Leveringsproblemen door navigatie uit Japan...

westleah
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Baarn
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jun 2009, 13:48

Leveringsproblemen door navigatie uit Japan...

29 mei 2011, 17:02

Zijn er al meer mensen die langer moeten wachten op de levering van hun mini? Mijn vriendin heeft haar mini in maart besteld. Zou ongeveer 8 weken duren. Maar er word nu al rekening gehouden met levering in september. Dit zou te maken hebben met de navigatie die in Japan geproduceerd wordt.
Er werd zelfs gezegt dat mensen die nu een mini bestellen, al snel tot december moeten wachten...
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

29 mei 2011, 17:50

Dat hoor je wel bij meer merken voor wat betreft bepaalde (veelal electronische) opties.
Gebruikersavatar
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wierden
Berichten: 1596
Lid geworden op: 15 jun 2008, 16:48

29 mei 2011, 18:58

mijn passat heeft ook een levertijd die minimaal 8 weken langer is dan verwacht. Bepaalde zaken kunnen niet eens meer geleverd worden. (Achteruitrij camera) BMW zal best wel vergelijkbare problemen hebben.
Afbeelding


Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

29 mei 2011, 21:35

verhaal klopt. Navigatiesystemen en automatische versnellingsbak levert lange levertijden op. De systemen zijn gewoon op bij de fabriek, dus als je er eentje met navi besteld hebt moet je nog een tijdje wachten.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Hillegom
Berichten: 787
Lid geworden op: 09 jul 2006, 18:01

30 mei 2011, 12:31

Klopt, ik heb mijn Clubman 3 mei besteld, en toen werd al levering begin augustus aangegeven.
Gisteren was ik bij van Poelgeest en er werd verteld dat als je nu besteld levering wel volgend jaar kan worden.

Dus ik denk dat mijn leverdatum ook niet gehaald gaat worden >:(
paddo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Enschede
Berichten: 465
Lid geworden op: 03 jun 2010, 17:15

30 mei 2011, 18:45

Ik neem aan dat dit alleen voor Business nav geldt en niet voor de portable (Garmin)?

Heb namelijk nog niks gehoord over verlate levertijd (eind juni is de aflevering van m'n Cooper S gepland).

gr. Roy
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

30 mei 2011, 19:41

Het zou een beetje dom zijn om de levering van een complete auto stil te zetten vanwege een losse navi...

Gaat alleen om de ingebouwde navi neem ik aan...
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Hillegom
Berichten: 787
Lid geworden op: 09 jul 2006, 18:01

30 mei 2011, 20:51

Klopt, geld alleen voor ingebouwde navi, en automatische transmissies zijn ook een probleemn.
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

30 mei 2011, 21:11

Maar als ie afgeleverd wordt heb je wel een mooie lichtgevende fukushima navigatie. Met gratis geiger-counter !! :mrgreen:
chris5150
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 mei 2011, 06:55

31 mei 2011, 17:42

:shock: Ik bestelde gisteren een R56, mét GPS, en de levering is voorzien (zelf gezien op scherm) voor de eerste week van augustus.... :?
Ik word een beetje bang... :roll:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

31 mei 2011, 19:10

het zou mooi zijn als ze dat gaan halen, maar ik vrees het ergste voor je. Of hij moet al geproduceerd zijn, dat kan natuurlijk, maar ook dat lijkt me niet.

Ik weet dat als je in mei eentje met GPS betstelde, je al tegen een levertijd aanzat van ruim een half jaar....

maar mss heb je geluk!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
ieniemini
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Putten
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 jul 2007, 22:03

31 mei 2011, 23:29

ik wil eigenlijk nog deze zomer een cooper s jwc met navi, maar vernaam vandaag van de dealer dat productie niet eerder dan december zal zijn!
Heb er jaren over gedaan om tot het besluit te komen een nieuwe te kopen, krijg je dit!

zie ook mijn topic: Levertijd mcs cabrio met navigatie pas na dec11!
R57 cabrio, Eclipse Grey, punch leather, r108 black multispoke, chili, wired, jcw uitlaat, jcw stuur, black S scuttles, sport antenne, pilot leds

E91 335i touring M, sportpack, silver, 18" tinted, full
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

05 jun 2011, 10:49

waarom wacht je dan ook jaren...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
clubwoman
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: veenendaal
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 aug 2008, 20:42

05 jun 2011, 12:28

HAHAHAHAHA, Logica :yeah
ieniemini
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Putten
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 jul 2007, 22:03

05 jun 2011, 15:17

ja, ik was zo gehecht aan mn mini. nooit in de steek gelaten en het het was mn eerst eigen auto

heb ook nooit de noodzaak gevoeld een nieuwe te kopen, die van mij reed zo lekker met sportonderstel+ :)
Gister ook even in een r53 cooper s cabrio gereden, vindt de nieuwe r56 eigenlijk misschien wel minder fijn rijden dan de r53. de r56 stuurt lichter(minder gevoel), lichte pedalen, softere vering, maar voelt aan de andere kant wel meer aan als een meer volwassen auto tov r53

weet iemand of dat lichtere sturen en lichte pedalen te 'verzwaren' is?
R57 cabrio, Eclipse Grey, punch leather, r108 black multispoke, chili, wired, jcw uitlaat, jcw stuur, black S scuttles, sport antenne, pilot leds

E91 335i touring M, sportpack, silver, 18" tinted, full

Terug naar “MINI-talk”