Zoals in het ander topic gezegd vandaag gekocht en volgende week rijden.
Dus volgende week meer foto's en meer spec's.
We hebben in ieder geval een chrome pakket, cd boost, iets met een collor line, automatische airco, xenon, multi functioneel stuur, cruise control...................... de rest zoek ik wel uit als we hem voor de deur hebben staan.
Wie van de foto's al meer kan vertellen en/of aanvullen, graag!!!!!!
Cooper D van MCD
- MCD
- Leerling Mini lid
- Locatie: Bocholt België
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Winsum
Bericht
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- MCD
- Leerling Mini lid
- Locatie: Bocholt België
Bericht
Zo inmiddels hebben we de Mini 3 dagen in ons bezit en gisteren avond de eerste "echte" rit gemaakt.
Wat een heerlijk wagentje en wat een fijn diesel motortje.
Helaas is er (nog) geen instructie boekje bij maar de meeste functies en instellingen zijn wel duidelijk geworden.
Zoals ik in de testen had gelezen nodigde de Cooper D uit tot sportief rijden, dat is toch eigenlijk niet het gevoel wat ik krijg.
Het wagentje is pittig en voelt lekker strak aan maar nodigt (in mijn beleving) niet echt uit om een circuit rijstijl aan te meten.
Zo voelt ie ook niet "explosief" aan zoals mijn Alfa. Qua prestatie cijfers komt de Cooper D heel dicht in de buurt van de Alfa maar het vermogen en koppel gaat veel gelijkmatiger en voor het gevoel veel rustiger. Het maakt allemaal een hele betrouwbare en degelijke indruk. Dus gisteren een lekker relaxed ritje achter de rug en met de rustige rijstijl al snel 4,5ltr/100km op de boordcomputer. Waarden die ik zou wensen bij de Alfa, die ik met eieren op het gaspedaal niet onder de 7ltr/100km krijg.
Dus ik ben erg benieuwd wat onze Cooper straks doet met woon werk verkeer.
Voor de toekomst heb ik eigenlijk geen plannen voor de Mini, de 16 inch 5-spoke velgen staan mooi en geven nog genoeg comfort. Enigste wat ik kan bedenken, zijn een setje originele sport stoeltjes met de stukjes rood leer zoals we ook op de arm steunen en dashboard hebben. Een armsteun tussen de voorstoelen zou ook nog wel prettig/handig zijn maar ik weet niet of dat nu nog origineel te maken is?
Dus alles bij elkaar een dikke 10 voor de Cooper D
Gr P&W
Wat een heerlijk wagentje en wat een fijn diesel motortje.
Helaas is er (nog) geen instructie boekje bij maar de meeste functies en instellingen zijn wel duidelijk geworden.
Zoals ik in de testen had gelezen nodigde de Cooper D uit tot sportief rijden, dat is toch eigenlijk niet het gevoel wat ik krijg.
Het wagentje is pittig en voelt lekker strak aan maar nodigt (in mijn beleving) niet echt uit om een circuit rijstijl aan te meten.
Zo voelt ie ook niet "explosief" aan zoals mijn Alfa. Qua prestatie cijfers komt de Cooper D heel dicht in de buurt van de Alfa maar het vermogen en koppel gaat veel gelijkmatiger en voor het gevoel veel rustiger. Het maakt allemaal een hele betrouwbare en degelijke indruk. Dus gisteren een lekker relaxed ritje achter de rug en met de rustige rijstijl al snel 4,5ltr/100km op de boordcomputer. Waarden die ik zou wensen bij de Alfa, die ik met eieren op het gaspedaal niet onder de 7ltr/100km krijg.
Dus ik ben erg benieuwd wat onze Cooper straks doet met woon werk verkeer.
Voor de toekomst heb ik eigenlijk geen plannen voor de Mini, de 16 inch 5-spoke velgen staan mooi en geven nog genoeg comfort. Enigste wat ik kan bedenken, zijn een setje originele sport stoeltjes met de stukjes rood leer zoals we ook op de arm steunen en dashboard hebben. Een armsteun tussen de voorstoelen zou ook nog wel prettig/handig zijn maar ik weet niet of dat nu nog origineel te maken is?
Dus alles bij elkaar een dikke 10 voor de Cooper D
Gr P&W
En 18/8 een Cooper D gekocht
- MCD
- Leerling Mini lid
- Locatie: Bocholt België
Bericht
Bij de koop heb ik er een setje 5-spoke 16 inch met runflat bij gepraat.
Je hebt gelijk, op de foto zijn de originele standaard 15 inch met winterbanden.Mats schreef:Goed om te lezen dat hij bevalt. Ik heb er ook 1 gehad en vond het ook een heerlijke bak. Kleine betweterige correctie van mij, het zijn 15 inch velgen die er onder zitten (had zelf ook 15 inch). Geniet er van en veel veilige kilometers gewenst.
Bij de koop heb ik er een setje 5-spoke 16 inch met runflat bij gepraat.
En 18/8 een Cooper D gekocht
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
ik zie géén chrome line interieur
Ik zie een colour line interieur.
Gelet op de combinatie van opties denk ik dat de auto wel een pepper of chilipakket heeft.
Een middenarmleuning kun je gewoon kopen orgineel van MINI, zowel te koop bij dealer als op ebay. Dat is zelf in te bouwen, mits je beetje handig bent en het gereedschap hebt.
Re: Cooper D van MCD
Ik zie een chrome line exterieurMCD schreef:Wie van de foto's al meer kan vertellen en/of aanvullen, graag!!!!!!
ik zie géén chrome line interieur
Ik zie een colour line interieur.
Gelet op de combinatie van opties denk ik dat de auto wel een pepper of chilipakket heeft.
Een middenarmleuning kun je gewoon kopen orgineel van MINI, zowel te koop bij dealer als op ebay. Dat is zelf in te bouwen, mits je beetje handig bent en het gereedschap hebt.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- MCD
- Leerling Mini lid
- Locatie: Bocholt België
Bericht
Het was mij nog niet helemaal duidelijk welke opties precies daarbij horen en welke los bij besteld zijn.
O.a. het alu in het dash, of dat nu bij het pepper pakket hoort of onderdeel van de colourline of heel de colourline bij de pepper hoort is wat verwarrend. (niet het meest boeiend om te weten natuurlijk)
Ik had op het forum al een armsteun te koop gezien van een r50 (meen ik) Als het idee van de r56 hetzelfde is dan is dat inderdaad niet zo moeilijk om achteraf in te bouwen. (gereedschap en handigheid is geen probleem)
Bij mijn Alfa zit de armsteun aan de bestuurdersrugleuning, achteraf (origineel) inbouwen is dan een hele verbouwing die je niet makkelijk netjes kan maken.
Verder heb ik hier al iets gelezen over OBD software, daar ben ik dan weer wel heel erg in geïnteresseerd
De namen en van software en waar ik ze kan kopen is mij nog niet helemaal duidelijk.
Ook niet wat ik nu precies waarmee kan doen. De standaard OBD2 software heb ik al en ik ga er van uit dat als ik de juiste interface kabel koop ik in ieder geval alle motor management (verplichte) labels kan uitlezen/resetten.
Wat mij niet helemaal duidelijk is hoe het gaat met aanmelden van b.v. bepaalde optie's & instellingen. Ik heb gelezen dat je voor bepaalde instellingen naar de dealer moet? Bijvoorbeel iets heel simpels, nu is het dat als we de deuren ontgrendelen en 1x op de afstandsbediening drukken alleen de bestuurdersdeur open gaat, voor de bijrijdersdeur moeten we nog 1x drukken.
Is dit een instelling die je kan wijzigen en moet je daarvoor naar de dealer? En als je hiervoor naar de dealer moet is er dan ook software waarmee je dat toch zelf kan?
Als voorbeeld heb ik mijn alfa, daarvoor heb ik ook standaard OBD2 software die werkt maar ook een specifiek alfa prgrama waarmee (na aanpassen pin bezetting) ook de airbag computer kan uitlezen/resetten. Maar ook kan ik met dat programma een zelf diagnose starten en van de selespeed uitvoeringen de versnellingsbak inleren. Dus echt merk specifieke instellingen.
Is er voor de mini ook zoiets te koop? Google heeft mij nog niet de gewenste resultaten gegeven.
Gr Peter
Re: Cooper D van MCD
Klopt, op de factuur staat het pepper pakket.Marcel Always Open schreef:Ik zie een chrome line exterieurMCD schreef:Wie van de foto's al meer kan vertellen en/of aanvullen, graag!!!!!!
ik zie géén chrome line interieur
Ik zie een colour line interieur.
Gelet op de combinatie van opties denk ik dat de auto wel een pepper of chilipakket heeft.
Een middenarmleuning kun je gewoon kopen orgineel van MINI, zowel te koop bij dealer als op ebay. Dat is zelf in te bouwen, mits je beetje handig bent en het gereedschap hebt.
Het was mij nog niet helemaal duidelijk welke opties precies daarbij horen en welke los bij besteld zijn.
O.a. het alu in het dash, of dat nu bij het pepper pakket hoort of onderdeel van de colourline of heel de colourline bij de pepper hoort is wat verwarrend. (niet het meest boeiend om te weten natuurlijk)
Ik had op het forum al een armsteun te koop gezien van een r50 (meen ik) Als het idee van de r56 hetzelfde is dan is dat inderdaad niet zo moeilijk om achteraf in te bouwen. (gereedschap en handigheid is geen probleem)
Bij mijn Alfa zit de armsteun aan de bestuurdersrugleuning, achteraf (origineel) inbouwen is dan een hele verbouwing die je niet makkelijk netjes kan maken.
Verder heb ik hier al iets gelezen over OBD software, daar ben ik dan weer wel heel erg in geïnteresseerd
De namen en van software en waar ik ze kan kopen is mij nog niet helemaal duidelijk.
Ook niet wat ik nu precies waarmee kan doen. De standaard OBD2 software heb ik al en ik ga er van uit dat als ik de juiste interface kabel koop ik in ieder geval alle motor management (verplichte) labels kan uitlezen/resetten.
Wat mij niet helemaal duidelijk is hoe het gaat met aanmelden van b.v. bepaalde optie's & instellingen. Ik heb gelezen dat je voor bepaalde instellingen naar de dealer moet? Bijvoorbeel iets heel simpels, nu is het dat als we de deuren ontgrendelen en 1x op de afstandsbediening drukken alleen de bestuurdersdeur open gaat, voor de bijrijdersdeur moeten we nog 1x drukken.
Is dit een instelling die je kan wijzigen en moet je daarvoor naar de dealer? En als je hiervoor naar de dealer moet is er dan ook software waarmee je dat toch zelf kan?
Als voorbeeld heb ik mijn alfa, daarvoor heb ik ook standaard OBD2 software die werkt maar ook een specifiek alfa prgrama waarmee (na aanpassen pin bezetting) ook de airbag computer kan uitlezen/resetten. Maar ook kan ik met dat programma een zelf diagnose starten en van de selespeed uitvoeringen de versnellingsbak inleren. Dus echt merk specifieke instellingen.
Is er voor de mini ook zoiets te koop? Google heeft mij nog niet de gewenste resultaten gegeven.
Gr Peter
En 18/8 een Cooper D gekocht
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
je 'brushed alloy' interieur panelen zijn een losse optie net zoals je color line ray rooster red. je pepper pakket houd in dat je handmatige airco heb en dergelijke andere leuke opties
als je tuning software bedoelt, kan je het beste naar Beek gaan, dat is als het ware onze huis tuner die heel veel verstand heeft van mini's.
en wat betreft je deur vergrendeling, dit is in je BoordComputer in te stellen. door op het bedieningsknopje te drukken tot je bij set komt en dan ergens door drukken tot je een slotje ziet. de handleiding legt het helemaal duidelijk uit met afbeeldingen erbij je kan in je BC trouwens ook instellen hoevaak je gemaks functie moet knipperen (1x of 3x) en hoe lang je lichten aan gaan als je de auto opend etc...
best leuk om eens een dagje mee te spelen...
Succes!!
als je tuning software bedoelt, kan je het beste naar Beek gaan, dat is als het ware onze huis tuner die heel veel verstand heeft van mini's.
en wat betreft je deur vergrendeling, dit is in je BoordComputer in te stellen. door op het bedieningsknopje te drukken tot je bij set komt en dan ergens door drukken tot je een slotje ziet. de handleiding legt het helemaal duidelijk uit met afbeeldingen erbij je kan in je BC trouwens ook instellen hoevaak je gemaks functie moet knipperen (1x of 3x) en hoe lang je lichten aan gaan als je de auto opend etc...
best leuk om eens een dagje mee te spelen...
Succes!!
- MCD
- Leerling Mini lid
- Locatie: Bocholt België
Bericht
Boven op de manuele airco hebben wij ook de automatische airco. (dat is dus ook een aanvullende optie boven het pepper pakket)
Wat het uitlezen betreft, het is niet de bedoeling om te gaan chippen. Niet zelf doen en ook niet laten doen, tis goed zo.
Dus data schrijven naar de ECU en parameters aanpassen is niet nodig, waarde uitlezen en resetten is wel belangrijk.
Ik vraag mij dus af of er specifiek software is ontwikkeld om net iets meer uit te lezen als enkel de standaard OBD2 waarden.
O.a. ook ABS, airbag maar ook de body computer als je b.v. problemen hebt met diverse comfort functies.
Zo kan ik met mijn specifieke alfa software ook de automatische airco en ABS etc etc uitlezen en resetten op fouten, ooit toch wel handig.
Oké das duidelijk, de "comfort" functies zijn dus (bijna) allemaal via de BC in te stellen. (lastig dat ik het boekje nog niet heb)mini cabrio schreef:je 'brushed alloy' interieur panelen zijn een losse optie net zoals je color line ray rooster red. je pepper pakket houd in dat je handmatige airco heb en dergelijke andere leuke opties
als je tuning software bedoelt, kan je het beste naar Beek gaan, dat is als het ware onze huis tuner die heel veel verstand heeft van mini's.
en wat betreft je deur vergrendeling, dit is in je BoordComputer in te stellen. door op het bedieningsknopje te drukken tot je bij set komt en dan ergens door drukken tot je een slotje ziet. de handleiding legt het helemaal duidelijk uit met afbeeldingen erbij je kan in je BC trouwens ook instellen hoevaak je gemaks functie moet knipperen (1x of 3x) en hoe lang je lichten aan gaan als je de auto opend etc...
best leuk om eens een dagje mee te spelen...
Succes!!
Boven op de manuele airco hebben wij ook de automatische airco. (dat is dus ook een aanvullende optie boven het pepper pakket)
Wat het uitlezen betreft, het is niet de bedoeling om te gaan chippen. Niet zelf doen en ook niet laten doen, tis goed zo.
Dus data schrijven naar de ECU en parameters aanpassen is niet nodig, waarde uitlezen en resetten is wel belangrijk.
Ik vraag mij dus af of er specifiek software is ontwikkeld om net iets meer uit te lezen als enkel de standaard OBD2 waarden.
O.a. ook ABS, airbag maar ook de body computer als je b.v. problemen hebt met diverse comfort functies.
Zo kan ik met mijn specifieke alfa software ook de automatische airco en ABS etc etc uitlezen en resetten op fouten, ooit toch wel handig.
En 18/8 een Cooper D gekocht
Onze sponsors