Manick R53 MCS HB - Schade Update! -

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Manick`s R53 MCS HB - Afstoffen Na Een Jaar!

13 dec 2015, 12:04

Zo, eindelijk bijgelezen... Ik zeg: blauwe scoop + GP-bumpertrim! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Manick`s R53 MCS HB - Afstoffen Na Een Jaar!

03 jul 2016, 22:35

Zo maar even een updatetje tegen aan gooien na hoe lang :shock:

wat dingen veranderd aan de Mini en bijgewerkt. Na zijn jaarlijkse APK verse olie en filter gegeven, aandrijfassen voor vervangen omdat rechts voor de homokineet wat lawaai begon te maken :lol:. recent ook last gehad van een gescheurde koel waterslang van de thermostaat naar de radiateur, slang vervangen maar begon toch weer te slijten op de zelfde plek. Uiteindelijk oorzaak gevonden, 2 jaar geleden heb ik voorfront vervangen omdat die gescheurd was, alleen in tijds nood een Cooper front gemonteerd van een aftermark merk waar door toch niet alles even lekker zit tov OEM front, dus tijdens de vakantie maar tripje Weert op en neer gedaan en bij Davy @GeaR53 een Facelift front + radiateur gehaald zo dat alles weer normaal zit zoals het hoort.

Afbeelding lkker in de achter tuin sleutelen :D

daarnaast ook gelijk een 82 graden thermostaat er in gedaan, beetje aanpassen maar hij zit er in werkt prima

Verder een hoop ritjes mee gereden van NewMINIclub maar toch wel de mooiste rit de Kop van Limburg rit, omdat ik voor het goeie doel het winnende bod had en daar door 4 dagen mocht scheuren in een BRG F56 FJCW met handbak. Man man man wat een brute machine is dat, die klappenauspuff :shock: die uitlaat is echt gewoon een ASO pijp. Ik weet wel welke optie ik zeker moet hebben mocht een F56 JCW ooit gaan kopen 8)

Afbeelding

en verder nog een klein modje klaar liggen, moet alleen even aansluit spullen zoeken/kopen
JCW verlichte instap lijsten :dansen: Afbeelding

en nog wat plaatsjes om het af te maken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met de HyperBlue broertjes van Ward en Brightly

Afbeelding
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

Re: Manick`s R53 MCS HB - Updateje

03 jul 2016, 22:59

Lekker bezig dus, nice. Wat heb je precies aangepast aan de 82gr thermostaat?
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Manick`s R53 MCS HB - Updateje

04 jul 2016, 19:01

sander_r53 schreef:Lekker bezig dus, nice. Wat heb je precies aangepast aan de 82gr thermostaat?
Meer in de zin van pasend maken voor het OEM thermostaat huis, kga geen 80 euro betalen enkel alleen een losse thermostaat die ik voor 20 euro ook kan kopen maar dan moet bijwerkenAfbeelding
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Manick`s R53 MCS HB - Updateje

04 jul 2016, 19:35

Goed bezig weer Kevin, zo staat de MINI weer garant voor heel wat uurtjes rijplezier! Merk je veel verschil van de thermostaat? Kan je daar langer mee op snelheid rijden voordat de motor echt heet wordt?
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Manick`s R53 MCS HB - Updateje

04 jul 2016, 19:49

Ward schreef:Goed bezig weer Kevin, zo staat de MINI weer garant voor heel wat uurtjes rijplezier! Merk je veel verschil van de thermostaat? Kan je daar langer mee op snelheid rijden voordat de motor echt heet wordt?

echt goed door getrapt nog niet gedaan, maar de keren dat ik goed aan het gas hing bleef ie gewoon op 82 graden staan :D alleen met file rijden schiet ie wel omhoog, maar daar heb ik de airco voor en heb ook nog een knop in dashboard zitten waar mee ik koelvin handmatig aan en uit kan doen
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

Re: Manick`s R53 MCS HB - Updateje

04 jul 2016, 22:48

Manick schreef:
sander_r53 schreef:Lekker bezig dus, nice. Wat heb je precies aangepast aan de 82gr thermostaat?
Meer in de zin van pasend maken voor het OEM thermostaat huis, kga geen 80 euro betalen enkel alleen een losse thermostaat die ik voor 20 euro ook kan kopen maar dan moet bijwerkenAfbeelding
Achzo... volgens mij heb ik inderdaad zo'n versie gekocht ooit :O
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

Re: Manick`s R53 MCS HB - Updateje

04 jul 2016, 22:49

sander_r53 schreef:
Manick schreef:
sander_r53 schreef:Lekker bezig dus, nice. Wat heb je precies aangepast aan de 82gr thermostaat?
Meer in de zin van pasend maken voor het OEM thermostaat huis, kga geen 80 euro betalen enkel alleen een losse thermostaat die ik voor 20 euro ook kan kopen maar dan moet bijwerkenAfbeelding
Achzo... volgens mij heb ik inderdaad zo'n versie gekocht ooit :O Plug-and-play, dat dan weer wel..
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Manick`s R53 MCS HB - Updateje

06 jul 2016, 00:34

Goed bezig! :icon_top: :icon_top: :icon_top: ...enne, die kleppenuitlaat is inderdaad feest! :))
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Manick`s R53 MCS HB - Updateje

06 jul 2016, 10:55

Hij is weer helemaal bij de tijd Kevin en staat er weer prachtig bij :icon_top:
Tja de F56 in een full options JCW uitvoering, er zijn idd ergere gebakjes om in rond te moeten rijden :mrgreen:
Ik vind het ook een prachtige Mini, ik kan alleen nog steeds niet aan de achterlichten wennen, die vind ik echt te groot, maar ja, das persoonlijk.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1169
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: Manick`s R53 MCS HB - Updateje

07 jul 2016, 11:31

Nice picca's - lekker bezig :D
F56S JCW PRO LCI
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Manick`s R53 MCS HB - Updateje

07 jul 2016, 13:10

Mooi man, nu lijkt het meteen wat minder een schadebak! ;)
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Manick`s R53 MCS HB - Updateje

07 jul 2016, 13:29

MartijnGizmo schreef:Mooi man, nu lijkt het meteen wat minder een schadebak! ;)
^^AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Manick`s R53 MCS HB - Updateje

16 dec 2016, 22:48

Bijna eind 2016 dus maar een update tegen aan gooien

Nog steeds blij met de Mini, maar helaas met wat trust issues. Tot 2x toe gehad dat mijn linker aandrijas het schip heeft verlaten. Waarom weet ik ook niet, rij al anderhalf jaar met deze assen en ineens springt ie uit de bak.

Uiteindelijk de borg veer vervangen en wijder gezet. Tot nu toe (ik zeg een maandje) blijft het allemaal zitten, fingers crossed.

Dan nog wel ander leuk nieuws! me zelf maar een leuk Sinterklaas cadeau gedaan, een Milltek Non-res catback uitlaat. Stond al langer op me lijstje maar toch nu de knoop door gehakt en aangeschaft.

Afbeelding

AfbeeldingMilltek vs OEM

Man man dit had zoveel eerder moet doen, nadat ie er onder zit. that moment dat je voor het eerste het geluid hoor :shock: WAT EEN GELUID! zo heerlijk gewoon, hij moet nog wel even goed inbranden maar het geluid wordt steeds beter, ook plofjes uit de uitlaat zijn zoveel beter hoorbaar gewoon. Elke tunnel gewoon met open ramen door heen blazen 8)

2017 gaan we ook maar goed beginnen, heb besloten om mijn huidige Rota Grid`s te verkopen en daar voor in de plaats weer Rota Grid`s maar in een maatje kleiner namelijk 16'' en 8J breed ET20. Deep dish idee zeg maar. Beetje afgekeken bij Davy maar het oogt zo lekker onder een Mini

Voor nu is het even de Mini mod pot aanvullen voor dat we het weer gaan uitgeven maar 2017 gaat weer een top jaar worden voor de Mini en mij zelf!

Terug naar “Show your ride”