Vandaag de mini afgemaakt bij Beek en de software iets bijgeregeld. De oliekoeler zit nog niet aangesloten omdat de mannen van Goodridge niet de juiste banjo ogen op voorraad hadden. Dit zal ik komende weken zelf afmaken.
We hebben de ontsteking aan de veilige kant gehouden om pingelen te voorkomen.Volgens Gisbert de huidige softwareman zat er nog wel meer in als de ontsteking nog iets vroeger staat .Ik kan nu ook op euro 95 rijden zonder pingelen
De eerdere meting was met MTH file maar komt redelijk overeen met de file van beek. alleen was het topvermogen iets meer omdat hij daar nog te rijk liep toen. Bij deze grafiek zie je beter dat hij even piekt naar 280NM maar gemiddeld 260 en volgens Ghisbert de sterkste die hij gemeten heeft
Met dank aan berthil.
240PK en gemiddeld 260NM en warm gemeten met een redelijk hoge inlaattemperatuur
Volgens Gisbert is dit bij een eenmalige run als de inlaatlucht nog koel is ongeveer 250PK
En ik kan jullie vertellen hij was al niet sloom maar nu is het echt een raket
Werner
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Uithoorn
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuiden
Bericht
Mooi resultaat werner
Jammer dat het koppel niet hoger dan 260 komt, de catcam zit er toch in?
Enig idee waarom het koppel tot 260 komt? Heb je al een uitlaat spruitstuk zonder prekat?
Tot hoe ver gaat de ontstekingsvervroeging nu? 26 graden?
Als de inlaattemperatuur boven de 55 graden komt regelt de boordcomputer zelf de vervroeging terug om de motor te ontzien.
Je ziet dat die laatste 1000 toeren nog een stap gemaakt moet worden om aan de 250 te komen.
Zou mooi zijn als je bij de (Beek) 250+ pk club kan horen, dat is namelijk nog maar een héél klein clubje
Jammer dat het koppel niet hoger dan 260 komt, de catcam zit er toch in?
Enig idee waarom het koppel tot 260 komt? Heb je al een uitlaat spruitstuk zonder prekat?
Tot hoe ver gaat de ontstekingsvervroeging nu? 26 graden?
Als de inlaattemperatuur boven de 55 graden komt regelt de boordcomputer zelf de vervroeging terug om de motor te ontzien.
Je ziet dat die laatste 1000 toeren nog een stap gemaakt moet worden om aan de 250 te komen.
Zou mooi zijn als je bij de (Beek) 250+ pk club kan horen, dat is namelijk nog maar een héél klein clubje
- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gemeente \'\'Wolluk\'\'
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Nice die resultaten...
Volgens mij is het clubje van 240pk met de R53 ook niet zo heel groot denk ik...
koppel is wel een beetje laag idd... ik zit op 270Nm maar heb cinderkop etc standaard
Volgens mij is het clubje van 240pk met de R53 ook niet zo heel groot denk ik...
koppel is wel een beetje laag idd... ik zit op 270Nm maar heb cinderkop etc standaard
MINI COOPER S R53 pre-facelift
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
De catcam zorgt er ook voor dat het koppel iets lager is dan met een standaard nokkenas.
@Berthil MTH spruitstuk , milltek demper , (standaard) luchtfilterhuis met K&N inlegfilter, standaard injectoren.
Ontsteking staat bijna op standaard waarde! het koppel kan hierdoor nog iets hoger uitkomen als hij wat vroeger staat. Ik vindt het wel goed zo dan bijft de rest ook heelBerthil schreef:Mooi resultaat werner
Jammer dat het koppel niet hoger dan 260 komt, de catcam zit er toch in?
Enig idee waarom het koppel tot 260 komt? Heb je al een uitlaat spruitstuk zonder prekat?
Tot hoe ver gaat de ontstekingsvervroeging nu? 26 graden?
Als de inlaattemperatuur boven de 55 graden komt regelt de boordcomputer zelf de vervroeging terug om de motor te ontzien.
Je ziet dat die laatste 1000 toeren nog een stap gemaakt moet worden om aan de 250 te komen.
Zou mooi zijn als je bij de (Beek) 250+ pk club kan horen, dat is namelijk nog maar een héél klein clubje
De catcam zorgt er ook voor dat het koppel iets lager is dan met een standaard nokkenas.
@Berthil MTH spruitstuk , milltek demper , (standaard) luchtfilterhuis met K&N inlegfilter, standaard injectoren.
Laatst gewijzigd door werner op 16 feb 2010, 17:35, 2 keer totaal gewijzigd.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Gefeliciteerd Werner, geweldig resultaat!
Qua vermogen precies wat je dacht, toch?
Qua vermogen precies wat je dacht, toch?
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht
Prachtig resultaat Werner.
Dus in maart het circuit van Zandvoort op.
Dus in maart het circuit van Zandvoort op.
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "
Onze sponsors