Beste allen.
Ik heb inmiddels als een paar keer hetzelfde probleem gehad met deze slotbouten.
Ondanks dat ik met de juiste tools mijn wielen wissel gebeurd het soms dat de volgende slotbouten uit elkaar vallen.
De bout bestaat uit drie delen:
het gedeelte met de draad
Het slot gedeelte
De ring
Het probleem:
Het slot gedeelte zit in het gedeelte met de draad geperst. Dit kan na een X aantal keren gebruiken los gaan zitten waardoor je dus het slot gedeelte uit het gedeelte met de draad draait met als gevolg: een bout zonder slot gedeelte in je naaf waarna je dus eigenlijk niks meer kan.
Ik zal vanavond wat foto's posten om het verhaal wat duidelijker te maken.
Ik heb ze gisteren allemaal weg gegooit want het is een drama om ze er weer uit te krijgen als het echt goed mis gaat.
groeten
Coen
Waarschuwing slotbouten R55-R56-R57!
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
ANWB heeft daar ook een mooie oplossing voor hoor...
1. Men neme een grotere dopsleutel dan de grootte van de bout.
zorg ervoor dat deze er net niet overheen kan schuiven.
2. sla de dop er met grof geweld op.
3. voila! U heeft uw eigen slotbout "ontslot"
4. sleutelen maar!
1. Men neme een grotere dopsleutel dan de grootte van de bout.
zorg ervoor dat deze er net niet overheen kan schuiven.
2. sla de dop er met grof geweld op.
3. voila! U heeft uw eigen slotbout "ontslot"
4. sleutelen maar!
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Heb dit probleem ook al eens gehad. Heb toen onder garantie nieuw setje gekregen. Dit gebeurt niet alleen bij MINI, ook bij andere BMW's.
Onze sponsors