Klikkende relais achterruitenwisser

Driesdk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Belgie
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 mei 2011, 11:38

Klikkende relais achterruitenwisser

24 jun 2011, 10:07

Hey,

Ik heb laatst een Cooper D Clubman gekocht, en ik hoor recent een irritant klikkend geluid als de achterruitenwissers gaan. Het geluid komt van rechtsvoor, waar je die relais en zekeringen hebt zitten.
Ik veronderstel dat het het geluid van de relais is, maar dit zou toch niet mogen? Ik vind het vrij hard en storend.
Ik weet niet of dit kan gekomen zijn door het installeren van mijn Parrot. Het is alleszins pas daarna dat het me opgevallen is, maar het kan goed zijn dat dit hiervoor al zo was, maar dat ik het niet gemerkt heb omdat de muziek te hard stond, en het niet vaak geregend heeft toen.

Kan iemand me zeggen of dat klikken normaal is, en als dat niet zo is, wat ik kan doen om het te verhelpen?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

24 jun 2011, 11:09

Ruitenwisser achter niet gebruiken en/of demonteren... Ziet er mooier uit en geen last meer van dat geluid :mrgreen:

Nee sorry, ik heb geen idee, ik gebruik de achterwisser dan ook nooit ;)
Driesdk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Belgie
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 mei 2011, 11:38

24 jun 2011, 11:10

Kan er iemand mij vertellen of het normaal is bij de clubman dat je die klik hoort, of dat dit niet normaal is.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 7339
Lid geworden op: 08 nov 2016, 21:15

24 jun 2011, 13:36

@Sven :lol: :mrgreen:

Hoi welkom!

haha sorry, ik kan je ook niet verder helpen, heb geen evaring met een clubman, of een achter ruitenwisser bij de MINI..... :P
bij andere auto's is het me wel eens opgevallen, maar heb dat nooit storend gevonden... ;)
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10010
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

24 jun 2011, 15:05

Ik hoor niks behalve het wissen, dus een "klik" lijkt me niet normaal.

@ Sven, ruitenwissers niet gebruiken is bij een Clubman eigenlijk geen optie. Die achterkant wordt echt smerig in de regen..... :s
Driesdk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Belgie
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 mei 2011, 11:38

09 jan 2012, 10:54

Even snel een update, het geluid blijft, na 2 maal bij de dealer het probleem vermeld te hebben, hebben ze ernaar gekeken, en blijkt het "normaal" ook de andere modellen in de showroom hadden de klikkende relais.
Nuja, ik vind het niet normaal voor zo een dure auto en stoor me er erg aan,...
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3190
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

09 jan 2012, 18:34

Ik hoor die klikjes ook hoor in m'n Clubman... Het vervelende is dat als je je er aan ergert, en je blijft het horen, dat de ergernis alleen maar toeneemt. Prijs van de auto en de ervaren ergernis staan volgens mij los van elkaar. :D
Misschien eens andere relais proberen, en hopen dat die minder hard klikt.
blackmini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Almere
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 okt 2008, 13:11

20 jan 2012, 17:08

Sinds twee maanden heb ik ook een clubman coooper D. Bij mijn clubman is het geluid ook erg duidelijk aanwezig. Verleden week vanuit Oostenrijk de hele weg de ruitenwissers aan gehad. Ik kan je vertellen dat je erna 1000 km simpel van wordt :s Ik ga volgende week ermee terug naar de dealer.
Driesdk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Belgie
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 mei 2011, 11:38

10 feb 2012, 13:48

blackmini schreef:Sinds twee maanden heb ik ook een clubman coooper D. Bij mijn clubman is het geluid ook erg duidelijk aanwezig. Verleden week vanuit Oostenrijk de hele weg de ruitenwissers aan gehad. Ik kan je vertellen dat je erna 1000 km simpel van wordt :s Ik ga volgende week ermee terug naar de dealer.
Wat zei je dealer?
blackmini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Locatie: Almere
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 okt 2008, 13:11

13 feb 2012, 10:28

Ze hadden er nog nooit van gehoord. Ik wordt terug gebeld. Bij jou al iets aan gedaan?
Driesdk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Belgie
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 mei 2011, 11:38

13 feb 2012, 10:30

Nee, zou "normaal" zijn volgens de dealer.
Ik ben ondertussen aant overstappen naar een andere dealer, misschien dat die hier wel een oplossing voor heeft.
Full Throttle
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011, 08:59

20 feb 2012, 13:22

Hi Dries, wij hebben ook een splinternieuwe clubman en gisteren de eerste keer de ruitenwissers aangezet en inderdaad een zeer aanwezig geluid.
Er zijn zo wel meer van die dingen waar ik van zeg, voor dat geld is de kwaliteit niet opperbest...
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

20 feb 2012, 13:34

jullie kunnen 'm altijd inruilen he...

Je kan proberen om de ruimte waar het relais zit beter te isoleren, of een ander merk relais gebruiken. Een andere oplossing zal er niet zijn, want relais klikken nou eenmaal.

Dus of isoleren, of een ander merk relais of gewoon de Clubman inruilen voor een fantastisch saai VAG hok.

Persoonlijk denk ik dat alle voordelen van een MINI toch echt wel opwegen tegen de kleine ergernissen. Ik stoor me meer aan een saai weggedrag/uiterlijk/prestaties van een auto dan aan het feit of er een relais wat hard tikt. Maar goed, dat ben ik.

Succes!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10010
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

20 feb 2012, 14:14

Ik heb een tijdje met het klepje van de zekeringkast eraf gereden. Toen hoorde ik het klikken ook zachtjes, maar kan nu niet zeggen dat het irriteerde. Nu met het klepje er weer voor hoor ik het niet meer.......
Full Throttle
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011, 08:59

20 feb 2012, 14:17

frankie schreef:Ik heb een tijdje met het klepje van de zekeringkast eraf gereden. Toen hoorde ik het klikken ook zachtjes, maar kan nu niet zeggen dat het irriteerde. Nu met het klepje er weer voor hoor ik het niet meer.......
Dat is echt een verschil. Het is gewoon heel goed hoorbaar.

Terug naar “MINI-talk”