Wat vinden jullie van de Mini Coupé?

Wat vinden jullie van de MINI coupe?

Mooi/leuk/zou ik wel kopen
40
53%
Ik weet het niet/neutraal
11
15%
Lelijk/niet nodig/miskoop
24
32%
 
Totaal aantal stemmen: 75
Bicky
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Brussel
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 aug 2011, 01:02

05 okt 2011, 10:56

jbcola schreef::shock: :shock: :shock:

Afbeelding
Op die manier ziet ie er inderdaad dik uit! :s :s
Bicky
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Brussel
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 aug 2011, 01:02

15 okt 2011, 18:19

Rijdt er niemand van het forum rond met een coupé?
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

15 okt 2011, 18:46

nope... :lol:

Greg(bem) heeft er 1 besteld...maar die laat nog even op zich wachten
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

19 okt 2011, 15:54

Ik heb er vandaag 1 in het wild gespot, te laat om een foto te nemen.

Het is toch even wennen...
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

19 okt 2011, 16:07

We hebben gisteren kunnen vlammen in die dingen!

de JCW gaat echt geweldig van z'n plek, wat een heerlijke bak.
Top weggedrag en staat echt vele malen beter op z'n poten als de Hatch!

het zicht is gewoonweg ruk. Voorruit is kleiner en van een achterruit kun je niet echt spreken. Als dan nog je spoiler omhoog gaat (automatisch of met het knopje) dan zie je nog minder.. je mag van geluk spreken als je de koplampen van je achterligger ziet. De binnenspiegel is daar overigens wel op afgestemd, want die is veel kleiner als normaal..

Enige wat ik misschien wel zou laten doen, als je toch al voor een Coupe gaat, is andere stoelen plaatsen.. misschien ligt het aan mij, maar ik had het gevoel dat de stoel op z'n laagste stand hoger zit als in een hatch. Ik zat lager in m'n eigen MINI en ik zit niet eens op de laagste stand.. in de Coupe kon ik niet lager.. erg vervelend, maar t went snel.

maar dat weggedrag maakt het meer dan goed, want wat rijd dat ding gaaf!! heerlijk!
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
GregBem
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Klein-Zundert, Nederland
Berichten: 1923
Lid geworden op: 10 jun 2008, 11:20

14 nov 2011, 21:38

Zijn er nog Coupé's in bestelling op het forum ondertussen? 8)

Ondertussen nog wat gespot geweest? :mrgreen: Of is daar een ander topic van?
BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
h v gestel
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: eindhoven
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mei 2010, 15:13

14 nov 2011, 23:22

Ik heb een coupe cooper s besteld maar laat hem pas in maart afleveren
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

15 nov 2011, 15:29

Gespot.... jazeker
afgelopen zondag kwam ik er eentje tegen op de snelweg.....





...in tegengestelde richting :mrgreen:
Dus ik heb em een seconde of 5 gezien
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

15 nov 2011, 16:10

Enige jammere is dat je van een 2 zitter Coupe verwacht dat die sneller en lichter is dan een 4 persoons MINI. Echter omdat de 2 zitter zwaarder is , wat weer veroorzaakt wordt door de verstevigingen in de deuren etc door het verlaagde dak, dit niet het geval zal zijn.

Je krijgt dan een auto met 2 zitplaatsen minder die nog iets langzamer is dan de 4 persoons versie die je bv nu al hebt.

Los hier allemaal van, vind ik het wel een erg gaaf model :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3190
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

15 nov 2011, 22:46

't Is dat de roadster er zo kort achter aan wordt geïntroduceerd, dus die wil ik dan ook even afwachten en in "het echie" zien/eventueel proefrijden. En een beetje afhankelijk wat er op/met het werk gebeurd, hoop ik dat ik begin volgend jaar ergens een mooie deal kan maken. :?
Spollie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2010, 19:00

17 nov 2011, 14:20

Ik werd laatst gebeld door de dealer of ik m'n S een dagje wilde omruilen voor een Coupe, er wilden namelijk een paar klanten de kleur Laser Blue in het echt zien. Ik had daar natuurlijk totaal geen problemen mee :D

Vanavond is het zover. Het is echter wel een normale Cooper, dus qua rijden zal het wel wat minder zijn dan mijn S, maar ik ben wel benieuwd naar het interieur en de zitpositie. Ik zal morgen wat foto's posten.
Bicky
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Brussel
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 aug 2011, 01:02

25 nov 2011, 09:20

En Spollie, hoe was de ervaring?

Ik zie dat GregBem z'n coupé in ontvangst heeft genomen en het ziet er prima uit! :icon_top: :icon_top: :icon_top:
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

02 dec 2011, 10:59

Ik heb gisteren deze even mogen meenemen:

Afbeelding

Ik ben een Cooper D gewend, en als vervangwagen in het verleden hoogstens een Cooper benzine meegekregen. Deze Cooper S benzine is toch echt wel van een ander kaliber. Ik ben onder de indruk van het vermogen. Vraag me af of een Cooper S hatch ook zo goed vooruit gaat. Vermogen is toch wel verslavend, zelfs na zo'n korte tijd.

Dan over de Coupé eigenschappen.
Ik moet zeggen dat ik niet zoveel last had van het verminderde zicht naar achter, door de achteruitkijkspiegel zie je 'genoeg', alleen als je over je schouder kijkt valt het wat tegen, maar dan nog is het zeker niet té erg.
Qua zitpositie is het net hetzelfde als in de hatch, enkel de voorruit is wat lager en schuiner, voor de rest eigenlijk net hetzelfde. Misschien mocht de zitpositie wel wat lager voor zo'n model.
De kofferruimte is een stuk groter dan wat we gewend zijn, enkel is het kofferdeksel immens zwaar om te openen, zeker de eerste 20cm, daarna gaat het vlotter.

Het nieuwe GPS systeem lijkt mij vooral traag. Daarmee bedoel ik dat er echt vertraging zit in het scrollen tussen menu'tjes en van het ene naar het andere scherm gaan. Niet alleen de GPS dus, maar het volledige 'visual boost' gedoe. Het ziet er wel leuker, en beter, uit dan het gps systeem uit de pre-facelift die ik zelf ook heb, maar het is zeker niet zo 'efficient'.

Wat ik zelf besluit uit de testrit is dat ik zeker wat extra vermogen overweeg in de volgende auto. Een coupé ga ik niet kopen, want de roadster lijkt me nog leuker te zijn.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10010
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

02 dec 2011, 11:38

crossbytje schreef:Ik ben onder de indruk van het vermogen. Vraag me af of een Cooper S hatch ook zo goed vooruit gaat. Vermogen is toch wel verslavend, zelfs na zo'n korte tijd.
tuurlijk, een Cooper S Hatch is nog lichter ook.
Gio
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 mar 2012, 13:26

24 mar 2012, 17:50

Ik heb zelf een proefrit gemaakt in een Coupé.
Was niet geïteresseerd in het model, want mijn keuze is gevallen
voor een Cooper S. Maar bij de dealer was geen S voor handen om een proefrit te maken, vandaar de Coupé.

De Works Coupé in wit/rood bevalt me wel, maar ik zou niet voor een Coupé kiezen.
Het is tenslotte een tweezitter...

Terug naar “MINI-talk”