R53 Cooper S JYR endurance racer

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Matthijs
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Utrecht
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2010, 15:13

R53 Cooper S JYR endurance racer

08 nov 2023, 12:20

Hallo allemaal,


Wij zijn een R53 aan het ombouwen naar een JYR (JunkYard Race) racer, het leek me leuk om dit hier met jullie te delen :) We hebben een mooi Electric Blue Cooper S op de kop kunnen tikken voor weinig. Heel weinig zelfs. Niet zo gek:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Deze mooie Mini is gestolen, en toen gestript voor onderdelen. Dat maakt voor ons niet heel veel uit, aangezien wij toch het gehele interieur eruit zouden moeten halen. Echter is er nog veel meer weg, eigenlijk ook meer dan we dachten. We gaan dus waarschijnlijk op zoek naar een complete donorauto waar we alles wat we nodig hebben af kunnen halen. Mocht er iemand een auto hebben staan zonder motor / bak of waar deze defect zijn hoor ik het graag :)

We gaan de Mini voorzien van een rolkooi met FIA keur, racestoel met slede (er zit 30cm verschil in lengte tussen de coureurs van ons team) en verder alle noodzakelijke veiligheidseisen zoals killswitch brandblusser etc. De raceklasse is een opstapklasse, waar plezier maken voorop staat, echter dienen de auto's en de kleding van de coureurs wel conform FIA eisen te zijn. Wat we met het schuifdak doen moeten we nog even bekijken, waarschijnlijk lassen we dat helemaal dicht.

Overigens heb ik aardig wat ervaring met Mini's. In 2002 kocht ik een zwarte One Salt van letterlijk al mijn geld, ik was toen 21. Echt veel plezier mee gemaakt. Daarna een clubman gereden, die moest weg vanwege gezinsuitbreiding. Ik heb een rally gereden met een R53, en we hebben ook nog een Countryman Hybride gehad. Verder ben ik erg verwend geweest op autogebied, met oa een 991.1 GT3, 997 GT3, 997 turbo, 991.2 Targa GTS gereden te hebben. Momenteel heb ik ook nog een MB G55 project staan, heb ik een VW T2b waar een 2.7 in ligt en een Q7 PHEV. Maar Mini blijf ik leuk vinden. Ben nu een beetje aan het kijken of ik een mooie GP uit 2006 kan vinden. Geen haast ermee.

Als we stappen maken laat ik de updates zien. Voor tips / tricks sta ik altijd open :) En zoals gezegd, mocht er iemand een geschikte donor hebben staan dan horen we dat graag. Hoeft geen S te zijn hoor.
Laatst gewijzigd door Matthijs op 08 nov 2023, 12:28, 3 keer totaal gewijzigd.
R53 JYR Endurance racer in the making
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: R53 Cooper S JYR endurance racer

08 nov 2023, 12:22

Hi Mathijs
Gaaf om zo’n project te starten en leuk dat je het deelt.

Helaas kan ik de foto’s niet openen. Weet niet of ik de enige ben, maar foto’s maken het volgen wel een stuk leuker

Veel succes iig
Afbeelding
Gebruikersavatar
Matthijs
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Utrecht
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2010, 15:13

Re: R53 Cooper S JYR endurance racer

08 nov 2023, 12:25

Ik zal eens kijken, ik zie ze wel :) ik heb ze geupload via mijn album op deze site.
R53 JYR Endurance racer in the making
Gebruikersavatar
Matthijs
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Utrecht
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2010, 15:13

Re: R53 Cooper S JYR endurance racer

08 nov 2023, 12:28

Ik heb de linkjes aangepast, volgens mij werkt het nou wel. Ik zie ze nu ook groter dan de eerste keer :)
R53 JYR Endurance racer in the making
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: R53 Cooper S JYR endurance racer

08 nov 2023, 14:20

Hartelijk welkom Matthijs. Ik zie de foto's in ieder geval.
Leuk project!
Die Porsche 's zijn nog leuker maar ook ander budget, zeker op circuit.

Ik heb een R53 GP gehad, een hele leuke Mini.
Heb hem verkocht aan een garage, staat te koop.
Niet goedkoop maar is heel veel aan vervangen. Is technisch bijna nieuw.
https://boulogne-autoworks.nl/occasions/14
Gebruikersavatar
HHBBXX
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Velp en Kolverath
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 aug 2023, 08:56
Nederland

Re: R53 Cooper S JYR endurance racer

08 nov 2023, 15:09

Welkom Matthijs en wat een leuk project heb je opgepakt!
Erg leuk dat je het met ons wilt delen, ik ga dit zeker met belangstelling volgen. :icon_top:

Groeten,
Harry.
Youth isn't a time of life, it's a state of mind
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: R53 Cooper S JYR endurance racer

08 nov 2023, 17:34

Zie nu de foto’s idd wel. (Account probleempje)
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”