Normaal vind ik gespoten wielkastranden niet zo mooi maar de jouwe kan het zeker hebben met die witte Rota's. Soms zien gespoten randen wat lomp uit maar bij jou is het mooi één geheel met de Rota's.
Bedankt Jelle voor het ophalen van mijn topic, scheelt weer een hoop gescroll zo lang is het geleden dat ik een update heb gehad
Wat er gedaan is:
-Nieuwe koppeling, drukgroep en lager;
-Facelift compressor;
-Uitwegen vd mini;
-Oliekoeler.
Ik had al best lang last vh bekende R53 koppeling probleem. Bij het aangrijpen vd koppeling in 1e versnelling hoorde je een piepend geluid. Ik begon me hier steeds meer aan te irriteren dus die moest vervangen worden.
Oud:
Zag er opzicht helemaal nog niet zo slecht/versleten uit, het druklager wel.
Nieuw:
En omdat toch alles open lag
ook de pre-facelift compressor laten vervangen voor een facelift compressor die ik lang geleden van Wind had overgenomen. Hij had toen een zwarte S.
Oud:
Nieuw:
Toen laten uitwegen maar het bleek dat hij helemaal goed stond en niets aan veranderd hoefde te worden. Puur geluk want had hem zelf met een rolmaat op hoogte gezet.
Maarja, met lege handen naar huis kan natuurlijk niet bij Beek dus dan maar een 17% poulie erop. Dat kon helaas niet omdat ik al een 102% krukas poulie had. Jammer. Oilkoeler vd groupbuy achterin gegooid en weer naar huis.
Dikke beamer Peter!
De volgende dag de oliekoeler gemonteerd omdat het op donderdag vrijrijden was op Assen wat ik wel een keer wilde meemaken en met deze temperaturen is een oliekoeler eigenlijk wel nodig.
Eerst een plaats gezocht voor de koeler zelf zodat de slangen lang genoeg zouden zijn. Hier dus:
Dan de waterkoeler eraf (fijn plekje):
Mocal plaat erop:
Slangen aansluiten en op naar TT-ciircuit Assen:
Ook veel ander leuk spul:
Wat is het toch een geweldig autootje, zoveel lol ermee kunnen hebben en aan het einde van de dag gewoon weer naar huis
rijden zonder enige problemen. Super auto!!
Terugweg:
Thuis op de oprit gebroederlijk naast zijn kleine mattie:
Volgende week zal ik in Je ander ride nog een topic aanmaken omdat ik dan mijn nieuwe speelte krijg met iets meer vermogen. Mini blijft natuurlijk want die kon ik gewoon niet inruilen. Veel te veel lol met dat wagentje.
Piepend geluidje hebben heel wat MINI's last van.
Maar dat is geen reden om zomaar de koppeling eruit te smijten
MINI zelf doet er ook niks aan zelfs onder garantie
@Dangixxer: Het piepende geluid was gewoon niet prettig om te horen, vandaar
@Junky, ik woon net onder Zwolle
@Cooperke, alles is origineel gebleven. Koppeling heeft het al zolang uitgehouden met dit vermogen zonder te slippen dus...
Ik kan mij nog goed herinneren toen je hem net gekocht had en naar duitsland kwam en moet je de auto nu zien Echt een hele mooie dikke mini van gemaakt