maus zijn bonkey is end of story..... samenvatting p 122

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

13 sep 2010, 19:18

uhh... :O

:lol:

Jammer Maus! Maar een nieuw project is ook cool! 8) 8)
Ik hoop wel dat je van dat project ook hier uitgebreid verslag blijft doen! :wink:
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

17 sep 2010, 08:26

@Woosh:Jup dat weet ik zeker. Dat geldt in ieder geval zeker voor de mensen die ik bedoel :lol:
@Peter: Persoonlijk denk ik niet dat ik daar last van ga krijgen om het feit dat ik ook op vw forums zit, maar we zullen zien :D
@Rick: Snel meeten dude :lol:
@Fred: Wat is het toch met jou dat je zo snel denkt dat je belazert word :?
Ik raad nog steeds iedereen aan om een schroefset te kopen.
Zet hem alleen niet op 7cm verlaging met 8.5x17 et30 wielen :wink:
Schroefset rijd veel beter! Nu ie eronderuit is rijd ie gewoon veel minder goed! Voor mij veruit een van de beste mod's die ik op de mini gehad heb!!
@Dick: Jij snapt hem. De nieuwe modellen is allemaal 1.4 met compressor en turbo. Het is ook niet een aso snelle, maar gewoon lekker rap :D
@Geo: Dat is ook mijn mening! Mini was leuk vet en rijd goed, maar golf is toch ook wel echt een fijne bak!
En zeker de nieuwe modellen zijn nog echt niet sjonnie! Beetje wielen om de zoveel tijd verwisselen en
gewoon netjes houden 8)
@Rob: Jij rijd ook heel laag. Maar je wielen vallen binnen je kasten.
Dus met deining in de weg gaat hij in je kasten op en neer.
Bij mij pakt ie hem op het bodywerk. Low is a lifestyle en misschien zeg ik over een half jaar wel weer dat ie op ze buik moet :lol:
Het heeft ook zeker niks met leeftijd te maken. Was ook meer een grapje :lol: Op vag gebied hebben wij andere smaken en dat is maar goed ook anders zou iedereen dezelfde auto rijden :D
Met die meetings komt dat zeker een keer goed. En misschien zul je zeggen ik zou zoiets nooit kopen, maar netjes is ie zeker. Er zit geen krasje op en er staat 12.000km op de teller zo goed als nieuw dus 8)
@Cannuccia: Thx :oops: Ben ook gewoon trots op dit project. 8)
@Fisico: Thx man 8)
@Sven: Overzicht maak ik zelf wel een keer :wink: Of je moet het echt willen :lol:
Project word het niet echt maar zal zeker een topicje aanmaken 8)


En wow de auto is nog niet weg en er staat al een next sticker op me neus :?
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

17 sep 2010, 08:41

heb je al foto's van de nieuwe ride Maurice? mini ingeruild bij Dealer?
En idd hoe een r56 met verlaging en bandjes keurig in de kasten rijd is veel comfortabeler als een r50/r53 flink laag en schuren met het rubber tegen de wielkasten en als je een kuil in de weg ziet dat je je al voorbereid op een flinke bonk/kraak of wat dan ook :mrgreen:
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

17 sep 2010, 08:48

@Daiel: Jij snapt het :lol: Mini is bij de dealer ingeruild. Die kerel zijn dochter keek naar mijn auto en zei die wil ik pap :lol:
De verkoper zei als je hem inruild wil me dochter hem al hebben.
Dus hij heeft me best een goeie prijs gegeven. En persoonlijk hou ik er
ook niet echt van om allemaal van die josti's aan me deur te hebben
die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en bij elk kapot iets
gelijk gaan bellen om kosten te delen enzo als je begrijpt wat ik bedoel :lol:
Foto's heb ik wel van hoe hij te koop stond, maar wil effe mooie pica's maken en mooi topic van maken. Ik ben helemaal door het lint!
Morgen ophalen. Het is best wel een kleine droom die uitkomt van me.
Vw's vind ik gewoon echt hot en zeker de nieuwe modellen!
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

17 sep 2010, 08:54

klinkt dat je het helemaal goed hebt aangepakt, en dat je super blij met bent je keus, wat wil je nog meer en dan morgen al de grote dag... nieuw model zeg je, vd phaeton is er toch geen nieuw model, hihi.... ben erg benieuwd, spannend man...

laat je em voorlopig zoals die nu is, maw issie mooi aangekleed nu al?
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

17 sep 2010, 08:56

Auto particulier verkopen heb ik 1 keer gedaan en waarschijnlijk nooit weer :? heel irritant al die bellende achmeds enz . en dan ook nog je auto af lopen zeiken om hem uiteindelijk niet te kopen :evil:
Nieuwe vw zijn idd erg mooi / netjes maar je gaat hem toch wel weer gruwelijk verlagen met dikke wielen :wink: dan gewoon de wielen iets naar binnen houden dan rijd je er veel dikker bij als standaard en toch heb je comfort :wink:
Als je een keer in de buurt bent (Apeldoorn/Deventer) rijd dan ff een stukje met mij mee dan kun je zien dat het bestaat comfort i.c.m laag .
niks schuren en bonken alleen ff opletten met sommige drempels :wink:
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

17 sep 2010, 08:58

ik ook 1 x, mar hier ging t nog en uiteindelijk 2 blokken verderop aan iemand verkocht voor zn vrouwtje (206 cc).... maar ken de verhalen wel ja.


speed hou nou op met verlagen, zet jij em nou eerst hoger voor zondag en breng wat plak plastic aan tegen steenslag, maus laat em lekker origineel zei hij ;)
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

17 sep 2010, 09:02

ik rijd wel om zondag :wink:
Ik wil er wel een kratje Grolsch opzetten dat de nieuwe ride van Maurice binnen een jaar min. 5 cm gezakt is :mrgreen:
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

17 sep 2010, 09:02

@Junky: Klopt :D Het is ook echt een keuze die niet zo maar uit de lucht is komen vallen! Het gesprek de afgelopen weken is ook vaak over de nieuwe auto geweest, maar ik weet dat dit de beste keus is voor mij/ons.
Hij is zeker heel compleet aangekleed. Wielen zijn al vernieuwd en sportonderstel, maar voor de rest eerst even genieten :D

@Daiel: I know en misschien doe ik dat ook wel weer. Dikke wielen heeft ie al. Die heb ik er gelijk op laten zetten. R-line sportonderstel zit er ook al op en voor staat ie op 20mm en achter op 15mm verlaging dus de wheelgap is zeker niet heeeel erg ofzo
19" met dunlop sportmaxx banden. 215/40/19 die vullen de kasten ook behoorlijk kan ik je verstellen :lol:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

17 sep 2010, 09:06

nu maar hopen dat we snel een foto te zien krijgen 8) Heel veel plezier morgen :wink: dat zal wel lukken zo te horen :D
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

17 sep 2010, 09:07

speedy schreef:ik rijd wel om zondag :wink:
Ik wil er wel een kratje Grolsch opzetten dat de nieuwe ride van Maurice binnen een jaar min. 5 cm gezakt is :mrgreen:
grote mond, je staat en rijdt vast vooraan!!

dat 2e kon je wel eens gelijk in hebben ja :s
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winsum
Berichten: 3067
Lid geworden op: 12 feb 2009, 10:13

17 sep 2010, 21:18

Wat voor VW is het nu geworden?
Geef eens even een hint :wink:
Ik ben wel nieuwschierig na zelf 23 jaar VW gereden te hebben :lol:
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

17 sep 2010, 23:04

Er was is een dag……………
Toen ik bij een autodealer naar binnen stapte op zoek naar een nieuwe auto.
Mini vond ik altijd al een geweldig karretje maar, ze waren ook altijd duur.
De cooper was toen al een tijdje uit en begon wat goedkoper te worden.
Ik zag hem staan en wilde gelijk een proefrit. Na die proefrit is er eigenlijk een hoop veranderd.
Ik moest en zou een mini rijden! Van types had ik eigenlijk helemaal geen verstand toen.
De ene cooper had een gat in de motorkap en de ander niet. Ik wilde een full options en zo kwam ik al snel uit op een chili interieur pakket. Het heeft best een tijdje geduurd voordat ik de mini had die ik wilde tweedehands. Uiteindelijk toch gevonden . Een indy blue mini cooper met chili pakket.
En wat was ik trots en wat reed dat ding als een kart
Wat ik ook wilde was een geblokt dak en zo kwam ik al snel bij newminiclub uit.
Mezelf daar aangemeld en toen werd het eigenlijk steeds erger.
Het mini virus was een feit!
Mini zoals hij was toen ik hem kocht:

Afbeelding

Hier en daar wat mod’s maar, niet echt hele bijzondere dingen omdat ik simpelweg super tevreden was over hoe hij toen was. Ik denk na een jaar toch is op zoek naar een bumpersetje. Een s voorbumper en de rest van het aerodynamica pakket van mini. En alles meegespoten want dat vind ik persoonlijk altijd echt goed staan op de r50/53 modellen!
Op ten duur na nog wat kleine aanpassingen reed ik zo rond.

Afbeelding

Afbeelding

Wat bij mij altijd is blijven overheersen is dat ik zo blij was met die mini en het reed zo goed!
Toen begon eigenlijk het mod virus echt volledig door te slaan. In die periode denk ik dat er geen mini op het net was die ik niet kon van plaatjes.

De volgende stap zou velgen worden. het leukste gedeelte van mijn project!
De zoektocht naar velgen was dan ook een lange en leuke weg!
Dingen uitzoeken, maten bekijken, foto’s vergelijken, iets unieks vinden, photoshops maken.
Hier enkele shops van toen :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo kwamen er al gauw een paar dingen naar voren wat ik wilde.
Breed, laag en met een zogenaamde lip in de velgen.
Uiteindelijk gekozen voor de DZ exclusiv wielen in wat mij betreft de perfecte maten voor een mini
als je de look wilt die ik had. 8.5x17 met et 30!
Schroefset maakte de stance compleet!

Afbeelding

Om hem nog verder te individualiseren spoot ik elk onderdeel in de bodykleur wat je je maar kon bedenken. Alles was meegespoten. De bumpers moesten er ook aan geloven en werden geshaved
en het plaatje begon steeds completer te worden. Dat trok al snel de aandacht van een amerikaans forum “stanceworks”. De foto’s zijn al bij velen bekend maar hier toch nog mijn favoriete pics:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het gekke is dat hoe completer hij werd en hoe meer mijn doel bereikt werd hoe minder leuk
ik het vond worden. Alles was gedaan en de auto was compleet. Niks kon ik meer uitzoeken.
Nergens kon ik meer naar uitkijken. Het project was klaar!:(
Het klinkt misschien stom en tuurlijk is het leuk als mensen hun nek verdraaien om naar je auto te kijken en duimpjes opsteken op de snelweg,maar de lol was eraf voor mij. Ik heb meer plezier in het modden dan in het er in rond rijden.
Morgen word de nieuwe auto opgehaald en normaal zeggen de meeste mensen
met pijn in me hart enz…
Ik heb er totaal geen problemen mee en ben blij dat ik hem weg breng.
Niet om het feit dat hij niet goed is maar ik weet dat er een nieuwe auto voor me staat met een nieuwe wereld om te ontdekken wat modden betreft. Helemaal geweldig!
Thx allemaal voor de support en commentaren goed en slecht.
Bonkey gaat weg maar wat mij betreft word hij niet vergeten!!

Afbeelding

En voor mensen die net beginnen met modden wil ik zeggen:
Geniet ervan en blijf bij je plan !Laat je niet van de wijs brengen door andere en kom met wat unieks op de planken! 8) 8)
Thx!

End of story.................
FiSiCa
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wormerveer
Berichten: 1258
Lid geworden op: 16 jul 2007, 11:02

17 sep 2010, 23:06

:cry: Bye Bonkey
JorisD
Be Mini
Be Mini
Locatie: Den Haag
Berichten: 608
Lid geworden op: 27 mei 2009, 00:58

17 sep 2010, 23:16

Mooi verhaal!!

Terug naar “Show your ride”