De nieuwe MINI: vanaf 18 november in Nederland

LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

De nieuwe MINI: vanaf 18 november in Nederland

14 aug 2006, 17:01

De Nederlandse MINI-dealers verwelkomen op 18 november 2006 de nieuwe MINI. Die datum is niet geheel toevallig. Het is namelijk de 100ste geboortedag van Sir Alex Issigonis, de grondlegger van de Mini. Daarmee is de tweede generatie van de moderne MINI een feit, nadat liefhebbers van het merk ook het eerste model vijf jaar geleden al massaal in de armen sloten.
Met het oog op meer dynamiek en efficiency werden voor de nieuwe MINI volledig nieuwe motoren ontwikkeld en werd het chassis nog verder verbeterd. Daarnaast onderscheidt de nieuwkomer zich met meer comfort en functionaliteit in het interieur en een geëvolueerd design dat een aantal passende wijzigingen heeft ondergaan. Met karakteristieke details als de zeshoekige grille, de grote, ronde koplampen en het ‘doorlopende’ glasoppervlak is de identiteit van het oorspronkelijke model intact gebleven.

Ook de nieuwe MINI zal weer voldoende mogelijkheden kennen om aan ieders individuele wensen te voldoen. Zo zal deze in twaalf exterieur kleuren (waarvan zeven nieuw) te verkrijgen zijn.

Bij zijn introductie is de nieuwe MINI leverbaar als MINI Cooper en MINI Cooper S. De laatstgenoemde is voorzien van een 1,6 liter viercilinder motor met turbocharger. Een indrukwekkend vermogen van 128 kW/175 pk en een topsnelheid van 225km/h maken het rijden in de MINI Cooper S tot een sensationele ervaring. Onder de motorkap van de MINI Cooper schuilt een ongeblazen 1,6 liter viercilinder motor met een vermogen van 88 kW/120 pk, een maximum koppel van 160 Nm bij 4.250 tpm en een topsnelheid van 203 km/h. Beide motorvarianten worden standaard gecombineerd met een handgeschakelde zesversnellingsbak. Een automatische zestraps transmissie behoort in een later stadium tot de mogelijke opties. In de eerste helft van 2007 volgt de nieuwe MINI One, het basismodel met een 70 kW/95 pk sterke 1,4 liter krachtbron.

In het zorgvuldig nieuw ontworpen interieur is het premium karakter van de nieuwe MINI direct zichtbaar. Het centrale instrumentarium is nog opvallender. Een uitgebreide reeks veiligheidsvoorzieningen is standaard, van zes airbags tot moderne systemen als ABS, EBD (elektronische remkrachtverdeling), CBC (Cornering Brake Control) en ASC+T (Automatic Stability Control + Traction – uitschakelbaar). Daarmee is de nieuwe MINI op het gebied van kwaliteit, technologie en veiligheid nog meer dan voorheen gezichtsbepalend binnen zijn segment.

Bron: MINI Persinformatie

Afbeelding
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Gebruikersavatar
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Tilburg
Berichten: 1048
Lid geworden op: 15 jun 2006, 21:41

14 aug 2006, 18:58

hoihoi

moet mn oordeel bij stellen denk ik....

ziet er grappig uit...ok niet zo mooi als de onze maar ja dat kan ook niet anders :dansen

valt op foto niet tegen....

nu nog ff wachten om hem te aanschouwen

groetjes
pjé(eat)
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

14 aug 2006, 19:31

Idd, valt reuze mee!!!

Vind alleen die oranje pinkers in de koplamp oerlelijk!!!
Daar zullen wel weer diverse after market oplossingen voor komen :mrgreen:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Berry van Elk
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mei 2006, 20:08

15 aug 2006, 13:16

Gaan mensen hier op het forum nu ook direct de mini kopen, ik vind de verschillen zo minimaal. Ik zou mijn straatauto in ieder geval niet zomaar gaan inruilen voor dit model.
Vroem Vroem
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

15 aug 2006, 13:25

Nee ik heb al in een ander topic opgemerkt dat ik heel blij ben dat ik net op het nippertje nog een Cooper S 2006 model heb gekocht.

iDD
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

15 aug 2006, 14:06

Ach wat is meteen... je hebt altijd mensen die meteen het nieuwste willen hebben. Als het tijd is of wanneer ik tijd vind om de MINI in te ruilen voor iets anders en dat moment weer ga voor een MINI dan zal ik wel in de nieuwe belanden.
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

MINI.nl

15 aug 2006, 16:56

Tegelijkertijd met de persfoto´s is ook de nieuwe website van MINI.nl en MINI.com aangepast. Hier wordt tot in detail ingegeaan op de nieuwe MINI. Maak een 360 graden toer en bekijk de MINI in zijn geheel incl. nieuwe foto´s en wallpapers:

http://www.mini.nl/nl/nl/general/homepage/index.jsp
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

15 aug 2006, 19:34

Dat sparkling silver metallic staat hem toch goed :D
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

15 aug 2006, 21:36

MINI Nieuwsbrief schreef: De nieuwe MINI

Incredibly MINI. The new MINI!

Geachte heer Kremers,

De nieuwe MINI is er helemaal klaar voor om het grote succes van zijn voorganger voort te zetten. Alles wat u weten wilt, staat nu op www.MINI.nl. Een fascinerende teaser en het complete persbericht, zoals dat gisteren wereldwijd naar de media is gegaan! Dus met een paar simpele muisklikken weet u het als een van de allereersten in Nederland.

Als u ons nu vraagt wat er nieuw is, kunnen we kort zijn: àlles. Denk maar aan nòg mooier en iets groter en weer sneller, zuiniger en veiliger. Kortom ongelooflijk MINI. Want het voor MINI zo kenmerkende design is consequent verfijnd en vervolmaakt. Onderhuids is de gehele aandrijflijn - van de motor tot de wielen - nieuw en meteen State of the Art. En zo kunnen we nog wel even doorgaan ... Dit najaar debuteren de nieuwe MINI Cooper en de nieuwe MINI Cooper S. De nieuwe MINI One volgt in de eerste helft van 2007.

Medio september verschijnt de volgende MINI Nieuwsbrief. En als er tussentijds nieuws is, dan brengen wij u daarvan – net als nu – graag meteen op de hoogte. Klik hier en maak kans op een uitnodiging voor de ‘sneak preview’. Nog ver voor de officiële introductie van de nieuwe MINI.

Let’s MINI!
Afbeelding

Afbeelding
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

16 aug 2006, 08:25

Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

16 aug 2006, 08:32

Thnx! Sjoerd 8)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

17 aug 2006, 20:57

Ik ben op vakantie geweest in London en daar heb ik exact dezelfde zien rijden! ZONDER de duketapetroep erop! Uiteraard was ik weeeeeer veel te laat met m'n camera! Heb hem nog achtervolgd, maar na een half uurtje zoeken heb ik het opgegeven...

Afbeelding
Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

17 aug 2006, 21:42

met die chrome grill ziet ie er wel beter uit dan met dat zwarte raster
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

17 aug 2006, 23:42

Ik vind de nieuwe MINI toch wel erg mooi. Zal in real life nog beter uitzien.

Terug naar “MINI-talk”