Goed beziggaaf project
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Marcel's R53 - 2de Set camberlinks & uitlijnen blz 22
- Brightness
- NMC Legend
- TheDutchman
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Marcel's R53 - Wintertijd = Sleuteltijd / Sprintex blz
Ik zit na te denken over een sprintbooster. Is dit een aanrader?
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
- Minimaastricht
- Mod virus alert!
- Locatie: Maastricht
Bericht
Re: Marcel's R53 - Wintertijd = Sleuteltijd / Sprintex blz
Hoi TheDutchman,
Als je een pre-facelift ECU hebt in een R53 is de gasrespons vaak een beetje "sponzig". Een sprintbooster versneld het signaal van je gaspedaal naar je ECU waardoor hij wat pittiger reageert. Je hebt 3 modes; uit, sport en track. De laatste 2 met een steeds snellere gasrespons.
Ik ben van plan om mijn ECU te verwisselen voor een Facelift versie; gasrespons is dan schijnbaar een stuk beter en wat meer knallen.
Succes!
Als je een pre-facelift ECU hebt in een R53 is de gasrespons vaak een beetje "sponzig". Een sprintbooster versneld het signaal van je gaspedaal naar je ECU waardoor hij wat pittiger reageert. Je hebt 3 modes; uit, sport en track. De laatste 2 met een steeds snellere gasrespons.
Ik ben van plan om mijn ECU te verwisselen voor een Facelift versie; gasrespons is dan schijnbaar een stuk beter en wat meer knallen.
Succes!
- ArCadE
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Marcel's R53 - Wintertijd = Sleuteltijd / Sprintex blz
Ik heb een R52 Facelift, automaat. Werkt een sprintbooster in dat geval ook ?
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Marcel's R53 - Wintertijd = Sleuteltijd / Sprintex blz
Heb ik ook gedaan, scheelt inderdaad een hoop, zowel qua respons als qua knallen/geknetter!Minimaastricht schreef:Ik ben van plan om mijn ECU te verwisselen voor een Facelift versie; gasrespons is dan schijnbaar een stuk beter en wat meer knallen.
- Minimaastricht
- Mod virus alert!
- Locatie: Maastricht
Bericht
Marcel's R53 - Wintertijd = Sleuteltijd / Sprintex blz 17
He Thedutchman & ArcadE; ik weet dat Davy (GeaR53) nog een originele sprintbooster heeft liggen. Voor de details zou ik Google gebruiken, vind je vast wel of ie ook op een automaat toepasbaar is. Vraag even aan hem wat hij ervoor vraagt. In in de US zijn ze best prijzig. Succes!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Minimaastricht
- Mod virus alert!
- Locatie: Maastricht
Bericht
Marcel's R53 - Wintertijd = Sleuteltijd / Sprintex blz 17
Update: Montage inlaatbuis en waterpomp
Jammer genoeg bleek de koelwaterslang iets te kort te zijn.
Maar op zoek naar een iets langere.
Wordt vervolgd....
Jammer genoeg bleek de koelwaterslang iets te kort te zijn.
Maar op zoek naar een iets langere.
Wordt vervolgd....
- Minimaastricht
- Mod virus alert!
- Locatie: Maastricht
Bericht
Marcel's R53 - Wintertijd = Sleuteltijd / Sprintex blz 17
Update: Aansluiten waterpomp / elektra bekabeling
Laatste loodjes wat betreft de Sprintex!
Nog te doen:
- Klein onderhoud: Bougies, koelwater, olie
- Spruitstuk voorzien uitlaat band
- M7 heat shield monteren
- GRS koel element ontvetten met aceton
- Defecte olie temperatuur sensor vervangen
- Facelift ECU monteren
- Enz...
Laatste loodjes wat betreft de Sprintex!
Nog te doen:
- Klein onderhoud: Bougies, koelwater, olie
- Spruitstuk voorzien uitlaat band
- M7 heat shield monteren
- GRS koel element ontvetten met aceton
- Defecte olie temperatuur sensor vervangen
- Facelift ECU monteren
- Enz...
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Marcel's R53 - Wintertijd = Sleuteltijd / Sprintex blz
Had deze topic al een tijdje niet gezien, maar potdorie wat een heerlijk project!
Maar je kan dus gewoon Sprintex steken en een standaard ECU draaien?
De tuning laat je dan nog wel doen bij 1320, maar blijven de knallen dan wel? Want volgensmij met elke vorm van tuning raak je de knallen kwijt
Wel heerlijk om te doen toch. Lekker alles uit elkaar halen en rustig terug bouwen. Heb je een tijdslimiet of gewoon klaar is klaar?
Het zelf maken van die banjo-bout vind ik wel echt uber heldenwerk!!!!
Maar je kan dus gewoon Sprintex steken en een standaard ECU draaien?
De tuning laat je dan nog wel doen bij 1320, maar blijven de knallen dan wel? Want volgensmij met elke vorm van tuning raak je de knallen kwijt
Wel heerlijk om te doen toch. Lekker alles uit elkaar halen en rustig terug bouwen. Heb je een tijdslimiet of gewoon klaar is klaar?
Het zelf maken van die banjo-bout vind ik wel echt uber heldenwerk!!!!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Marcel's R53 - Wintertijd = Sleuteltijd / Sprintex blz
Echt lekker bezig Marcel en idd die banjo bout zelf maken is echt wel top of the bill !!!
- Minimaastricht
- Mod virus alert!
- Locatie: Maastricht
Bericht
Marcel's R53 - Wintertijd = Sleuteltijd / Sprintex blz 17
Thanks BMX en Ginoceros!
Ik mag dankbaar gebruik maken van de loods van Davy; zoals ik al vermelde een beetje mijn tweede huis geworden. . Staat daar droog, alles binnen handbereik en als Davy er is extra kennis en handigheid in huis. Geen echte tijdslimiet; als er maar een constante vooruitgang is.
Wat betreft de Sprintex; ja hoor geen issue om een gewone ECU te gebruiken. Er staat nu software op van 1320 maar het plan is om mijn pre- facelift ECU te vervangen door een facelift versie. Deze staan bekend als zijnde dat ze een snellere gasrespons hebben en meer knallen. Knallen is dan ook softwarematig te beïnvloeden. Mijn R53 loopt op de snelweg met alle mods tot nu toe zo rond de 6.5 a 7.0 liter/100km. Dan rijdt ik gemiddeld 110/120 km/u. Voor een R53 zuinig (maw goed afgesteld) maar daardoor inderdaad geen knallen. Na montage facelift ECU gaan we terug naar 1320.
Winterproject is still ongoing. Ik heb via Davy gisteren een incomplete Bytronik riemspanner kunnen bemachtigen. (http://www.bytetronik.com/GPR_S5-210.pdf) welke ik nu in rap tempo (nu de auto nog open ligt) compleet wil maken en gaan monteren. Moet nog een kleine spacer laten draaien, montage materiaal bij elkaar zoeken, OEM demper en tensioner stop regelen en dan uit eindelijk de veer comprimeren. Dat gaat pas een uitdaging worden.
Maar goed; keep you all posted.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik mag dankbaar gebruik maken van de loods van Davy; zoals ik al vermelde een beetje mijn tweede huis geworden. . Staat daar droog, alles binnen handbereik en als Davy er is extra kennis en handigheid in huis. Geen echte tijdslimiet; als er maar een constante vooruitgang is.
Wat betreft de Sprintex; ja hoor geen issue om een gewone ECU te gebruiken. Er staat nu software op van 1320 maar het plan is om mijn pre- facelift ECU te vervangen door een facelift versie. Deze staan bekend als zijnde dat ze een snellere gasrespons hebben en meer knallen. Knallen is dan ook softwarematig te beïnvloeden. Mijn R53 loopt op de snelweg met alle mods tot nu toe zo rond de 6.5 a 7.0 liter/100km. Dan rijdt ik gemiddeld 110/120 km/u. Voor een R53 zuinig (maw goed afgesteld) maar daardoor inderdaad geen knallen. Na montage facelift ECU gaan we terug naar 1320.
Winterproject is still ongoing. Ik heb via Davy gisteren een incomplete Bytronik riemspanner kunnen bemachtigen. (http://www.bytetronik.com/GPR_S5-210.pdf) welke ik nu in rap tempo (nu de auto nog open ligt) compleet wil maken en gaan monteren. Moet nog een kleine spacer laten draaien, montage materiaal bij elkaar zoeken, OEM demper en tensioner stop regelen en dan uit eindelijk de veer comprimeren. Dat gaat pas een uitdaging worden.
Maar goed; keep you all posted.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
Re: Marcel's R53 - Wintertijd = Sleuteltijd / Sprintex blz
Tip voor als je de motor met koelwater gaat vullen.
Doe dat van de bovenkant en onderkant vanaf de elektrische waterpomp zodat die zo min mogelijk zonder water draait. Bovenkant vullen gewoon via koelwaterreservoir, onderkant via eerst radiator helemaal vullen via slangaansluiting linksboven.
Als de elektrische waterpomp te lang zonder water draait gaat hij lekken en moet je een nieuwe kopen. Ik heb er op deze manier geen problemen mee gehad bij 4 keer vullen maar Krumm heeft er 3 weg kunnen gooien.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar neem de grootste Sprintex pulley. Bij de kleinste en standaard inlaat buis krijgt Sprintex niet genoeg lucht, zelfs bij de grootste is dat al een bottleneck.
Doe dat van de bovenkant en onderkant vanaf de elektrische waterpomp zodat die zo min mogelijk zonder water draait. Bovenkant vullen gewoon via koelwaterreservoir, onderkant via eerst radiator helemaal vullen via slangaansluiting linksboven.
Als de elektrische waterpomp te lang zonder water draait gaat hij lekken en moet je een nieuwe kopen. Ik heb er op deze manier geen problemen mee gehad bij 4 keer vullen maar Krumm heeft er 3 weg kunnen gooien.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar neem de grootste Sprintex pulley. Bij de kleinste en standaard inlaat buis krijgt Sprintex niet genoeg lucht, zelfs bij de grootste is dat al een bottleneck.
- Minimaastricht
- Mod virus alert!
- Locatie: Maastricht
Bericht
Re: Marcel's R53 - Wintertijd = Sleuteltijd / Sprintex blz
Thanks Berthill; ga je tips zeker meenemen.
- Minimaastricht
- Mod virus alert!
- Locatie: Maastricht
Bericht
Marcel's R53 - Wintertijd = Sleuteltijd / Sprintex blz 17
En dan komt er weer een mod voorbij die je gewoon NIET kunt laten liggen.
Davy had nog een incomplete Bytetronik riemspanner liggen.
(Zie: Hier)
Een echt serieus stukje kwaliteitswerk tov de OEM riemspanner en speciaal ontworpen om ism de Sprintex het slippen van de V-snaar tegen te gaan als de krachten wat groter worden.
Ontbrekende spacer laten draaien
Hoopje onderdelen en ijzerwaren... we kunnen bouwen:
Veer onder spanning zetten.... de aanhouder wint.
Spacer past perfect:
The end result... klaar om gemonteerd te worden:
Helemaal happy !
Davy had nog een incomplete Bytetronik riemspanner liggen.
(Zie: Hier)
Een echt serieus stukje kwaliteitswerk tov de OEM riemspanner en speciaal ontworpen om ism de Sprintex het slippen van de V-snaar tegen te gaan als de krachten wat groter worden.
Ontbrekende spacer laten draaien
Hoopje onderdelen en ijzerwaren... we kunnen bouwen:
Veer onder spanning zetten.... de aanhouder wint.
Spacer past perfect:
The end result... klaar om gemonteerd te worden:
Helemaal happy !
Onze sponsors