Klikkende relais achterruitenwisser

Full Throttle
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011, 08:59

20 feb 2012, 14:23

mushrop schreef:jullie kunnen 'm altijd inruilen he...

Je kan proberen om de ruimte waar het relais zit beter te isoleren, of een ander merk relais gebruiken. Een andere oplossing zal er niet zijn, want relais klikken nou eenmaal.

Dus of isoleren, of een ander merk relais of gewoon de Clubman inruilen voor een fantastisch saai VAG hok.

Persoonlijk denk ik dat alle voordelen van een MINI toch echt wel opwegen tegen de kleine ergernissen. Ik stoor me meer aan een saai weggedrag/uiterlijk/prestaties van een auto dan aan het feit of er een relais wat hard tikt. Maar goed, dat ben ik.

Succes!
Inderdaad een verschillende opvatting. Eerlijk gezegd is dit geen reden voor de Clubman te verkopen. Het blijft een fantastisch leuk wagentje om mee te rijden. Langs de andere kant vind ik het niet kunnen dat bij een auto van 33.000 € leder van slechte kwaliteit in zit, relais inzitten die luider klikken dan de gemeenteklok, enz...
Al bij al wint zeker en vast het rijplezier en de looks, maar met een zeer aanwezige 'maar' IMO
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Huizen
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 mar 2009, 18:09

13 mei 2012, 09:49

Het is normaal dat je een relais hoort.
Het is zoals sommige misschien niet weten een elektromagnetische schakelaar die zodra hij wordt aangestuurd om een armpje van het en naar het andere contact te laten gaan.
Je zou een ander merk relais kunnen proberen en anders zou ik proberen als het hinderlijk is om het relais te isoleren met geluidsisolatie.
Het is absoluut normaal dat je een relais hoort
Als het echt te heftig is kun je nog denken aan verplaatsen van het relais naar de motorruimte

Terug naar “MINI-talk”