Al jaren een stille wens en steeds advertenties in de gaten gehouden maar aangezien we ook nog een motorhobby hadden nooit serieus voor een GP gegaan. Afgelopen jaren steeds minder motor gaan rijden dus toen recentelijk een leuke GP voorbij kwam besloten de motoren te verkopen en met het GP virus aan de slag te gaan.
Ik wilde perse 1 vd 20 in NL geleverde versies en dan ook nog een exemplaar met een historie van zo weinig mogelijk eigenaren en zo origineel mogelijk.
GP1449 kwam voorbij maar ik vond de prijs veel te hoog dus besteedde er aanvankelijk niet veel aandacht aan tot ik er toch maar een mailtje aan waagde naar de verkoper. Vervolgens volgden een aantal weken van diverse bezichtigingen, proefritten, inspecties rondom en op de brug om de onderkant te inspecteren en onderhandelingen over de prijs. Daarnaast nog diverse clubleden geraadpleegd en een paar weken geleden eindelijk eens kunnen worden met verkoper waarna we de kleine rakker hebben opgehaald !!!
De wagen is van 2006 en werkelijk in nieuwstaat met maar 55k op de teller. In 2006 door BMW Martinistad aan de toenmalige eigenaresse verkocht die er ongeveer 3 jaar mee rondgereden heeft in de omgeving van Klazienaveen waarbij hij ook op autogespot is geplaatst. Daarna is de wagen blijkbaar onderwerp van juridisch getouwtrek tussen scheidende partijen geweest en heeft tot afgelopen jaar in een overdekte stalling gestaan. De huidige verkoper vond um niet stoer genoeg en heeft er een set GP2 stickers op laten plakken de lamellen vd gril van carbonfolie voorzien

Is ie dan helemaal perfect ? Nee, op de bumper laat bij de luchtinlaten de lak los hetgeen na onderzoek een veel voorkomend probleem is bij de GP. Daarnaast kwam de lak vd gril mee toen ik daar de carbonfolie vanaf trok en het blanke deel vd GP velgen vertoont corrosie onder de blanke laklaag.
Afgelopen week dus meteen de bumper en gril gedemonteerd en naar de spuiter gebracht + alle GP2 bestickering eraf getrokken hetgeen gelukkig erg gemakkelijk ging omdat het er nog niet lang opzat. Hierdoor ook geen kleurverschil. Originele motorkapstickers gekocht en vandaag heeft meester bestickeraar Rajko deze op de motorkap geplaatst waarvoor nogmaals een diepgaande buiging maestro !

Tevens weer de bumper gemonteerd die inmiddels terug was vd spuiter en al diverse zaken losgehaald om staat van onderhoud nog verder te onderzoeken. In tegenstelling tot de vorige 2 MCS-en merk je dat deze wagen nauwelijks iets te verduren heeft gehad vd weersinvloeden. Alle schroefjes, boutjes, moertjes gaan gemakkelijk los en tot nu toe brak er niets af. Zelfs de alu delen zien er nog nieuw uit.
Meteen maar een ITG luchtfilter en JCW pook + handrem geplaatst en rubberen vloermatten erin gemikt.
Mod plannen ?? NEE !! ik bedoel NIE VEUL !! ik ga een muur in de huiskamer doorbreken zodat ik um naast de tv kan neerzetten en heel af en toe als de zon niet te hard schijnt, het niet te hard waait, de temperatuur rond de 18 graden is, het niet regent etc .... dan mag ie naar buiten

Ga wel nog remvloeistof verversen en over een tijdje het brandstof filter en wanneer ik bij Davy de stekkertjes heb opgehaald sluit ik de sidemarkers nog aan.
Tevens zoek ik nog een adresje waar ik het blanke deel vd velgen kan laten polijsten. De randen machinaal polijsten is voor de meeste bedrijven niet zo'n probleem maar de spaken dienen handmatig te gebeuren en dat doet niet iedereen blijkbaar.
Oja ... enne .... de jcw uitlaat maakt niet zo'n mooi geluid als de Milltek dus er is wel een resonantiedemper vervanger onderweg uit Duitsland ...
Genoeg geluld !!! zal eens wat pics gaan uploaden !!