually while on a turn or incline such as a freeway on-ramp round-about.
- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ben eerder vanavond (ook) aan het Googelen geslagen, dit bericht heb ik volgens mij ook gezien op minif56.com ...heb me geen moment gerealiseerd dat ik inderdaad ook 'gelazer' had met de koppeling (was ik door al het gedoe alweer vergeten) en nu ik er wat verder over nadenk herken ik ook wel dat het met name in de bochten was. Verdorie Peter, je hebt me enorm geholpen hiermee. Ik denk dat je helemaal gelijk hebt! Thanks.
Ik ga dit morgen meteen ook aan JdJ melden.

Ik ga dit morgen meteen ook aan JdJ melden.

- pocket rocket
- Bijna verslaafd
Bericht
ah super dat het probleem gevonden is en opgelost word.
de mijne is ook al onder garantie binnen geweest voor een nieuwe versnellingsbak.
had een geluid in eerste en tweede maar in derde niet meer.
de mijne is ook al onder garantie binnen geweest voor een nieuwe versnellingsbak.
had een geluid in eerste en tweede maar in derde niet meer.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb toch al meer gelezen dat er problemen zijn met de krukas en dat er complete motoren gewisseld worden. Dat er dan gezegd wordt dat er geen bekend probleem is, doet mij een beetje terugdenken aan het disteibutiedebacle bij de R56. Ook dat is onwerkelijk lang ontkent, met name hier in NL door de inporteur.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
Is het N18 magneet ventiel probleem al erkend?
- Shorty75
- Nieuwsgierig
- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mijn F56S > Hij is stuk! (pag. 11)
Ik heb net de R57 even omgeruild (hoewel het eindelijk cabrioweer is...
) voor een F56, dat rijdt prima en ik kon de golftas er ook weer 'normaal' in kwijt.
Even een praatje gemaakt met een van de werkplaatsmannen en hij liet doorschemeren dat ze bij mij misschien ook ijzerdeeltjes in de vloeistoffen zijn tegengekomen. "BMW moet nu beslissen wat er moet gebeuren. Nieuwe motor, nieuwe onderdelen of..." in ieder geval zijn ze er erg serieus druk mee bij Jan de Jong MINI en daar ben ik ontzettend blij mee!
@Niek, het rondje Googelen gisteren heeft mij niet bepaald een fijner gevoel gegeven. Er zijn inderdaad best wel veel storingen en klachten bij de F56S 2.0l motoren. Niet te geloven eigenlijk dat BMW zo'n onbetrouwbare motor aflevert en niet alleen in de MINI, de nieuwe 2-serie rijdt er ook mee volgens mij.
Nou ja, ze zullen het bij mij wel oplossen. Ik ben wel benieuwd of de teller weer op 0 gaat bij een nieuwe motor en dus ook de fabrieksgarantie etc. Dat zal nog wel een 'gevechtje' gaan worden denk ik.

Even een praatje gemaakt met een van de werkplaatsmannen en hij liet doorschemeren dat ze bij mij misschien ook ijzerdeeltjes in de vloeistoffen zijn tegengekomen. "BMW moet nu beslissen wat er moet gebeuren. Nieuwe motor, nieuwe onderdelen of..." in ieder geval zijn ze er erg serieus druk mee bij Jan de Jong MINI en daar ben ik ontzettend blij mee!

@Niek, het rondje Googelen gisteren heeft mij niet bepaald een fijner gevoel gegeven. Er zijn inderdaad best wel veel storingen en klachten bij de F56S 2.0l motoren. Niet te geloven eigenlijk dat BMW zo'n onbetrouwbare motor aflevert en niet alleen in de MINI, de nieuwe 2-serie rijdt er ook mee volgens mij.
Nou ja, ze zullen het bij mij wel oplossen. Ik ben wel benieuwd of de teller weer op 0 gaat bij een nieuwe motor en dus ook de fabrieksgarantie etc. Dat zal nog wel een 'gevechtje' gaan worden denk ik.

- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Mijn F56S > Hij is stuk! (pag. 11)
Da's balen bij zo'n nieuwe MINI.....
Teller naar 0 zal niet gebeuren, want de rest van de auto heeft de km wel gereden. Maar mocht er metaal in de vloeistoffen zitten, dan is het waarschijnlijk door het hele blok gepompt, en heeft het een grote kans op bovenmatige slijtage/krassen enz, enz... Dan wordt je wel blijer van een vers nieuw 2.0L torretje.
Teller naar 0 zal niet gebeuren, want de rest van de auto heeft de km wel gereden. Maar mocht er metaal in de vloeistoffen zitten, dan is het waarschijnlijk door het hele blok gepompt, en heeft het een grote kans op bovenmatige slijtage/krassen enz, enz... Dan wordt je wel blijer van een vers nieuw 2.0L torretje.
Onze sponsors