Ritje in elektrische MINI E gemaakt

Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

21 apr 2011, 16:37

Ik zag gisteren het stukje van Wouter Karssen van Autoblog, waar hij in een elektrische Volvo C30 ging rijden, maar daar kon je toch mooi met z'n 4en in..

de actieradius was dan wel veel lager (200 km op 1 charge), maar het gemak dat je toch gewoon een achterbank en achterbak hebt, is toch wel prettig.

Daarnaast was die wel een stuk langzamer. 130 pk en 10,5 sec naar 100..
dat doet MINI dan weer wel goed ;)

maar precies zo Ivo al aangeeft, zou het echt een knaller zijn als ze dezelfde specs kunnen houden, maar lichter en ruimer konden maken..
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 3585
Lid geworden op: 12 feb 2006, 22:19

21 apr 2011, 19:32

Gisteren op de RAI geweest. (eind v/d dag en de avond)

Alle ritjes met de MINI waren al vol. :(
Ik heb hem niet eens kunnen zien want hij stond in de file. :evil:

Vond het overigens een leuke beurs met best veel te zien. :D

De MINI stand was wat tammetjes, buiten de Concept geen dikke S of dikke countryman.
Maar hier was bewust voor gekozen en dat begrijp ik ook wel.

Heb er geen foto's gemaakt, maar wel een grappig filmpje van alle dikke auto's. 8)

(nog ff plakken en knippen, dan zal ik het plaatsen voor wie dat leuk vind)
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

21 apr 2011, 21:52

Speciaal voor het ritje van de MINI E ben ik ook vandaag naar de AutoRAI geweest. Het was echt een heel mooi ritje, de auto heeft best wel goed acceleratievermogen, en omdat ik gelijk bij aankomst naar die stand ging hoefde ik maar heel kort te wachten.

Ik ben van mening dat MINI echt goed op weg is voor de nieuwe generatie aandrijvingen. Wat me tijdens het rijden opviel is dat zo'n electrische auto heel erg op de motor afremt bij gas-loslaten, dus je moet er echt wel mee leren rijden (anders wordt je gelijk van achteren geramd door mensen die er geen rekening mee houden).
Leuk stukje door Amsterdam gereden, ongeveer 20 minuutjes of zo.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
YorkPower
Be Mini
Be Mini
Locatie: Meise
Berichten: 545
Lid geworden op: 05 okt 2010, 13:45

21 apr 2011, 23:24

Marcel Always Open schreef:Speciaal voor het ritje van de MINI E ben ik ook vandaag naar de AutoRAI geweest. Het was echt een heel mooi ritje, de auto heeft best wel goed acceleratievermogen, en omdat ik gelijk bij aankomst naar die stand ging hoefde ik maar heel kort te wachten.

Ik ben van mening dat MINI echt goed op weg is voor de nieuwe generatie aandrijvingen. Wat me tijdens het rijden opviel is dat zo'n electrische auto heel erg op de motor afremt bij gas-loslaten, dus je moet er echt wel mee leren rijden (anders wordt je gelijk van achteren geramd door mensen die er geen rekening mee houden).
Leuk stukje door Amsterdam gereden, ongeveer 20 minuutjes of zo.
Maar zoals eerder al werd aangegeven gaan de remlichten branden bij gas loslaten dus de mensen gaan denken dat je remt.. Dat was althans zo op de modellen die MINI voor 1-2 jaar heeft laten leasen in de VS.. :)
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

21 apr 2011, 23:29

Leuk dat jullie er ook in hebben kunnen rijden, sammax en Marcel! :rijden (ok, dat schakelen is niet nodig :wink:). Jammer dat jij minder geluk had, Wim...

Ik was ook behoorlijk onder de indruk van hoe goed en soepel de MINI E rijdt. Zzzzoooeeefff! 8)

Verder vond ik het ook wel weer een erg geslaagde AutoRAI. Vele malen beter dan twee jaar geleden, toen het vanwege de crisis een totaal andere opzet had om de kosten te drukken. Was toen maar een trieste, sfeerloze boel met al die containers. Deze editie was weer als vanouds met mooie stands en een goede sfeer. Natuurlijk, je hoeft niet de wereldprimeurs te verwachten zoals in bijvoorbeeld Genève, Frankfurt of Parijs, maar er is genoeg moois te zien en te doen.

MINI had wel een aantal leuke auto's meegenomen (met als klapper natuurlijk de Roadster Concept), maar een dikke JCW op de stand was nog wel leuk geweest (of bijv. de Countryman WRC). Die Clubman Hampton vond ik trouwens wel erg fraai, zeker van binnen. 8) Buiten (bij de ingang) was MINI trouwens ook wel prima vertegenwoordigd met die zwarte JCW met koptelefoon en gele Countryman. :icon_top:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

22 apr 2011, 11:45

Er staat ook best een dikke Countryman SD op de stand van MINI.

Leuk verslag trouwens Ivo. Zo is elektrisch rijden leuk.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

08 mei 2011, 16:34

Gisteren nog eens een ritje gemaakt in de MINI E

Naar mijn mening een goed ding als je veel vaste routes rijdt.


Wat er naar mijn mening nog moet veranderen is best wat:

- de auto moet geluid maken als je rijdt, anders heb je heel snel een fietser/voetganger omver gereden;
- het geluid moet dan ook weer niet irritant zijn;
- de auto moet niet als hybride worden uitgevoerd (electr + benzine aandrijving)
- een oplaadmotor toovoegen de auto teneinde de accu "bij" te kunnen laden;
- een remlichten systeem waarbij de remlichten moeten aanspringen als je het gas flink loslaat, en niet als je heel lichtjes het gas loslaat.
- beetje meer duidelijkheid over de uitkomsten van de MINI-E testresultaten omtrent accu-capaciteit, dit is de test waarbij maandenlang rijders in DLD en USA de auto gebruikt hebben.


Hier nog een fotootje van onder de kap (topsecret? )


:wink:
Afbeelding
Volgens Wim een "saxofoonkist" :mrgreen:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “MINI-talk”