Nog tips?

reneenjoyce
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Velserbroek
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 mei 2011, 12:44

Nog tips?

09 jun 2011, 19:56

Hallo,

We hebben een Mini op het oog en gaan a.s. zaterdag een proefrit maken. Dit gaat gebeuren in een Mini (NEXT) One Clubmann Dark Silver. Deze is net een jaar oud.

Heeft iemand nog tips waar we op moeten letten?????

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr,
Joyce
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

10 jun 2011, 08:49

Een Clubman One is op zich een auto zonder specifieke problemen.
Als het een MINI Next is en slechts een jaar oud dan staat hij dus bij een BMW/MINI-dealer en zou er niks mis mee mogen zijn.
Je moet dus gewoon letten op dingen zoals bij elke occassion:
Vragen naar de historie van de auto: Is de vorige eigenaar bekend? Wat voor soort iemand was dat? Waarom is de MINI na een jaar alweer ingeruild? Of is het een company car geweest voor proefrijden? Heeft de auto ooit enige schade gehad en zoja welke schade? Indien schade gehad is het via de MINI-dealer laten herstellen?
Verder goed de hele auto van binnen en buiten inspecteren als je er een proefrit mee maakt.

Succes en veel plezier zaterdag!
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
reneenjoyce
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Velserbroek
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 mei 2011, 12:44

11 jun 2011, 20:24

Vandaag wezen rijden in de clubman one ! en dat viel niet tegen!
ik was eerst een beetje bang dat ie motorisch een beetje traag was maar dat viel best mee. ( zeker in vergelijking met onze megane wat we nu hebben)
auto zag er goed uit , verkoper uiterst vriendelijk ( ondanks dat wij aan kwamen en hij in zn uppie 3 stellen tegelijk moest bedienen )
alleen jammer van de bijna lege benzine tank. we zaten een beetje op hete kooltjes voor een tank station te kijken ( locatie heerenveen en wij komen uit velserbroek dus niet echt bekend in de buurt )
maar goed nieuws voor mijn vrouwtje ! ik ben helemaal om om een mini aan te schaffen. alleen of het deze wordt ???? ik heb voor een luttele 1000 euri meer een andere hele mooie gezien. de inruil prijs die ik trouwens voor onze megane kreeg was trouwens wel om mn vingers bij af te likken dus dat dan weer wel
MMMMM wordt vervolgd.

groet rene en joyce

Terug naar “MINI-talk”