Carglass jobje, NOOIT meer!

Gebruikersavatar
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Emmeloord
Berichten: 1410
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:55

12 mar 2010, 17:08

GeoBem007 schreef:Heb paar weken geleden mijn voorruit laten vervangen bij Carglass.
Weinig keuze, aangezien de verzekering volledig dekt.

Maar ze hebben prima werk geleverd, tot hier toe toch. Geen klachten :) En ze hebben zo goed als heel het interieur gekuisd :lol:

Ik was mijn wagen wel 3u kwijt.. Op de factuur stond een bedrag van +800 (!) euro! (De ruit alleen was 470 excl BTW)

Ik ben blij dat de verzekering het dekt allemaal, want ik wil zo'n dingen niet zelf betalen :?
Wat een oplichters. Bij de dealer 447,44 euro excl. btw.
En kreeg de auto ook schoon terug, binnen en van buiten :D
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

15 mar 2010, 08:25

Maakt mij niet uit wat er op die factuur staat hoor! Zolang het maar in orde is en ik niet betaal ;)

Het ging trouwens om een voorruit met verwarming en regensensor..
Gebruikersavatar
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Emmeloord
Berichten: 1410
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:55

15 mar 2010, 13:12

GeoBem007 schreef:Maakt mij niet uit wat er op die factuur staat hoor! Zolang het maar in orde is en ik niet betaal ;)

Het ging trouwens om een voorruit met verwarming en regensensor..
Dat snap ik.

Bij mij betrof het een standaard voorruit. Verschil ook verklaard :D .
serapsu
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: gemert
Berichten: 355
Lid geworden op: 14 jan 2009, 21:23

10 apr 2011, 21:01

Na de berichten op het forum gelezen te hebben, mijn verzekering vergoed alleen carglass, had ik hier niet veel vertrouwen in.

Bij het maken van de afspraak had ik daarom ook aangegeven dat ik een ervaren monteur wilde hebben.
De monteur is ongeveer 2,5 uur bezig geweest en het resultaat is niet optimaal:

De linker A-stijl sluit niet aan op de chrome strip, waardoor het zwarte ''rubbertje'' boven de A-stijl niet aansluit.
De linker chrome strip sluit niet aan op de rechter strip en ook niet op de motorkap.

Aangezien de monteur geen clipjes meer bij had, wordt volgende week alles opnieuw gemonteerd.

Nu hopen dat ze het mooi afmaken, anders vraag ik een second opinion bij de dealer.

Ps heeft iemand een foto hoe het precies aansluit?
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

10 apr 2011, 21:08

serapsu schreef:Na de berichten op het forum gelezen te hebben, mijn verzekering vergoed alleen carglass, had ik hier niet veel vertrouwen in.

Bij het maken van de afspraak had ik daarom ook aangegeven dat ik een ervaren monteur wilde hebben.
De monteur is ongeveer 2,5 uur bezig geweest en het resultaat is niet optimaal:

De linker A-stijl sluit niet aan op de chrome strip, waardoor het zwarte ''rubbertje'' boven de A-stijl niet aansluit.
De linker chrome strip sluit niet aan op de rechter strip en ook niet op de motorkap.

Aangezien de monteur geen clipjes meer bij had, wordt volgende week alles opnieuw gemonteerd.

Nu hopen dat ze het mooi afmaken, anders vraag ik een second opinion bij de dealer.

Ps heeft iemand een foto hoe het precies aansluit?
ff afwachten hoe het afloopt en als het niet naar je zin is adviseer ik je alsnog langs de BMW/MINI dealer te gaan.
De verzekeringen dirigeren je al snel naar Carglass, Autotaalglass, enz. maar ook bij de dealer krijg je je nieuwe ruit via de verzekering vergoed. Bij Carglass, Autotaalglass schermen ze doorgaans dat je bij vervanging maar de helft van je eigen risico hoeft te betalen, maar als je dit bij de dealer meldt dan gaan ze hier doorgaans ook mee akkoord. Kwestie van communicatie.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
serapsu
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: gemert
Berichten: 355
Lid geworden op: 14 jan 2009, 21:23

10 apr 2011, 21:22

Bedankt voor je reactie. Je geeft aan dat je bij vervanging maar de helft van je eigen risico hoeft te betalen, maar ik hoefbij carglass niets te betalen.Daarnaast zak ik ook niet in trede.

Zou mooi zijn als dit ook bij de dealer mag:)
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Huizen
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 mar 2009, 18:09

10 apr 2011, 21:24

Sid schreef:ik heb echt DE toko gevonden om je mini ruit te laten vervangen... http://www.autoruitexpress.nl/
hebben bij mij al 3 mini ruiten zonder problemen vervangen (zijn heel voorzichtig met de a-stijlen want ze weten dat die geklikt zitten) en zijn ontzettend vriendelijk. daarnaast is 0 euro ook echt 0 euro, het kost je geen cent (op een fooitje na dan).
als je een afspraak maakt even vragen of Rawand het kan komen doen.
Ik heb die site eens bekeken maar ik vind het er allemaal nogal gladjes uitzien. Meerdere autoruitenvervangers op hetzelfde adres komt niet echt lekker over.
Ik wil absoluut niet zeggen dat het werk wat ze doen slecht is maar persoonlijk zou ik er voorzichtig mee zijn.
Kees en Annet
Racende reporter
Locatie: Maarssen
Berichten: 5539
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:45

10 apr 2011, 21:39

Ik had een sterretje in de voorruit, de dealer had voorlopig geen tijd om het te maken.
Dus ik naar Careglass in Utrecht. (nog lekker dicht bij ook)
Kon ik meteen terecht.

Sterretje is prima gemaakt, alle ruiten mooi schoon.
Ik was helemaal happy.

Totdat ik een brief van de verzekering kreeg. (Wij hebben een Mini verzekering)
Daar in stond dat ik mijn ruit niet bij Carglass had mogen laten maken, maar dat dit alleen maar bij de dealer mocht. :shock: :shock:
Uit colance hebben ze deze keer wel betaald.

Dus volgende keer wacht ik wel tot er een barst in zit en laat er dan een nieuwe inzetten bij de dealer. :s

(lijkt de omgekeerde wereld wel)

Annet
Afbeelding
ralfish
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: maastricht
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 nov 2010, 22:42

12 apr 2011, 17:37

Blijkbaar hebben ze toch moeite om een ruit te vervangen bij een mini.

Ik heb dit ook een keer gehad nadat mijn ruit vervangen was er op de snelweg bij 150 opeens het plastic paneel van de ruit eraf vloog. Gelijk terug gegaan en 2 uur later kwam het paneel al binnen en was het gemaakt.

Was trouwens bij carglass. Wel super vriendelijke personeel.

Misschien beter geld uitgeven aan het opleiden van het personeel dan de klok te sponseren bij het journaal :P
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

14 apr 2011, 00:05

serapsu schreef:Bedankt voor je reactie. Je geeft aan dat je bij vervanging maar de helft van je eigen risico hoeft te betalen, maar ik hoefbij carglass niets te betalen.Daarnaast zak ik ook niet in trede.

Zou mooi zijn als dit ook bij de dealer mag:)
Ik kan je in ieder geval laten weten dat ik al 6x een MINI voorruit heb laten vervangen bij 2 verschillende MINI's.
1x bij Carglass, 2x bij de Glasgarage en 3x bij de BMW/MINI dealer (verschillende dealers overigens).

Ik heb mijn ervaringen hierover al vaak op het forum gedeeld, maar zal het hierbij nog een keer doen:

De eerste keer bij Carglass (Rotterdam Charlois) was de ruit goed geplaatst, maar de afwerking slecht (een van de A-stijlen was verprutst en ipv geschroefd zat de A-stijl er scheef op gelijmd. Kansloos!).

De tweede keer bij de Glasgarage (Rotterdam Alexandrium) was de ruit goed geplaatst, afwerking ook maar door grof in-en-uit monteren van de ruit vage deuken in het dak van de MINI ontstaan.

Derde keer bij de Glasgarage (Barendrecht, want Rotterdam Alexandrium bestond niet meer) was de ruit onder spanning geplaatst, allerlei clipjes enz afgebroken. Bij het rijden op de snelweg tochte het aan de bijrijderskant gewoon als een malle, dus na enkele weken bij de BMW/MINI dealer (F. Breeman-Rotterdam Zuid) aangeklopt en die hebben een originele ruit op perfekte manier gemonteerd (nr. 4). Niet van nieuw te onderscheiden. Ze waren ook absoluut niet te spreken over het werk dat de Glasgarage had geleverd en terecht!

Bij aflevering van onze 2e MINI had ik bij aankoop een nieuwe voorruit bedongen (bij BMW/MINI Jan de Jong Hilversum) omdat de MINI Next al een paar beschadigingen in de voorruit had. Ook deze keer perfekt vervangen. Je kon niet zien of merken dat het niet de eerste ruit was. (Nr. 5)

Daarna nog met deze MINI weer een voorruit laten vervangen, opnieuw door BMW/MINI F. Breeman - Rotterdam Zuid en weer helemaal perfekt (nr. 6)

De reden dat ik in het begin naar bedrijven zoals Carglass ging kwam doordat zij beweren dat ze alles direkt met je verzekering regelen zonder dat je iets voor hoeft te schieten of te betalen enz. Er waren dealers die enkele jaren geleden wilden dat je eerst betaalde en de nieuwe ruit later zelf terug zou verhalen op de verzekering. Aangezien het plaatsen van een nieuwe voorruit best prijzig is kwam dat vaak slecht uit en ging ik het toch via Carglass enz proberen met alle teleurstelling als gevolg.
Bij BMW/MINI dealer F. Breeman kwam ik steeds vaker over de vloer, bouwde een goeie band op en wat bleek, ook de dealer was bereid alles te doen wat bedrijven zoals Carglass, Autotaalglas, Glasgarage beweren: direkte onderhandeling met je verzekering, zelfde voorwaarden wat betreft eigen risico, enz. Met als enige verschil: vakwerk en een voorruit van topkwaliteit.

De meningen over Carglass en soortgelijke bedrijven zijn verdeeld, ook binnen de NewMINIclub. Het ligt er maar aan wat je hebt meegemaakt, maar mij zien ze er nooit meer. Ik zweer bij de BMW/MINI-dealer. En al zou het 3x zoveel kosten (wat de dealer vaak verweten wordt) , I don't give a f**k, ik wil dat er goed werk wordt geleverd en tot nu toe was dat in mijn geval alleen bij de dealer.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"

Terug naar “MINI-talk”