Voordat de lucht in de IC het spruitstuk ingaat, heeft deze een aftakking richting en door het schutbord met daartussen een kunstof potje. Heeft iemand enig idee wat dit potje/slang voor functie heeft?
Edit: Het is dus een geluidsgenerator. Wat is de functie van dat ding en komt daar nou lucht door? Voor zover ik kan beoordelen is het een luchtdicht potje... Nr 13:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=20
Heb het na het googlen op 'sound generator' gevonden:
Follow the sound generator tube from the firewall to the canister looking thing that is clipped to the intake manifold. This canister is what makes the "sound". It is sealed inside, no air goes thru it.
Het schijnt dus een soort versterker te zijn voor het turbogeluid die doorgegeven wordt door het schutbord. Ik nam altijd aan dat men liever een auto rijdt waar rijgeluiden zoveel mogelijk beperkt worden.
Pot/slang combi voor spruitstuk naar schutbord.
- Beetle
- Mod virus alert!
- Locatie: s-Heerenhoek
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
info vanuit BMW's perspectief
http://www.jokin.de/news/104/install-so ... or-25i.pdf
http://www.jokin.de/news/104/install-so ... or-25i.pdf
Early in the development process, BMW began to research what customers prefer as a sporty sound from the car’s engine. Once again a roadster presents unique challenges to the engineers because the acoustics are much different whether the top is up or down.
The process began in the sound lab with people listening to different sound samples.
These samples were engine noises but they had been synthetically created on the computer. The goal was to find the ideal roadster sound. This sound shouldn’t be so loud as to disturb one’s neighbors but it should be louder than a luxury sedan. The sound must be “solid” and correspond to what is expected from a BMW. These aspects were all combined and a sound target was designed. This sound target, which is stored as a computer file, was specified in terms of tone and decibel levels. But it also was somewhat subjective.
On the real car, the sources that contribute to the sound the driver and passenger hear include the engine itself, the air intake and the exhaust. The engine noise is very mechanical sounding and while, for example, a Ferrari’s sound is indeed very mechanical; BMW feels that their cars should be more refined.
“Sound generator” is a misnomer; “selective sound filter” would be more accurate.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Onze sponsors