Van Autowereld.com:
Nu officieel: MINI Coupé inclusief prijzen
MINI presenteert nogmaals de nieuwe MINI Coupé, ditmaal zonder cape. Daardoor hebben we vrij zicht op het belangrijkste koetswerkgedeelte: de achterzijde. Tegelijk met het verwijderen van dat laatste restje camouflage maakt MINI het motorpalet en de daarbij behorende prijzen bekend. Vanaf 1 oktober kan er gereden worden vanaf € 24.350,-.
Feitelijk was de MINI Coupé al officieel, maar werd de spanning er nog enigszins ingehouden door foto’s mee te sturen waarbij de auto niet volledig werd onthuld. Eigenlijk alle details wisten we al wel. Nu krijgen we de Coupé in vol ornaat te zien en is het plaatje pas echt compleet. Een slimme manier van marketing bedrijven.
MINI Cooper Coupé
Maar het is MINI niet alleen te doen om de MINI Coupé meerdere malen onder de aandacht te krijgen. Serieus nieuws is er in de vorm van het aangeboden motorenpalet. Die kenden we alleen nog maar in basis. Nu zijn alle specificaties daarvan vrijgegeven. Het leveringsprogramma begint met de MINI Cooper Coupé uitgerust met een atmosferische 1.6-motor met 122 pk en een koppel van 180 Nm, goed voor een sprint naar 100 km/h in exact negen seconden. De topsnelheid ligt op 204 km/h. Als gemiddeld verbruik voor de instapper geeft MINI 5,4 l/100 km op bij een CO2-uitsoot van 127 g/km wat dan weer goed is voor 20% bijtelling bij zakelijk gebruik.
MINI Cooper S Coupé
Het gunstigere bijtellingtarief geldt op het topmodel na voor alle motoriseringen, dus ook de MINI Cooper S Coupé met 1.6-turbomotor en goed voor 184 pk en 240 Nm. In overboostfunctie is er 260 Nm voorhanden. Accelereren van 0-100 km/h voltrekt zich in een vlotte 6,9 seconden en de topsnelheid is goed voor 230 km/h. Ondanks het significant hogere vermogen is de Cooper S-versie niet noemenswaardig dorstig; MINI geeft 5,8 l/100 km op, gepaard met een emissiewaarde van 136 g/km.
MINI JCW Coupé
Absoluut topmodel binnen de reeks is de MINI John Cooper Works Coupé. Deze beschikt over dezelfde motor als de Cooper S maar levert voor de gelegenheid nog meer vermogen; 211 pk om precies te zijn. Het maximale koppel ligt op 280 Nm (in overboostfunctie). Normaliter is er 260 Nm te besteden over een toerenbereik van 2.000 – 5.100 tpm. Honderd wordt in 6,4 seconden afgeraffeld en de snelheidsmeter kan helemaal doorlopen tot 240 km/h. Meer vermogen vraagt echter ook om meer energie en dat vertaalt zich in een gemiddeld verbruik van 7,1 l/100 km. De CO2-uitstoot is 165 g/km.
MINI Cooper SD Coupé
Tot slot de Cooper SD, want dieselen dat kan ook met de MINI Coupé. De SD is een oliestokende equivalent van de Cooper S en levert 143 pk en een krachtig koppel van 305 Nm tussen 1.750 – 2.700 tpm. Sprinten naar 100 km/h is zodoende in 7,9 seconden voorbij en pieken doet de 1.6 liter diesel bij 216 km/h. Als verbruik en uitstoot geeft MINI respectievelijk 4,3 l/100 km en 114 g/km op.
Uitrusting
Iedere MINI Coupé is uitgerust met de volgende voorzieningen: airco, elektrisch bedienbare ramen, Park Distance Control, in hoogte verstelbare stoelen en een radio/CD/MP3-speler met AUX-aansluiting. Wie meer te wensen heeft kan helemaal losgaan op de ellenlange optielijst. Daarop prijken onder andere een audiosysteem van Harman/Kardon, een multimedia-interface met internetmogelijkheid en diverse wieldesigns in verschillende maten. Het dak van de MINI Coupé is standaard in een contrasterende kleur uitgevoerd in vergelijking met de carrosserie. Kopers kunnen kiezen uit Jet Black, Pure Silver en Chili Red (exclusief voor de JCW).
Prijzen MINI Coupé
Wat nu nog ontbreekt is de prijslijst. Ook die hebben we al voor je. Rijden in een MINI Coupé (Cooper) kan vanaf oktober voor € 24.350,-. De Cooper S Coupé is er vanaf € 30.500,- en de MINI John Cooper Works Coupé begint bij € 39.500,-. Dieselen kan vanaf € 32.950,-. Alle versies zijn standaard voorzien van een handgeschakelde 6-versnellingsbak. Een zestrapsautomaat met Steptronic is optioneel leverbaar.
Meer foto's
Wallpapers
De Coupé op MINI.de
Het persbericht van MINI, inclusief PDF-bestand met alle info
Nu helemaal officieel: de MINI Coupé (incl. prijzen)
- Ivo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Utrecht
Bericht
Nu helemaal officieel: de MINI Coupé (incl. prijzen)
Laatst gewijzigd door Ivo op 22 jun 2011, 18:43, 5 keer totaal gewijzigd.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
- Locatie: Hillegom
Bericht
Ik vindt hem ook vet! Maar wat is dat voor gat in de rugleuning op de laatste foto?
En zou de spoiler alleen aan de Cooper S voorbehouden zijn?
En zou de spoiler alleen aan de Cooper S voorbehouden zijn?
- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Nijkerk
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Brrrrr wat een lelijke spoiler
Maar verder een mooie auto! Wie weet!
Maar verder een mooie auto! Wie weet!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
zal wel met de plaatsing te maken hebben, net als bij een R57S, die heeft ook geen chromen tankdop.sammax schreef:Geen chrome tankdop meer?
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
x2
Hij is wel dik te maken hoor!!
Wij zijn gewoon verwend met dikke MINI's!
Minpuntje vind ik de antenne... een vin ofzo midden op 't dak was mooier geweest
Ohja en ik verwacht dat het zicht naar achter en de overzichtelijkheid erg slecht is...
Zijn ze bij MINI waarschijnlijk ook achter gekomen en dan meteen maar standaard PDC erop leveren
Hij is wel dik te maken hoor!!
Wij zijn gewoon verwend met dikke MINI's!
Minpuntje vind ik de antenne... een vin ofzo midden op 't dak was mooier geweest
Ohja en ik verwacht dat het zicht naar achter en de overzichtelijkheid erg slecht is...
Zijn ze bij MINI waarschijnlijk ook achter gekomen en dan meteen maar standaard PDC erop leveren
- Ivo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Utrecht
Bericht
Ik vind 'm erg gaaf geworden! Aan dat dakje moest ik eerst ook even wennen bij de conceptversie, maar dat maakt 'm juist lekker uniek! Die spoiler vind ik ook een erg coole gadget! In eerste instantie was de antenne me eigenlijk niet eens opgevallen, maar daarvoor hadden ze inderdaad wel een fraaiere plek kunnen bedenken.
Verder lever je natuurlijk flink in qua praktische bruikbaarheid t.o.v. de hatchback (waar je met de achterbank plat nog aardig wat in kwijt kan) terwijl het gewicht juist iets hoger is geworden. Maar al met al: erg leuke aanwinst! Ik ben benieuwd wie het eerste clublid gaat worden met een Coupé!
Verder lever je natuurlijk flink in qua praktische bruikbaarheid t.o.v. de hatchback (waar je met de achterbank plat nog aardig wat in kwijt kan) terwijl het gewicht juist iets hoger is geworden. Maar al met al: erg leuke aanwinst! Ik ben benieuwd wie het eerste clublid gaat worden met een Coupé!
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
Ik vind hem zeker wel cool!
nog even wennen aan de (helmet)daklijn, maar dat spoilertje achterop vind ik wel cool!
En de achterbak lijkt toch groter dan die van een standaard hatch (zonder de bank te klappen)...
nog even wennen aan de (helmet)daklijn, maar dat spoilertje achterop vind ik wel cool!
En de achterbak lijkt toch groter dan die van een standaard hatch (zonder de bank te klappen)...
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Onze sponsors