Carglass jobje, NOOIT meer!

parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

Carglass jobje, NOOIT meer!

01 sep 2008, 21:44

Enige maanden geleden heeft Carglass mijn voorruit vervangen, reparatie van de put was niet meer mogelijk. Nu zit de ruit goed, maar de manier waarop ze een en ander hebben afgewerkt is toch wel een stuk minder :( ! Zo hadden ze het rubber aan de linker portierzijde (moet worden losgehaald om de A-stijl te verwijderen) niet goed teruggeplaatst. Ter hoogte van het dashboard zat een knik :evil: ! Kennelijk interesseert het ze niet of het rubber nou wel of niet goed zit! Ik ben er mee teruggeweest en het rubber opnieuw laten plaatsen. Sinsdien hoor ik een soort piepend geluid van het rubber als ik over een hobbelachtige weg rijd.

Maar dat is niet het enige. De rechter A-stijl ziet niet meer goed op z'n plek, zie foto hieronder (rode cirkel).

Afbeelding

Het blijkt dat een van de ogen waar je een schroef in moet draaien is gebroken :s . Geen wonder dat het niet goed vastzit.

Afbeelding

Daarnaast hebben ze ook nog een rubber plakgoedje gebruikt om de rubbers boven in bij de A-stijl (aan beide kanten) vast te plakken :evil: :s . Het lijkt mij dat je dit helemaal niet nodig hebt.

Afbeelding

Nu, ik heb zelf en nieuwe A-stijl gekocht (EUR 38,-- :shock: ) en deze geplaatst (leek mij niet verstandig om dit door Carglass te laten doen). Dat rubberen goedje (het lijkt wel een soort kauwgom) heb ik niet helemaal weg gekregen, heeft iemand hiervoor soms suggesties?

De rubbers zitten nu ook weer goed op z'n plek. Als je vanaf het punt waar de A-stijl begint, het rubber goed 'omhoog' duwt dan sluit het rubber ook goed in de bocht boven aan de A-stijl. Ik hoop dat hiermee het piepende/krakende geluid is verdwenen.

Al met al met al wordt ik hier niet echt vrolijk van!. Kwaliteit is ver te zoeken...... Mocht ik nog eens een nieuwe ruit nodig hebben, dan laat ik het door de dealer uitvoeren. Wellicht doen zij het beter.
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

01 sep 2008, 21:52

Veel dealers laten dan carglass de ruit vervangen. Tenminste dit hebben ze mij verteld. Weet niet of het waar is.

Maargoed neemt niet weg dat het niet goed gedaan is. En bij welke carglass heb je dit laten doen ??

Ik heb ook al een nieuwe ruit in de auto zitten en deze heb ik ook door Carglass laten monteren. Ik mocht kiezen tussen de dealer en Carglass of een ander bedrijf. Ben toen naar Carglass in Eindhoven gegaan en daar hebben ze me Mini weer een nieuwe ruit gegeven. De monteur zei dat er al een keer een andere ruit in had gezeten en deze niet goed zat. En het klopt ook want het rubber tussen het dak en het glas zit nu ook lager.

Persoonlijk denk ik dat het gewoon scheelt wie er aan je auto werkt. Als je een autoliefhebber treft die zijn vak verstaat komt alles goed. Maar als je zo'n medewerker hebt die alles los schroeft en met zijn gedachte bij de koffie zit gaat het vaak mis.

Jammer dat je er zo'n slechte ervaring mee hebt. Zou gewoon weer terug gaan. Net zo lang tot het goed is en jij tevreden bent!!
katan01
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 94
Lid geworden op: 05 apr 2016, 19:02

01 sep 2008, 22:03

Als je zeker weet dat het gebrek er niet was voor de ruitreparatie, zou ik er absoluut mee terug gaan!
Hier moet carglass zelf ook niet achter kunnen staan.

Werken ze niet mee?
Middels een aangetekende brief de zaak uitleggen en sommeren binnen 14 dagen de zaak op te lossen.
Heb je een rechtsbijstands verzekering (voor de auto) schakel deze in!

Zie algemene voorwaarden carglass B.V. (website
Op de montage van autoruiten verleent Carglass B.V. levenslange garantie. Dit houdt in dat gebreken die aan een autoruit zijn ontstaan als gevolg van door Carglass B.V. onjuist uitgevoerde montagewerkzaamheden, kosteloos door Carglass B.V. zullen worden hersteld.
De bewijslast dat de gebreken een gevolg zijn van onjuist uitgevoerde montagewerkzaamheden, berust bij de opdrachtgever.

Je hebt als consument meer rechten dan je denkt!

Succes!
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

01 sep 2008, 22:14

Als één iemand bij Carglass verzaakt betekent het niet dat geheel Carglass slecht is. Bij mij hebben ze al 3 voorruiten perfekt vervangen. Geef ze even de kans om het netjes op te lossen.
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

01 sep 2008, 22:37

@Berthil: ik heb mijn ruit in Leidschendam (bij mijn werk in de buurt) laten vervangen. Wat je zegt, het heeft ongetwijfeld te maken met degene die aan je ruit werkt, het is alleen jammer als hij dat niet zo goed doet.

Op voorhand twijfelde ik al of ik het door Carglass zou laten doen en als het dan niet helemaal goed gaat, geeft het niet veel vertrouwen voor een eventuele volgende keer. In ieder geval goed om te horen dat het bij jou wel goed is gegaan.

Ik heb er nu voor gekozen om het zelf op te lossen. Telkens heen en weer rijden kost ook weer behoorlijk wat tijd en is tijdens werktijd niet altijd even makkelijk.
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

01 sep 2008, 23:00

Wij laten onze ruit ook altijd vervangen bij onze dealer.
A. je krijgt er een ruit die van mini of bmw afkomstig is.
B. als we niet tevreden zijn mogen ze het nog een keer proberen.
C. we krijgen altijd een gratis vervangende auto mee. (voorwaarden in de Merk verzekering)

Tot op heden zijn ruit schades altijd goed verholpen bij de dealer.

Annet.
Afbeelding
YvonneB
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 feb 2007, 09:45

02 sep 2008, 05:05

Mijn MINI heeft ookal een nieuwe voorruit, en deze is vervangen bij CarGlass.

Ik moet zeggen dat de service bij CarGlass Zoetermeer toch goed is. Ze hebben de ruit vervangen, waarbij de A-stijl dus scheurde. Deze hebben ze direct vervangen, maar ook deze scheurde bij de montage.
Hierop hebben ze direct een nieuwe besteld...maar deze kwam al beschadigd uit de verpakking. Daardoor hebben ze gelijk 2 nieuwe besteld en één van deze 2 zit nu op mijn auto.

De mensen daar schaamde zich dat het was gebeurd, en dat ik dus meerdere keren effe langs moest komen.

@BMW X3, bij deze CarGlass staat ook vervangend vervoer klaar, welk je kunt gebruiken.

Het zal waarschijnlijk aan de medewerker en z'n dag hebben gelegen, dat je nu net een minder goede ervaring met CarGlass hebt
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nijkerk
Berichten: 326
Lid geworden op: 29 apr 2008, 22:24

02 sep 2008, 08:17

de plastic a stylen zijn er moeilijk heel af te halen! ik heb het ook al meerdere keren gehad dat ze kapot gingen als ik een ruit vervangde!
de meeste breken of kapot bij de bevestigingsdrukkertjes, dat bij parklaneworks de gaatjes van de schroeven kapot zijn is gewoon lompigheid en niet goed kijken hoe het vastzit of met vastdraaien te vast gezet en dan breken ze ook!
dat zwarte plakzooitje is ruitekit wat nog niet goed hard is daar hebben ze geprobeerd de a stylen mee vast te plakken!
maar erg slordig werk en lijkt mij normaal als ze het vergoeden!
trouwens die kit is goed te verwijderen met een klein beetje benzine(super of euro)
tast je lak niet erg aan zoals thinner en neemt iets beter de kit weg dan wasbenzine!
wel oude doeken gebruiken en niet je goed t shirt he want die kan je gelijk weggooien!
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

02 sep 2008, 08:53

Tja...als ik dit zo lees bevestigt dit toch ook weer mijn (voor)oordeel over bedrijven zoals Carglass. Ik heb bij m'n vorige Cooper 4x een nieuwe voorruit laten plaatsen. 1x door Carglass, 2x door de Glasgarage en als laatste 1x door de MINI-dealer. En alleen de laatste keer door de MINI-dealer is het goed gegaan. Met alle andere bedrijven die bij mij een ruit hebben geplaatst had ik telkens dezelfde dramaverhalen als hierboven. Bij aankoop van onze huidige Cooper S heb ik voor aflevering wederom door een MINI-dealer een nieuwe voorruit erin laten zetten en opnieuw perfekt. Ik geloof best dat er bij bedrijven als Carglass enz medewerkers bestaan die hun vak wel goed verstaan, maar ik neem hier geen risico's meer mee. Alleen de dealer vervangt bij mij nog voorruiten.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

02 sep 2008, 10:18

@Sepp: ik ga het risico ook niet meer nemen om het bij een CarGlass of vergelijkbaar bedrijf laat doen.

@henne: bedankt voor de tip, ik zal er geen MINI t-shirt voor gebruiken :wink: !

nog een kleine edit: het was CarGlass in Zoetermeer (niet Leidschendam, daar zitten ze namelijk niet :oops: )
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

02 sep 2008, 10:44

ik heb echt DE toko gevonden om je mini ruit te laten vervangen... http://www.autoruitexpress.nl/
hebben bij mij al 3 mini ruiten zonder problemen vervangen (zijn heel voorzichtig met de a-stijlen want ze weten dat die geklikt zitten) en zijn ontzettend vriendelijk. daarnaast is 0 euro ook echt 0 euro, het kost je geen cent (op een fooitje na dan).
als je een afspraak maakt even vragen of Rawand het kan komen doen.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

03 sep 2008, 12:50

Sid schreef:ik heb echt DE toko gevonden om je mini ruit te laten vervangen... http://www.autoruitexpress.nl/
hebben bij mij al 3 mini ruiten zonder problemen vervangen (zijn heel voorzichtig met de a-stijlen want ze weten dat die geklikt zitten) en zijn ontzettend vriendelijk. daarnaast is 0 euro ook echt 0 euro, het kost je geen cent (op een fooitje na dan).
als je een afspraak maakt even vragen of Rawand het kan komen doen.
Ja inderdaad Sid, dat was echt een top bedrijf. Fooitje viel erg goed! :mrgreen:

Ik heb er bij het vervangen van Sid z'n voorruit bijgestaan. Gezellig praatje met die twee gasten, weten duidelijk waar ze mee bezig zijn en zijn super voorzichtig met je spullen. Daarbij komen zij naar jou toe i.p.v. dat jij je auto naar hun toe moet brengen.
Afbeelding
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Huizen
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 mar 2009, 18:09

29 apr 2009, 23:20

Sid schreef:ik heb echt DE toko gevonden om je mini ruit te laten vervangen... http://www.autoruitexpress.nl/
hebben bij mij al 3 mini ruiten zonder problemen vervangen (zijn heel voorzichtig met de a-stijlen want ze weten dat die geklikt zitten) en zijn ontzettend vriendelijk. daarnaast is 0 euro ook echt 0 euro, het kost je geen cent (op een fooitje na dan).
als je een afspraak maakt even vragen of Rawand het kan komen doen.
Ik haal jouw bericht er maar even uit maar ik vraag me af hoe het komt dat mensen al 3 of zelfs 4 keer een ruit hebben moeten laten vervangen.
Ik rijd al 30 jaar auto maar heb nog nooit een kapotte voorruit gehad.
O ja en voor de poster uit Nijkerk. Zit nooit met thinner, super of euro benzine aan je lak.
Het enige dat je veilig kunt gebruiken is wasbenzine, terpetine of petroleum.
Bij alle middelen verwijder je wel de waslaag van je auto dus zul je dat deel opnieuw in de was moeten zetten maar deze middelen tasten je lak niet aan
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3351
Lid geworden op: 23 mar 2006, 14:28

29 apr 2009, 23:33

Bukkie schreef:
Sid schreef:ik heb echt DE toko gevonden om je mini ruit te laten vervangen... http://www.autoruitexpress.nl/
hebben bij mij al 3 mini ruiten zonder problemen vervangen (zijn heel voorzichtig met de a-stijlen want ze weten dat die geklikt zitten) en zijn ontzettend vriendelijk. daarnaast is 0 euro ook echt 0 euro, het kost je geen cent (op een fooitje na dan).
als je een afspraak maakt even vragen of Rawand het kan komen doen.
Ik haal jouw bericht er maar even uit maar ik vraag me af hoe het komt dat mensen al 3 of zelfs 4 keer een ruit hebben moeten laten vervangen.
Ik rijd al 30 jaar auto maar heb nog nooit een kapotte voorruit gehad.
O ja en voor de poster uit Nijkerk. Zit nooit met thinner, super of euro benzine aan je lak.
Het enige dat je veilig kunt gebruiken is wasbenzine, terpetine of petroleum.
Bij alle middelen verwijder je wel de waslaag van je auto dus zul je dat deel opnieuw in de was moeten zetten maar deze middelen tasten je lak niet aan
De voorruit van de MINI is vrij steil, waardoor de stenen minder snel makkelijk kunnen 'wegschieten'. Hierdoor is de kans op ruitschade groter. Sinds ik dit topic heb aangemaakt is er inmiddels al weer een nieuwe ruit geplaatst vanwege steenslag (2 dagen achter elkaar op de randweg van Eindhoven :evil: ). Ik kon er niks aan doen (de steentjes zijn moeilijk te ontwijken :wink: ). Ik had de ruit nu bij de MINI dealer laten vervangen en gelukkig hebben zij het keurig gedaan :D .
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

29 apr 2009, 23:42

rijden, POK, ster in je ruit. schijnt bij de auto te horen.
hier ook alweer een flinke put erin.

Terug naar “MINI-talk”