Mijn naam is Reinoud, 24 jaar, woon in Rotterdam. Ik zal beginnen met het posten van de auto's die ik sinds januari dit jaar heb gehad, dat geeft wel een beetje aan wat er met mijn verse Mini gaat gebeuren!
1974 Mercedes-Benz W116 280SE

1959 Volkswagen 1200 Deluxe

1989 Volkswagen Golf mk2

2000 Audi TT Roadster 1.8t

1965 Volkswagen Karmann Ghia

Misschien zien jullie enige overeenkomst tussen de auto's... Juist, het moet allemaal LAAG!

Ik hou van oude auto's, daar is goed aan te klussen als je een beetje handig bent. Onder de Ghia en de Kever heb ik zelf airride gebouwd, de rest rijdt gewoon altijd laag. Ik vind het leuk om van een standaard auto een nekkendraaier te maken. De TT was mijn huidige dagelijkse auto, maar met de winter op komst is dat eigenlijk niet zo praktisch. Het werd dus weer tijd voor wat anders!
De nieuwe aanwinst is een R53 Cooper S geworden die ik afgelopen zaterdag op Marktplaats ben tegengekomen. Het is een lichtblauwe Cooper S met een maagdelijke kilometerstand van 77.000. Afgeladen met opties, van leer tot clima, van navigatie tot panorama, van stoelverwarming tot cruise control.
Thuis aangekomen uiteraard direct een schroefset besteld, want die wheelgap kan echt niet! Mijn keuze is gevallen op FK Highsport. Ik heb dit ook onder mijn Audi gemonteerd en ben goed te spreken over het comfort en de afwerking van de set.
De Mini zelf is erg netjes, interieur heeft een aantal rare gebruikerssporen die wel goed verklaarbaar zijn, zelfs voor de kilometerstand. De auto is voornamelijk voor kleine stukjes in een Brabants dorpje ingezet, vandaar dat de bestuurdersvloermat aan vervanging toe is (de blonde eigenaresse gaf aan vaak met pumps te rijden..) en ook de deurgreep van de bestuurdersdeur heeft wat krassen. Leer zelf is in prima staat, net als de achterbank, dashboard en eigenlijk alles wat verder in de auto zit!
Qua exterieur is hij bijna helemaal strak, alleen rechtsachter op de zijflank een klein deukje, maar ik ga kijken of dit met een spotrepair wat netter te maken is. De wielbogen waren allemaal flink verkleurd en helemaal dof lichtgrijs geworden, maar daar heb ik al iets op gevonden.
Omdat ik direct ben begonnen met het lospeuteren van de strepen op de motorkap, het stofzuigen en schoonsoppen van het interieur, het behandelen van het leer en het opfrissen van al het kunststof aan de buitenkant van de auto, heb ik bijzonder weinig foto's gemaakt tot nu toe...

Dit was na het ophalen, naast mijn dagelijkse auto die binnenkort moet gaan wijken... Volgende dag direct aan de slag gegaan dus. Ik moet nog even wat betere foto's maken, maar ik vind een auto op standaard hoogte nooit echt het fotograferen waard...

Dit gebeurt er als je met een industriële föhn langs als je bumper-kunststof gaat. Het wordt weer als nieuw, hoe verkleurd het ook is! Dit deed al heel veel met het aanzicht van de auto, samen met het aftrekken van de striping op de kap is het al een hele andere auto geworden.

Al het klussen gebeurt in Alblasserdam in een opslag. Deze opslag is inmiddels uitgegroeid tot een soort garage, met brug, flinke garagekrik, al het gereedschap wat je nodig denkt te hebben, las- en slijpapparatuur... Alles wat je nodig hebt voor een restauratie op niveau. Uiteraard heb je dan ook altijd een aantal bussen Plastidip op voorraad, dat betekent dat we even met de grill van de Cooper konden experimenteren!

Stukken beter, lijkt alsof het zo hoort. Ik vind de Aero grill zelf niet zo mooi, maar die lamellen in koetskleur vond ik maar niets!
Op de todo-lijst staan:
- Uitlaat, RVS catback Direnza.
- iPhone > OEM radio interface (GROM?)
- Velgen, hard op zoek naar iets moois... 17", beetje breed, moet 195/40 omheen gaan uiteindelijk.
- Nieuwe bestuurdersvloermat (iemand toevallig liggen?)
- Carbon dashboard 5-delig, ik vind dat geborstelde nep-alu-look dus echt helemaal niets!
En voor de iets langere termijn:
- 17% pulley en chip!
Ik zal de boel hier bij gaan houden met foto's en verhalen, ik hoop hier wat vragen te kunnen stellen als ik ergens niet uit kom of meer over wil weten. Volgens mij is dit best een actief forum, dus dat moet helemaal goedkomen...
Groeten,
Reinoud