Op die manier ziet ie er inderdaad dik uit!jbcola schreef:
Wat vinden jullie van de Mini Coupé?
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
Ik heb er vandaag 1 in het wild gespot, te laat om een foto te nemen.
Het is toch even wennen...
Het is toch even wennen...
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
We hebben gisteren kunnen vlammen in die dingen!
de JCW gaat echt geweldig van z'n plek, wat een heerlijke bak.
Top weggedrag en staat echt vele malen beter op z'n poten als de Hatch!
het zicht is gewoonweg ruk. Voorruit is kleiner en van een achterruit kun je niet echt spreken. Als dan nog je spoiler omhoog gaat (automatisch of met het knopje) dan zie je nog minder.. je mag van geluk spreken als je de koplampen van je achterligger ziet. De binnenspiegel is daar overigens wel op afgestemd, want die is veel kleiner als normaal..
Enige wat ik misschien wel zou laten doen, als je toch al voor een Coupe gaat, is andere stoelen plaatsen.. misschien ligt het aan mij, maar ik had het gevoel dat de stoel op z'n laagste stand hoger zit als in een hatch. Ik zat lager in m'n eigen MINI en ik zit niet eens op de laagste stand.. in de Coupe kon ik niet lager.. erg vervelend, maar t went snel.
maar dat weggedrag maakt het meer dan goed, want wat rijd dat ding gaaf!! heerlijk!
de JCW gaat echt geweldig van z'n plek, wat een heerlijke bak.
Top weggedrag en staat echt vele malen beter op z'n poten als de Hatch!
het zicht is gewoonweg ruk. Voorruit is kleiner en van een achterruit kun je niet echt spreken. Als dan nog je spoiler omhoog gaat (automatisch of met het knopje) dan zie je nog minder.. je mag van geluk spreken als je de koplampen van je achterligger ziet. De binnenspiegel is daar overigens wel op afgestemd, want die is veel kleiner als normaal..
Enige wat ik misschien wel zou laten doen, als je toch al voor een Coupe gaat, is andere stoelen plaatsen.. misschien ligt het aan mij, maar ik had het gevoel dat de stoel op z'n laagste stand hoger zit als in een hatch. Ik zat lager in m'n eigen MINI en ik zit niet eens op de laagste stand.. in de Coupe kon ik niet lager.. erg vervelend, maar t went snel.
maar dat weggedrag maakt het meer dan goed, want wat rijd dat ding gaaf!! heerlijk!
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
- GregBem
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Klein-Zundert, Nederland
Bericht
Zijn er nog Coupé's in bestelling op het forum ondertussen?
Ondertussen nog wat gespot geweest? Of is daar een ander topic van?
Ondertussen nog wat gespot geweest? Of is daar een ander topic van?
BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
- h v gestel
- One wheel wonder
- Locatie: eindhoven
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
Enige jammere is dat je van een 2 zitter Coupe verwacht dat die sneller en lichter is dan een 4 persoons MINI. Echter omdat de 2 zitter zwaarder is , wat weer veroorzaakt wordt door de verstevigingen in de deuren etc door het verlaagde dak, dit niet het geval zal zijn.
Je krijgt dan een auto met 2 zitplaatsen minder die nog iets langzamer is dan de 4 persoons versie die je bv nu al hebt.
Los hier allemaal van, vind ik het wel een erg gaaf model
Je krijgt dan een auto met 2 zitplaatsen minder die nog iets langzamer is dan de 4 persoons versie die je bv nu al hebt.
Los hier allemaal van, vind ik het wel een erg gaaf model
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
't Is dat de roadster er zo kort achter aan wordt geïntroduceerd, dus die wil ik dan ook even afwachten en in "het echie" zien/eventueel proefrijden. En een beetje afhankelijk wat er op/met het werk gebeurd, hoop ik dat ik begin volgend jaar ergens een mooie deal kan maken.
- Spollie
- Nieuwsgierig
Bericht
Ik werd laatst gebeld door de dealer of ik m'n S een dagje wilde omruilen voor een Coupe, er wilden namelijk een paar klanten de kleur Laser Blue in het echt zien. Ik had daar natuurlijk totaal geen problemen mee
Vanavond is het zover. Het is echter wel een normale Cooper, dus qua rijden zal het wel wat minder zijn dan mijn S, maar ik ben wel benieuwd naar het interieur en de zitpositie. Ik zal morgen wat foto's posten.
Vanavond is het zover. Het is echter wel een normale Cooper, dus qua rijden zal het wel wat minder zijn dan mijn S, maar ik ben wel benieuwd naar het interieur en de zitpositie. Ik zal morgen wat foto's posten.
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
Ik heb gisteren deze even mogen meenemen:
Ik ben een Cooper D gewend, en als vervangwagen in het verleden hoogstens een Cooper benzine meegekregen. Deze Cooper S benzine is toch echt wel van een ander kaliber. Ik ben onder de indruk van het vermogen. Vraag me af of een Cooper S hatch ook zo goed vooruit gaat. Vermogen is toch wel verslavend, zelfs na zo'n korte tijd.
Dan over de Coupé eigenschappen.
Ik moet zeggen dat ik niet zoveel last had van het verminderde zicht naar achter, door de achteruitkijkspiegel zie je 'genoeg', alleen als je over je schouder kijkt valt het wat tegen, maar dan nog is het zeker niet té erg.
Qua zitpositie is het net hetzelfde als in de hatch, enkel de voorruit is wat lager en schuiner, voor de rest eigenlijk net hetzelfde. Misschien mocht de zitpositie wel wat lager voor zo'n model.
De kofferruimte is een stuk groter dan wat we gewend zijn, enkel is het kofferdeksel immens zwaar om te openen, zeker de eerste 20cm, daarna gaat het vlotter.
Het nieuwe GPS systeem lijkt mij vooral traag. Daarmee bedoel ik dat er echt vertraging zit in het scrollen tussen menu'tjes en van het ene naar het andere scherm gaan. Niet alleen de GPS dus, maar het volledige 'visual boost' gedoe. Het ziet er wel leuker, en beter, uit dan het gps systeem uit de pre-facelift die ik zelf ook heb, maar het is zeker niet zo 'efficient'.
Wat ik zelf besluit uit de testrit is dat ik zeker wat extra vermogen overweeg in de volgende auto. Een coupé ga ik niet kopen, want de roadster lijkt me nog leuker te zijn.
Ik ben een Cooper D gewend, en als vervangwagen in het verleden hoogstens een Cooper benzine meegekregen. Deze Cooper S benzine is toch echt wel van een ander kaliber. Ik ben onder de indruk van het vermogen. Vraag me af of een Cooper S hatch ook zo goed vooruit gaat. Vermogen is toch wel verslavend, zelfs na zo'n korte tijd.
Dan over de Coupé eigenschappen.
Ik moet zeggen dat ik niet zoveel last had van het verminderde zicht naar achter, door de achteruitkijkspiegel zie je 'genoeg', alleen als je over je schouder kijkt valt het wat tegen, maar dan nog is het zeker niet té erg.
Qua zitpositie is het net hetzelfde als in de hatch, enkel de voorruit is wat lager en schuiner, voor de rest eigenlijk net hetzelfde. Misschien mocht de zitpositie wel wat lager voor zo'n model.
De kofferruimte is een stuk groter dan wat we gewend zijn, enkel is het kofferdeksel immens zwaar om te openen, zeker de eerste 20cm, daarna gaat het vlotter.
Het nieuwe GPS systeem lijkt mij vooral traag. Daarmee bedoel ik dat er echt vertraging zit in het scrollen tussen menu'tjes en van het ene naar het andere scherm gaan. Niet alleen de GPS dus, maar het volledige 'visual boost' gedoe. Het ziet er wel leuker, en beter, uit dan het gps systeem uit de pre-facelift die ik zelf ook heb, maar het is zeker niet zo 'efficient'.
Wat ik zelf besluit uit de testrit is dat ik zeker wat extra vermogen overweeg in de volgende auto. Een coupé ga ik niet kopen, want de roadster lijkt me nog leuker te zijn.
- Gio
- Nieuwsgierig
Bericht
Ik heb zelf een proefrit gemaakt in een Coupé.
Was niet geïteresseerd in het model, want mijn keuze is gevallen
voor een Cooper S. Maar bij de dealer was geen S voor handen om een proefrit te maken, vandaar de Coupé.
De Works Coupé in wit/rood bevalt me wel, maar ik zou niet voor een Coupé kiezen.
Het is tenslotte een tweezitter...
Was niet geïteresseerd in het model, want mijn keuze is gevallen
voor een Cooper S. Maar bij de dealer was geen S voor handen om een proefrit te maken, vandaar de Coupé.
De Works Coupé in wit/rood bevalt me wel, maar ik zou niet voor een Coupé kiezen.
Het is tenslotte een tweezitter...
Onze sponsors