Macs hyper blue R53 *winterschoenen

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MacDeluxe
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:11

Macs hyper blue R53 *winterschoenen

27 jul 2015, 00:21

Hallo allemaal,

Ik heb drie weken geleden een prachtige R53 met JCW kit gekocht. Wat een heerlijke wagen zeg! Precies wat ik ervan gehoopt / verwacht had. Ik heb ook proef gereden in een R56, maar de R53 stuurde toch veel lekkerder en voelde directer aan. Daarnaast vind ik de supercharger veel fijner dan de turbo.
De wagen kan nog lang mee, want er zit nog maar 66.000 op de teller :rijden

in de tussentijd ben ik al aardig druk geweest met de wagen. Natuurlijk meteen van de buitenkant flink verwend. Wassen, kleien, polijsten, wax... hij staat er in een prima staat bij! Ik had eigenlijk gehoopt om ook meteen tijd te vinden om een foto shoot te doen, maar daar is het helaas nog niet van gekomen. Met het slechte weer van deze week zie ik dat ook nog niet zomaar gebeuren. Komt wel ;)

Daarna meteen de audio aangepakt. Voorin Focals geplaatst en achterin een infinity sub en een Hertz 4 kanaals versterker. Dat was wel een flinke klus, met name het trekken van de kabels:
► Laat Spoiler zien
De boost radio die erin zat had een paar defecte ledjes. Daarnaast wilde ik bluetooth en de mogelijkheid om een ipod aan te sluiten. Daarom ervoor gekozen om een Pioneer DEH8700BT erin te zetten. Mooi strak modelletje en de kleur van het display is aan te passen :icon_top:
Ben helemaal tevreden met de audio nu!

Vandaag eindelijk tijd gevonden om met NSCexpert te gaan coderen. Dat is me uiteindelijk gelukt, maar wat een uitzoekwerk als je dat voor de eerste keer gaat doen zeg! Ik wil verschillende opties aanzetten, zoals comfort open en close met de AB en het passagiersraam auto up. Dat is nog niet gelukt. Heb al een vraag gepost in het daarvoor bestemde topic.

Inmiddels al een paar aanpassingen gedaan:
  • 17" R90's eronder
  • OEM zonneschermen erin 8)
  • Audio upgrade
  • Antenne vervangen voor de korte versie
  • Eibach Pro verlaging
  • Orranje Stealth Cold Air Intake
  • S spokes voor de winter wit geplastidipt
  • Carbon Veerpootbrug
  • K-sport BBK om "ietwat" sneller tot stilstand te komen :mrgreen:

    Verdere plannen:
    • Spoorverbreders achterzijde
    • Comfort knipperlicht (module inbouwen ofzo?)
    • Veel km's maken :rijden
Hierbij de foto's van de wagen zoals die er nu bij staat :))

Grt,
Mac

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wie zegt dat een Mini klein is? Deze is XL :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MacDeluxe op 21 dec 2016, 20:20, 9 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: Macs R53 JCW hyper blue

27 jul 2015, 03:19

Nice Ride

Cold Air Intake heb ik zelf van M7. Gekocht bij Beek Racing.
Heerlijk het gejank nu van de supercharger.
Bij Beek ook Stage 2 laten doen, 17% pulley en software aangepast.
Wereld van verschil nu.
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Macs R53 JCW hyper blue

27 jul 2015, 06:27

Hoi Mac, wauw gave Mini !

Wellicht is de foto meeting op 30 Augustus op Stijp S in Eindhoven een uitgelezen mogelijkheid om wat mooie plaatjes van je nieuwe aanwinst te laten maken.
Kan je hem meteen aan de andere 40 die er nu al komen showen.
Topic staat onder events 2015
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
MacDeluxe
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:11

Re: Macs R53 JCW hyper blue

27 jul 2015, 09:49

Thnx @ll,

Zal overwegen om de 30e naar de shoot te komen :icon_top:

@nepnerd, heb je ook je intercooler vervangen? Ik begreep dat als je de pulley vervangt dat dit noodzakelijk is ivm de temp die toeneemt.
Wat voor bedragen heb je het eigenlijk over als je de pulley laat vervangen en de software aan laat passen?
Afbeelding
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Macs R53 JCW hyper blue

27 jul 2015, 09:56

Gefeliciteerd met de aankoop! Het aantal Hyper Blue's blijft maar groeien en dat is een goede ontwikkeling als je het mij vraagt! Om de passagiers ruit in 1 klik omhoog te laten gaan zul je iets extra's moeten monteren, want dat schijnt niet met alleen software te kunnen. Net zo als het comfortknipperlicht. Het is wel eens eerder gedaan, maar deze mod komt niet vaak voor. Hopelijk laat dit je niet tegenhouden en weet je het toch voor elkaar te krijgen!

Je hebt het over een CAI, maar die heb je toch al als je een JCW kit hebt?

Veel plezier van je nieuwe MINI, maar ik weet zeker dat dat helemaal goed gaat komen!
MacDeluxe
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:11

Re: Macs R53 JCW hyper blue

27 jul 2015, 10:09

De eerste eigenaar heeft er ook een M7 CAI in gehad, maar volgens mij heeft hij hem ten tijde van de verkoop eruit gehaald en een origineel filter erin gezet. Zo ziet hij er nu uit onder de motorkap:

Afbeelding

Afbeelding

Als het nodig is om het een en ander in te bouwen, dan is dat geen probleem... ik vind het wel leuk om zoiets uit te zoeken. Ben echter nog niet een module tegen gekomen voor het auto omhoog van het passagiersraam. Heb je toevallig een linkje?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

Re: Macs R53 JCW hyper blue

27 jul 2015, 21:12

Erg strakke MINI! 8) Erg mooie kleur en die JCW kit is natuurlijk top. :rijden
Afbeelding
Sportspack Mark
Be Mini
Be Mini
Locatie: Northern Ireland
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 okt 2010, 16:24

Re: Macs R53 JCW hyper blue

27 jul 2015, 22:31

Very nice :)

Looks fantastic
Afbeelding
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Macs R53 JCW hyper blue

27 jul 2015, 22:56

Aaahh weer een mooie Hyper Blue binnen club! mag zelf ook trotse bezitter zijn van een HB.

en zo te zien zit het OEM filter er in, je kan evt een DaveF filter van maken ipv M7 CAI
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

Re: Macs R53 JCW hyper blue

27 jul 2015, 23:18

Vandaag deze HB JCW in het echt mogen bewonderen en hij staat er fraai bij!! :D

P.s. R90's zou het he-le-maal afmaken natuurlijk maar dat had ik je al gezegd :lol: 8)
JR mini
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2011, 20:02

Re: Macs R53 JCW hyper blue

27 jul 2015, 23:41

MacDeluxe schreef:De eerste eigenaar heeft er ook een M7 CAI in gehad, maar volgens mij heeft hij hem ten tijde van de verkoop eruit gehaald en een origineel filter erin gezet. Zo ziet hij er nu uit onder de motorkap:

Als het nodig is om het een en ander in te bouwen, dan is dat geen probleem... ik vind het wel leuk om zoiets uit te zoeken. Ben echter nog niet een module tegen gekomen voor het auto omhoog van het passagiersraam. Heb je toevallig een linkje?
Link naar de DIY raammodule is: http://www.newminiclub.nl/diy.php?id=447&tag=Interieur

Overigens wel vreemd dat je een standaard luchtfilter hebt gezien het bouwjaar van de auto. Bij deze JCW kit hoort standaard ook een JCW luchtfilter. Maar wellicht had de 1e eigenaar deze al weer verkocht.

Je hebt inderdaad de juiste keus gemaakt door voor een R53 met JCW kit te gaan. Zeker in deze kleurstelling klopt het plaatje helemaal. :icon_top:
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Macs R53 JCW hyper blue

28 jul 2015, 04:11

Mij is verteld dat de intercooler niet vervangen hoeft te worden bij normaal gebruik. Dus af en toe planken kan geen kwaad.
Bij circuit gebruik is het wel aan te raden

Prijzen staan op de site van Beek Racing zie http://www.minispeed.nl/categorie.php?cat=38&model=1

Ik was kwijt € 715,- incl. Rollenbank.
Btw ik heb Stage III niet Stage II
MacDeluxe
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:11

Re: Macs R53 JCW hyper blue

28 jul 2015, 10:42

Bedankt allen voor de toffe reacties!

@Shag, we zijn vergeten je deur te polijsten... beetje te druk geweest met 'minitalk'. Als je nog een keer langs wil komen geen probleem :icon_top:

@JR mini, thnx voor de link. Dat is nog best eenvoudig (en goedkoop) zelf op te lossen.

@nepnerd, Ik heb gister contact gehad met Beek. Alleen de pulley vervangen levert dusdanig weinig pk winst op icm de JCW kit dat dit niet rendabel is. Het enige alternatief is meteen een stage VI (ook de nokkenas) te nemen... daar moet ik nog wel ff flink over nadenken :shock:

in de tussentijd aan het zoeken naar een setje zonneschermen ipv blinderen. Had het ook in mijn BMW's en dat is goed bevallen. Daarnaast vanmiddag een kijkje nemen bij een setje 17" R90's. 8)
Afbeelding
MacDeluxe
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:11

Re: Macs R53 JCW hyper blue

28 jul 2015, 16:54

:))

Afbeelding
Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

Re: Macs R53 JCW hyper blue

28 jul 2015, 17:23

Gaaf !! Zijn dit de R90's uit het verre noorden?? :P :D

Gaat dik staan! Benieuwd naar de foto's zodra ze gemonteerd zijn.

Terug naar “Show your ride”