LosCreepers' Stanced R53 - Bijgeluidje?

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 aug 2013, 15:20

LosCreepers' Stanced R53 - Bijgeluidje?

24 sep 2013, 23:11

Hallo,

Mijn naam is Reinoud, 24 jaar, woon in Rotterdam. Ik zal beginnen met het posten van de auto's die ik sinds januari dit jaar heb gehad, dat geeft wel een beetje aan wat er met mijn verse Mini gaat gebeuren!

1974 Mercedes-Benz W116 280SE
Afbeelding

Afbeelding

1959 Volkswagen 1200 Deluxe
Afbeelding

Afbeelding

1989 Volkswagen Golf mk2
Afbeelding

Afbeelding

2000 Audi TT Roadster 1.8t
Afbeelding

Afbeelding

1965 Volkswagen Karmann Ghia
Afbeelding

Afbeelding

Misschien zien jullie enige overeenkomst tussen de auto's... Juist, het moet allemaal LAAG! :s
Ik hou van oude auto's, daar is goed aan te klussen als je een beetje handig bent. Onder de Ghia en de Kever heb ik zelf airride gebouwd, de rest rijdt gewoon altijd laag. Ik vind het leuk om van een standaard auto een nekkendraaier te maken. De TT was mijn huidige dagelijkse auto, maar met de winter op komst is dat eigenlijk niet zo praktisch. Het werd dus weer tijd voor wat anders!

De nieuwe aanwinst is een R53 Cooper S geworden die ik afgelopen zaterdag op Marktplaats ben tegengekomen. Het is een lichtblauwe Cooper S met een maagdelijke kilometerstand van 77.000. Afgeladen met opties, van leer tot clima, van navigatie tot panorama, van stoelverwarming tot cruise control.

Thuis aangekomen uiteraard direct een schroefset besteld, want die wheelgap kan echt niet! Mijn keuze is gevallen op FK Highsport. Ik heb dit ook onder mijn Audi gemonteerd en ben goed te spreken over het comfort en de afwerking van de set.

De Mini zelf is erg netjes, interieur heeft een aantal rare gebruikerssporen die wel goed verklaarbaar zijn, zelfs voor de kilometerstand. De auto is voornamelijk voor kleine stukjes in een Brabants dorpje ingezet, vandaar dat de bestuurdersvloermat aan vervanging toe is (de blonde eigenaresse gaf aan vaak met pumps te rijden..) en ook de deurgreep van de bestuurdersdeur heeft wat krassen. Leer zelf is in prima staat, net als de achterbank, dashboard en eigenlijk alles wat verder in de auto zit!

Qua exterieur is hij bijna helemaal strak, alleen rechtsachter op de zijflank een klein deukje, maar ik ga kijken of dit met een spotrepair wat netter te maken is. De wielbogen waren allemaal flink verkleurd en helemaal dof lichtgrijs geworden, maar daar heb ik al iets op gevonden.

Omdat ik direct ben begonnen met het lospeuteren van de strepen op de motorkap, het stofzuigen en schoonsoppen van het interieur, het behandelen van het leer en het opfrissen van al het kunststof aan de buitenkant van de auto, heb ik bijzonder weinig foto's gemaakt tot nu toe...

Afbeelding

Dit was na het ophalen, naast mijn dagelijkse auto die binnenkort moet gaan wijken... Volgende dag direct aan de slag gegaan dus. Ik moet nog even wat betere foto's maken, maar ik vind een auto op standaard hoogte nooit echt het fotograferen waard... :mrgreen:

Dit gebeurt er als je met een industriële föhn langs als je bumper-kunststof gaat. Het wordt weer als nieuw, hoe verkleurd het ook is! Dit deed al heel veel met het aanzicht van de auto, samen met het aftrekken van de striping op de kap is het al een hele andere auto geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Al het klussen gebeurt in Alblasserdam in een opslag. Deze opslag is inmiddels uitgegroeid tot een soort garage, met brug, flinke garagekrik, al het gereedschap wat je nodig denkt te hebben, las- en slijpapparatuur... Alles wat je nodig hebt voor een restauratie op niveau. Uiteraard heb je dan ook altijd een aantal bussen Plastidip op voorraad, dat betekent dat we even met de grill van de Cooper konden experimenteren! (shakeit)

Afbeelding

Afbeelding

Stukken beter, lijkt alsof het zo hoort. Ik vind de Aero grill zelf niet zo mooi, maar die lamellen in koetskleur vond ik maar niets!

Op de todo-lijst staan:
- Uitlaat, RVS catback Direnza.
- iPhone > OEM radio interface (GROM?)
- Velgen, hard op zoek naar iets moois... 17", beetje breed, moet 195/40 omheen gaan uiteindelijk.
- Nieuwe bestuurdersvloermat (iemand toevallig liggen?)
- Carbon dashboard 5-delig, ik vind dat geborstelde nep-alu-look dus echt helemaal niets!

En voor de iets langere termijn:
- 17% pulley en chip!

Ik zal de boel hier bij gaan houden met foto's en verhalen, ik hoop hier wat vragen te kunnen stellen als ik ergens niet uit kom of meer over wil weten. Volgens mij is dit best een actief forum, dus dat moet helemaal goedkomen...

Groeten,
Reinoud
Laatst gewijzigd door LosCreepers op 29 okt 2013, 19:17, 8 keer totaal gewijzigd.
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: LosCreepers' R53 Cooper S

24 sep 2013, 23:54

leuke intro!!
enuuhhh bekende auto's moet ik zeggen!!

wat me later opviel...
toevallig een bekende van Remon?
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Gebruikersavatar
Andor
Be Mini
Be Mini
Locatie: Schiedam
Berichten: 710
Lid geworden op: 15 okt 2012, 19:03

Re: LosCreepers' R53 Cooper S

25 sep 2013, 00:03

Welkom Reinoud! Wat een dikke bakken allemaal!! Ik ben erg benieuwd wat je allemaal van de MINI gaat maken.
Tot meets! (Anders zie ik je vast wel een keer rijden hier in Rotterdam ;) )
Afbeelding
cdebruijn
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Oud-Beijerland
Berichten: 113
Lid geworden op: 29 aug 2013, 16:20

Re: LosCreepers' R53 Cooper S

25 sep 2013, 07:55

Welkom!

Bekende van de Keversite! :)
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: LosCreepers' R53 Cooper S

25 sep 2013, 11:55

ben echt benieuwd wat je met je verse mini gaat doen?!:D
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

Re: LosCreepers' R53 Cooper S

25 sep 2013, 11:59

Welkom!

Gave auto's dus met die MINI zal het vast goedkomen! Ik ben benieuwd! 8)

Have fun! :D
Gebruikersavatar
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 aug 2013, 15:20

Re: LosCreepers' R53 Cooper S

25 sep 2013, 12:10

ThaCheek schreef:wat me later opviel...
toevallig een bekende van Remon?
Waar maak je dit uit op? :)
Ik heb Remon zijn R53 op het forum hier gespot en ben daardoor met hem in contact gekomen om hem eventueel aan te schaffen omdat hij wat mods uit had gevoerd die ik ook sowieso wilde doen. Uiteindelijk toch besloten zelf een verse, helemaal originele S te kopen.



Thanks voor dit welkom!

Omdat ik hou van serieuze fitment zal ik waarschijnlijk op mijn R53 aan de achterzijde wat camber moeten gaan steken. Nu zie ik dat alle écht platte Mini's adjustable draagarmen hebben om wat camembert op de achterwieltjes te zetten. Waar kan ik deze adjustable draagarmen vinden in Nederland en is het een beetje makkelijk om te installeren?


Ik merk dat een hoop mensen hier de werkzaamheden aan hun auto uitbesteden. Helaas heb ik niet de financiële middelen om dat te doen als student. :)) En stiekem vind ik het ook wel errug interessant en leuk om een hoop te leren van hoe alles in elkaar steekt. Is er ergens hier of op een ander forum een how-to verzameling van het een en ander? Plaatjes kijken en zelf reproduceren bevalt me altijd wel!

Wat is overigens een gangbare prijs voor een complete set facelift xenons?
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: LosCreepers' R53 Cooper S

25 sep 2013, 12:14

nououuou omdat je een direnza ploffer eronder wilt
en toevallig dat hij die ook heeft! dus vandaar dier link! haha

adjustable draagarmen kun je misschien bij Martijngizmo zijn voor zo ver ik weet heeft hij
dat zelf ook!

en voor de xenons probeer Spenki even!

DIY staat hier genoeg!
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
wheeler
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Leeuwarden
Berichten: 1175
Lid geworden op: 13 jun 2010, 11:54

Re: LosCreepers' R53 Cooper S

25 sep 2013, 12:25

Complete xenons met wasinstallatie etc liggen rond de €400 en je kan Spenki of VDG proberen. Merk dat aanbod laatste maanden wel minder is, moet ook nog eens over ;) Welkom trouwens.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: LosCreepers' R53 Cooper S

25 sep 2013, 13:13

Spenki heeft zn laatste set FL Xenon's net aan mij verkocht :mrgreen:

Welkom hier, goeie plannen, helemaal mijn ding! Betaalbare verstelbare camber links alsmede nog meer handige goodies kun je vinden bij Orranje. (orranje.co.uk)
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

Re: LosCreepers' R53 Cooper S

25 sep 2013, 19:43

Welkom hier op het forum en ben benieuwd naar je project! 8)
Remonvdh
Be Mini
Be Mini
Locatie: Soest
Berichten: 672
Lid geworden op: 27 aug 2012, 19:24

Re: LosCreepers' R53 Cooper S

25 sep 2013, 20:08

Dikke bak en met je plannen moet het zeker goed komen! Je verleden is ook wel errug bruut zeg, wou dat ik dat kon rijden toen ik nog student was :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
LosCreepers
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 aug 2013, 15:20

Re: LosCreepers' R53 Cooper S

25 sep 2013, 23:53

ThaCheek schreef:adjustable draagarmen kun je misschien bij Martijngizmo zijn voor zo ver ik weet heeft hij dat zelf ook!
Kun je een R53 standaard al afstellen qua camber? Of kan dit alleen met die adjustable links? Ik dacht dat dit echt een must zou zijn voor een verlaagde Mini, maar blijkt dus dat lang niet iedereen hier mee rondrijdt?
mushrop schreef:Spenki heeft zn laatste set FL Xenon's net aan mij verkocht :mrgreen:
Jammer joh, net naast de pot gepist! Ik heb nu ook xenons maar vind het tweede type wel wat chiquer eruit zien... Is er ook ergens een howto voor de Joey mod voor de pre-facelift xenons? Dan plastidip ik de binnenkanten van deze eerst wel zwart...
Remonvdh schreef:Je verleden is ook wel errug bruut zeg, wou dat ik dat kon rijden toen ik nog student was :shock:
Door flink te hobbyen en te beunen en alles zelf te doen is werd er steeds meer mogelijk.. (: Zal binnenkort die auspuff eens bij je op komen halen!
1964 VW T1 Transporter
2004 Mini Cooper S
2002 Mini Cooper S

@loscreepers
Cheek-O
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Enschede
Berichten: 5440
Lid geworden op: 30 okt 2012, 12:47

Re: LosCreepers' R53 Cooper S

26 sep 2013, 00:03

nee dat kan niet standaard!
kan met camberlinks! het is niet echt een must!
ligt aan de spec's wat de meesten hier mee rondrijden he!
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website

Terug naar “Show your ride”