Manick R53 MCS HB - Schade Update! -

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2233
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Manick R53 MCS HB - AST Suspension -

16 sep 2020, 08:57

@Manick
Dan zijn ze wel versleten, ook afhankelijk van aantal kilometers en soort gebruik natuurlijk.
Dit jaar een Bilstein B14 schroefset op mijn r53 gp laten monteren en is een enorme verbetering t.o.v. de oude originele dempers en veren.
Veel plezier nog met het nieuwe onderstel.

@Schroefie
Balen van de mankementen.
Storing DSC kan misschien ook een kapotte abs sensor zijn bijvoorbeeld misschien?
Hopelijk een simpele oplossing.
Thermostaathuis is bekend zwak punt bij 2e Gen.
Als je de tijd en het juiste gereedschap voor het verwijderen van de slangeklemmen hebt, dan is het zelf te doen.
Staan filmpjes op Youtube hierover.
Ik heb het dit jaar bij mijn r58 gedaan.
Onderdelen bij Ekris gekocht.
Als je het laat doen dan kost het meer aan uurloon dan onderdelen.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Manick R53 MCS HB - AST Suspension -

16 sep 2020, 09:17

Manick schreef: Moet het eigenlijk anders zeggen. De set zat 7 jaar onder mijn auto. Maar was niet nieuw. Denk dat ie toen al jaar of 5-7 was
Aha, dat veranderd de zaak! 14 jaar is al een stuk beter voor een setje. :icon_top:

Hoeveel heeft dit set je gekost? Ik ben benieuwd omdat ik mijn Cooper in de toekomst ook wat lager zou willen hebben... Niet zo zeer om de rijeigenschappen te verbeteren want die vind ik al prima voor een Coopertje, maar meer voor het oog. Wil uiteraard niet inleveren en slechtere rij eigenschappen terug krijgen door een goedkoop set eronder te kwakken zoals vaak gedaan word als het alleen voor de 'looks' gedaan word!
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Manick R53 MCS HB - AST Suspension -

16 sep 2020, 10:35

Buur schreef:
Manick schreef: Moet het eigenlijk anders zeggen. De set zat 7 jaar onder mijn auto. Maar was niet nieuw. Denk dat ie toen al jaar of 5-7 was
Aha, dat veranderd de zaak! 14 jaar is al een stuk beter voor een setje. :icon_top:

Hoeveel heeft dit set je gekost? Ik ben benieuwd omdat ik mijn Cooper in de toekomst ook wat lager zou willen hebben... Niet zo zeer om de rijeigenschappen te verbeteren want die vind ik al prima voor een Coopertje, maar meer voor het oog. Wil uiteraard niet inleveren en slechtere rij eigenschappen terug krijgen door een goedkoop set eronder te kwakken zoals vaak gedaan word als het alleen voor de 'looks' gedaan word!
Exacte prijs mag ik niet verklappen. Maar wil je de zelfde set die ik nu heb hebben, ben je minimaal 2400 kwijtAfbeelding trust me. Het is wel elke cent waard

Maar AST maakt ook verlaging's veren. En die zijn heel goed te betalen en verbeterd ook de wegligging al een stuk
Gebruikersavatar
mbvandenberg
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 945
Lid geworden op: 24 mei 2016, 23:24
Nederland

Re: Manick R53 MCS HB - AST Suspension -

16 sep 2020, 19:50

Wat een waanzinnige upgrade Kevin. Is dit voor particuliere auto's zo'n beetje het beste wat er te koop is in jouw ogen?
Groeten Maurice

MINI Clubman eigenaar maar gek op alle MINI's
Klik hier voor mijn 'Show your ride' topic.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Manick R53 MCS HB - AST Suspension -

16 sep 2020, 23:35

mbvandenberg schreef:Wat een waanzinnige upgrade Kevin. Is dit voor particuliere auto's zo'n beetje het beste wat er te koop is in jouw ogen?
Ik zeg van wel! Maar goed dat is vanwege de ervaring D2 en nu AST. KW nog nooit op gereden dus kan ik zeggen hoe dat is. Maar voor mij AST it is
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Manick R53 MCS HB - Flink afstoffen! Update -

17 sep 2020, 08:34

Lekkere updates weer, dat onderstel zal wel als een wereld van verschil voelen! :mrgreen:
Sway bars moeten er bij mij ook nog 'ns een keertje op...
Manick schreef:
15 sep 2020, 23:24
En gelijk de volgende ochtend bij de uitlijner terecht om de boel goed te zetten. -2 camber voor en -3.5 achter
Is dit niet juist andersom? -3,5 aan de voorzijde en -2,0 aan de achterzijde? Of heb je hier heel specifiek voor gekozen?
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Manick R53 MCS HB - AST Suspension -

17 sep 2020, 08:42

Ik rij met 8J ET20 wielen. Om die binnen de kasten te houden moet er wat meer camber achter zijn maar mogelijk dat ik voor nog wel iets meer wil
Gebruikersavatar
Mnrk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 076
Berichten: 141
Lid geworden op: 05 dec 2015, 15:09

Re: Manick R53 MCS HB - AST Suspension -

17 sep 2020, 08:47

Aah vandaar! :P
Ik zit op vrijwel de omgekeerde setup en bij mij lopen de achterbanden héél af en toe aan op de Ring. 7J breed met ET35 en 205/50R16 bandjes erop.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Manick R53 MCS HB - AST Suspension -

17 sep 2020, 12:25

En dat ding kan de hoek om ... pffffffffffff
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Manick R53 MCS HB - AST Suspension -

18 sep 2020, 19:59

Manick schreef:
16 sep 2020, 10:35

Exacte prijs mag ik niet verklappen. Maar wil je de zelfde set die ik nu heb hebben, ben je minimaal 2400 kwijtAfbeelding trust me. Het is wel elke cent waard

Maar AST maakt ook verlaging's veren. En die zijn heel goed te betalen en verbeterd ook de wegligging al een stuk
Wow, dat is mijn Mini misschien net waard... :s

Ps: Voor mij dan niet maar als je puur kijkt naar marktwaarde...
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Manick R53 MCS HB - AST Suspension -

23 okt 2020, 20:44

Goed! Sinds vorige week zondag dacht iemand. Wat een leuke Blauwe MINI, laat ik die even verbouwen!

Ik laat de foto's voor zich spreken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Een motorrijder vond het wel spannend om de binnenbocht te nemen, helaas reed ik daar, en BAM. Vol de linksvoor in.

Gelukkig heb ik helemaal niks qua letsel, de motorrijder heeft er lichtelijk letsel aan overhouden en komt er wel boven op. Politie heeft onderzoek gedaan en vast gesteld dat ik op mijn eigen weghelft zat ten tijden van. Of te wel ik ben niet schuldig aan de dit voor val. Afgelopen dinsdag kwam de MINI aan op mijn werk, ik wilde heel graag weten hoe erg de schade is!

Ik kan jullie vertellen. Hij wordt fixt! Meer en deel is allemaal plaatwerk schade, de velg de draagarm (die geknikt is) hebben de meeste klap opgevangen. Er is gelukkig geen schade aan de carrosserie of subframe, dus dat scheelt enorm en was voor mijn het kantel punt om te fixen of weg te doen. Voor de rest is het verzekerings werk, en schade expert is vandaag langs geweest. Hopelijk krijg ik snel uitbetaald en kunnen we aan de slag! Voor nu even MINI-loosAfbeelding

Afbeelding


Keep you guys posted!
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2233
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Manick R53 MCS HB - Einde verhaal of Niet? -

23 okt 2020, 22:44

Jeetje, dat is balen. Hopelijk kom je er financieel goed vanaf.
Laat je niet afschepen door de verzekering.
Gelukkig geen zwaargewonden of erger...
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3242
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Manick R53 MCS HB - Einde verhaal of Niet? -

23 okt 2020, 23:53

Goed dat jullie beiden er goed van af gekomen zijn. Zeker goed nieuws dat de MINI gerepareerd kan worden.
Zal even zoeken zijn naar sommige onderdelen en dan vooral de bumper maar dat moet wel lukken.
Als we kunnen helpen met zoeken dan horen we het wel,

succes met de reparatie :icon_top:

Gr. Milco
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1975
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Manick R53 MCS HB - Einde verhaal of Niet? -

24 okt 2020, 08:41

Balen dat de mini in elkaar ligt. Wel fijn dat er geen (zwaar)gewonden zijn en dat de schade meevalt. Leuk blijft anders.

Ga je m zelf herstellen? Of laat je het doen? Succes iig
Afbeelding
nd-photo.nl
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Sevenum
Berichten: 464
Lid geworden op: 02 jun 2020, 11:52

Re: Manick R53 MCS HB - Einde verhaal of Niet? -

24 okt 2020, 10:38

Zeker, je gezondheid is het belangrijkste. Dit soort gevallen laat precies zien waarom ik al jaren met een dashcam rondrijd en dat ook adviseer.

Is wel echt dom om de binnenbocht te nemen op een situatie waar je volgens mij geen overzicht hebt wat eraan komt van de andere kant (als ik zo even naar je fotos kijk).

Sterkte met de afhandeling en de rebuild!

Terug naar “Show your ride”