Schroefie's R56 Cooper BRG + R55 Cooper Hampton

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

08 jul 2016, 08:14

Sjezus, er is weer genoeg gebeurd en ook tegengevallen als ik je verhaal lees pfff :?
Hopelijk kan Rinze zaterdag iets voor je betekenen Milico, het zou wel fijn zijn als je onderhand weer eens van al het moois kan genieten ipv sleutelen met tegenvallers.
Ik weet wel dat er die bijhoren maar toch.

Daarnaast is 230K op de klok ook een zeer respectabel aantal km's en dan kom je idd zaken tegen die echt versleten zijn en / of echt vastzitten.
Van de ene kant super dat je op de basis kunt sleutelen, alleen mis je dan nog een onderdelen magazijn.
Ik zou het gewoon in de groep gooien daar bij defensie, wie weet :lol:

Succes morgen bij RA vriend :icon_top:
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

08 jul 2016, 08:55

Tja dat zijn echt van die dagen dat als er 1 ding fout gaat, alles ook fout gaat. Zou inderdaad proberen een goedkoop setje klauwen op kop te tikken en die op je gemak te reviseren en er weer op te zetten. Eventueel kun je de oude set dan ook voor een paar euro's weer doorverkopen aan iemand die hetzelfde idee heeft.
Ik heb zo bij mijn vorige R53 de klauwen uit elkaar gehaald, geglansparelstraald, rood geverfd met 2k lak en toen weer van verse rubbers voorzien en gemonteerd. Weet je iig zeker dat je daar een hele tijd niet meer naar hoeft te kijken.
Mbt dat gekraak ..... gewoon verkopen die Mini en mijn SD overnemen, die is helemaal in orde :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

08 jul 2016, 15:39

Ruben,

standaard zijn achter de camber armen even lang en de camber afstelling wordt gedaan met de excentrische moer waarmee de armen aan de onderzijde worden bevestigd. De TOE afstelling wordt gedaan op de schommelarm (trailing arm). Je kon bij mij echt visueel goed zien dat er verschil tussen links en rechts zat. Met de originele camber armen, na verlaging, vindt ik de wielen gewoon te schuin staan en vandaar dat ik verstelbare armen genomen heb, vindt het niks om zo schuin op je banden te rijden, gaat ten kosten van wegligging. Ik heb zelf vergeten om bij profile naar het uitlijn rapport te vragen dus heb geen poot om op te staan maar ik heb goed contact met de balie medewerker en we hebben ook afgesproken omdat zij ook niet konden vinden waar het gekraak vandaan kwam dat ik terugkoppeling zou geven als het opgelost zou zijn. Ik kan hem al mededelen dat rechtsachter niet goed stond en ik had het die uitlijnen nog specifiek aangegeven om goed naar rechtsachter te kijken. Ik ga zeker na zaterdag als ie uitgelijnd is terug naar Profile, misschien slaan ze hun resultaten op in een computer zodat we kunnen vergelijken. Door de vakantiestress, allerlei dingen nog last minute moeten regelen is het er niet meer van gekomen om er op dat moment werk van te maken cq het uitlijnrapport op te vragen.

Comparco,

een stoepje raken zal niet meteen de gehele uitlijning op straat gooien maar bevorderd het zeker niet. Het advies wat ze meestal geven is bij een bandenwissel meteen te laten uitlijnen. Kraken heeft wel karakter maar dit echt niet. Je hoort het aan de buitenzijde ook heel goed, mensen kijken er zelfs door om om maar aan te geven dat het niet een "klein kraakje" is. Moet dus echt opgelost worden.

Jos,

zo'n autohobbyclub is inderdaad erg handig, 2x 2 kolom brug en 1x 4 kolom brug, elke brug een goed gevulde gereedschapskist en nog een magazijn met special tools en apparatuur. Ze hebben olie, remvloeistof, koelvloeistoffen etc op voorraad. Als je overdag sleutelt is het wel wat makkelijker want als je iets nodig hebt rij je even na Staadegaard voor onderdelen of rechtstreeks naar BMW/MINI afhankelijk wat je nodig hebt. Vwb die remklauwen, bij Winparts hadden ze voor mijn Mini geen revisie setje tbv de remklauwen, wel die voor de bevestiging van de remklauw ankers dus zodoende had ik ze ook niet mee besteld. Wederom een wijze les want voor de vervanging van de schijven voor had ik dat wel gedaan maar daar had ik ze niet nodig, dus weer een wijze les voor de volgende keer. Gaat wel goed komen en inderdaad als de Mini ouder wordt kun je dit soort dingen tegenkomen, hoort bij onderhouden van de auto. Baal meer van die knak/rammel rechtsachter, vooral omdat ik het niet terug kan traceren als je stilstaat. Vandaar dat je dingen moet moet gaan uitsluiten cq vervangen om er echt achter te komen.

Che,

lijkt me ook het makkelijkste, of een 2de hands setje en die reviseren, dat stelt eigenlijk niet veel voor als je dat op je gemak kan doen en later compleet wisselen, was nu dus even niet het geval. Andere optie een ander nieuw setje aanschaffen (is mogelijk als ruilartikel zodat je de oude weer retour stuurt), eerst maar kijken of ik een 2de hands setje kan scoren. Zo'n SD lijkt me echt wel lekker rijden Che maar daar rijd ik te weinig kilometers voor. Mocht ik ooit bijvoorbeeld op Leeuwarden geplaatst worden dan is het eerste wat ik aanschaf een Diesel en zou jou SD een fantastische keuze zijn, het is inderdaad een hele mooi Mini, kan dat niet ontkennen. Dat vond ik ook van die CountryMan van Rob, was ook een hele mooie.

Het gaat echt wel goed komen, de aanhouder wint en ik vind aan een auto sleutelen best leuk om te doen. Plus hiernaast leer je ook je auto kennen en hoe dingen in elkaar zitten en met de service manual van Bentley Publishers kun je een heel eind komen.
2Kaatjes
Be Mini
Be Mini
Berichten: 723
Lid geworden op: 09 jun 2013, 20:11

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

08 jul 2016, 22:30

Wat een geklus en geknutsel. Goed bezig kerel. Knap dat je aan dit soort dingen begint. Fijn als RA je auto morgen iig 'recht' zet. Keep up the good work!! Fijn weekend!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lucky 7 :icon_top:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

10 jul 2016, 17:46

Gisteren nog even bij RA-Performance in Velp geweest om te onderzoeken waar de knak bij mij rechtsachter vandaan komt. Samen met Rinze de verstelbare camber arms omgewisseld om te kijken of de klacht meegaat met de arm maar dat is niet het geval. De knak komt echt uit de veer/demper en we denken dat het in de topmunt zit dus de volgende stap gaat het vervangen van de topmount(s) worden. Stapje voor stapje sluiten we alles uit. Het knakken is nu weer een stuk minder geworden maar nog net niet helemaal weg. Tevens had ik zelf dinsdag al de rechter verstelbare arm korter gezet omdat het rechterachterwiel te schuin stond.
Omdat ze bij Profile geen goed uitlijn werk geleverd hadden (achter stond het rechterachterwiel schuiner dan de linker) in overleg met Rinze het advies gekregen om de auto uit te laten lijnen bij Banden en Uitlijntechniek bij hem om de hoek op de Florijnweg 11 (op het industrieterrein bij EKRIS Arnhem/Velp). Dit bedrijf wordt gerund door een zekere Roberto Curre, een vriendelijke en jofele Gelderse vakman die weet wat ie doet en zijn vak verstaat. Je mag er gewoon bij aanwezig zijn zodat je ziet wat er aan je auto gebeurt. Hij legt je alles netjes uit en verteld bij elke stap wat ie gaat doen. Aan de achterzijde stond zowel de wielvlucht als de sporing niet goed dus dat ie nu uitgelijnd is heeft ook wel bijgedragen dat ie nu nog minder knakt.
Wie er in de omgeving van Arnhem zijn Mini wil laten uitlijnen is bij hem aan het goede adres. Hij kan zelfs op verzoek van de klant aanpassingen doen voor wie bv met zijn Mini wil racen en specifieke instellingen wil. Echt een aanrader en ik weet waar ik de volgende keer als er uitgelijnd moet worden moet zijn, daar rij ik graag 70km voor om.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

31 jul 2016, 13:11

Voor de leden zonder Facebook hier weer een kleine update. Vorige maand de schijfremmen, blokken en sensor achter vervangen maar had wat tegenvallers, de centreerbout voor de schijf linksachter brak af en de pakking linksachter op de zuiger van het remzadelhuis was gescheurd en zat tussen de cilinder. Hierdoor de zuiger moeten verwijderen en de pakking verwijderd en helaas geen revisie setje voorhanden dus terug geplaatst zonder die pakking/afdichting. Boutje uit weten te boren en nieuw draad getapt. Dus op zoek naar andere remklauwen voor achter zodat ik de mijne kon reviseren en het toeval wil dat mijn maat Jos Bruijstens net zijn achter remgerij heeft vervangen voor JCW remgerij en de zijne te koop aanbod. Deze kans kon ik niet voorbij laten gaan en vanmiddag de spullen opgehaald en net de remklauwen grotendeels even snel schoongemaakt en de pakking rond de cilinder geïnspecteerd en die ziet er nog punt gaaf uit. Ook beide cilinders waren makkelijk terug/in te draaien dus me happy :-). Jos nog bedankt, nu kan ik deze klauwen meteen installeren met rondom Goodrich remleidingen en de remvloeistof vervangen. Tevens wil ik deze alvast rood verven en daarna voor een likje verf erop :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

30 aug 2016, 20:52

Ik ben nog bezig met de klauwen voor achter en de volgende update kwam vandaag binnen. Ik had vorig jaar bij de IKEA meet een stuurtje overgenomen van Bart om zelf eens te proberen om het te bekleden. Had wat naar leer gezocht en had een proeflapje gekregen van Cheek-O tijdens de Bush rit. Voordat ik überhaupt kon beginnen kwamen er in 1 keer proef stuurtjes van Cheek-O voorbij via de app, damn wat waren die gaaf. Ik kon natuurlijk zelf proberen maar deze zagen er echt gaaf uit dus mijn besluit stond alvast, Cheek-O mocht de mijne ook gaan bekleden. Zo veel wensen en zoveel dingen die ook nog moesten gebeuren dus meer mods te verzinnen dan geld op de plank dus er moesten keuzes gemaakt worden en kwam het stuurtje voorlopig nog niet aan de beurt. Eerst reguliere onderhoud, vakantie en na de vakantie was het zover, het stuurtje kon bekleed worden. Net voor de vakantie nog een pook - en handrem hoes overgenomen van Richard (BMX) met witte en groene stiksels en dat leek me mooi om terug te zien in de stiksels van het stuur. Bij de BBQ van Jos waar Cheek-O ook aanwezig was mijn wensen kenbaar gemaakt en bij de meeting van Antoine (straatmeet met friet) kreeg ik te horen dat het stuurtje het volgende weekend aan de beurt was.

Van het weekend app gehad dat ie maandag op de post ging, wauw, echt gaaf geworden, dat kan die Sushi snijder wel, echt vakwerk. Ben er super, superblij mee, nu nog een keer tijd vinden om het in te bouwen. Ik ga het denk ik combineren met het inbouwen van de klauwen achterzijde en plaatsen van Goodrich remleidingen.

Afbeelding
Het stuurtje

Afbeelding
Het stiksel met wit en groen (beetje moeilijk te zien op de foto maar echt gaaf)

Afbeelding
De pook- en handremhoes die ik overgenomen had van Richard (BMX)

Afbeelding
Stiksels groen/wit
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Veghel
Berichten: 2500
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:37

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

30 aug 2016, 21:22

Lekker stuur man. En kwam de waggie van de week tegen hier in Veghel. Staat er mooi bij zo.
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

30 aug 2016, 21:56

Thanks Bart,

ben ook wel zeer tevreden met mijn Cooper. Lijkt me wel een keer gaaf om een S of JCW te hebben om zo wat meer power te ervaren. Heb toen bij RA-Performance een rondje in de Clubman van Richard mogen rijden en dat was wel lekker, dat extra vermogen. Met die MINI van jou is het ook weer goed, was goed om te lezen, tenslotte genoeg ellende gehad met die One.

Gr.
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

30 aug 2016, 22:16

Mooie upgrades, hoor! :icon_top:
Subtiele toevoegingen, maar finesse zit em dan ook in de details...
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
MacDeluxe
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:11

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

31 aug 2016, 13:43

zo'n superdik stuurtje wil ik er ook nog ooit in. Los van dat het echt heel mooi staat, stuurt het natuurlijk ook heerlijk! Veel plezier ermee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

05 sep 2016, 22:04

Afgelopen vrijdag toch tijd gevonden om het stuurtje in te bouwen samen met Jos die dit al vaker gedaan had. Je moet het even gezien hebben en dan begrijp je ook het mechanisme wat er achter schuilt. Zo gezegd zo gedaan, accu massa klem los, schroevendraaier aan de onder/achterzijde zijde stuur erin duwen zodat de airbag ontgrendelt wordt (airbag een beetje induwen zodat je minder hard hoeft te drukken), stekkertjes los en airbag is verwijderd. Nu nog even met dop 16mm de bout los waarmee het stuur vast zit. Meteen even de MF knoppen en onderplaat overgezet en alles in omgekeerde volgorde weer installeren. Na de eerste installatie leek alles goed te zitten maar toen ik weg wilde rijden leek er op een draaipunt iets aan te lopen. Nog een keer het stuur los en waarschijnlijk zat de onderplaat onder het stuur niet op zijn plaats, die even allemaal goed gepositioneerd en stuur opnieuw geplaatst en nu alles ok. Na installeren doordat accu los geweest is even tijd/datum opnieuw instellen en klaar is kees, sturen maar :rijden . Het stuurtje ligt super fijn in de hand, naast de donkere hemel (die ik trouwens ook via Cheek-O aangekocht heb) is dit echt 1 van mijn beste mods en aangezien je tijdens het rijden altijd het stuur vast hebt is het steeds genieten. Cheek-O, echt fantastisch gedaan, en dan wetende dat je vorig jaar met het bekleden van stuurtjes begonnen bent, vakwerk, super blij mee :icon_top:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Schroefie's R56 Cooper BRG

05 sep 2016, 22:32

staat super mooi zeg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”